|
|
|
|
|
Roskilde 2009
Nu har jag väntat i flera dagar på att det ska komma en ny tråd för roskilde 2009! Efter att man har sovit ut och piggnat till efter festivalen så är man lika sugen igen! Så nu kan alla skriva om sina förhoppningar inför nästa års festival.
Den kommer som vanligt att inträffa första helgen i juli och nästa års datum blir 2-5 juli. Vilka band tror ni kommer? Vilka vill ni ska komma?
Hoppas ni överlever till nästa år och så ses vi på agora P!
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Mm, aldrig för tidigt för att peppa nästa! Jag vill inte riktigt tänka på vilka band som kommer nästa år än, vill suga lite mer på årets band. Suga lite mer på årets festival. Kändes som att många spelningar hamnade fel i år, fick för små/för stora scener... Hoppas det blir bättre nästa år, så alla får vara med. Klart man kan trängas, men ibland var det lite overkill!
Nästa år kommer bli fede nice i alla fall, för då kommer min partner in crime med! :D
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
|
|
|
Om jag ska åka på någon mer festival i mitt liv lär det bli roskilde. Nu har jag fått nog av spritpennekukar, dyr öl och garndreads på en festival som lyckats boka 3 bra band av 40 möjliga. Hur mycket pengar går roskilde på allt som allt? förutsatt att priserna är ungefär som i år.
Jag bara ljuger och ljuger!
|
|
|
Jag undrar precis samma sak som ovanstående. Skulle bli första Roskilde för mig!
Crocodile Dundee for president!
|
|
|
Beror la på... I år gick biljetten på 2000kr, släng på några hundra till resa tor, alkohol brukar gå på en del, käk... och sen pengar som man gör av med på fyllan.
Går ju att komma undan med olika mkt beroende på om man lagar eget käk, dricker eget osv, annars köper man käk från något av alla matstånd och köper öl/drinkar/vin på området!
|
Hangaround
2008-07-30 13:24
|
Det känns som en oändlighet tills nästa år. Men snart sitter man där likt förbannat med en Tuborg i campet eller står vid någon Scen med en 19 kronors tetra i handen och tänker: Fan vad snabbt det gick.
|
|
|
Oändligt Poändligt! Om bara några månader släpps biljetterna, sen är det bara ett halvår eller lite mer kvar :D
|
Hangaround
2008-08-04 22:51
|
Du kan det här med att göra så att det känns som snart. Bara 11 månader nu=)
|
|
|
För er som undrar hur mycket det kostar: - 2050 för biljett. - 300 för t&r med tåg malmö-uppsala. (Boka långt innan så blir det billigt!) - ~350 för malmö-roskilde t&r.
Matkostnader varierar helt beroende på om man äter middag i campet eller köper 3 oxburgare med friterad potatis.. Dricka är ju också helt personligt..
Men en kostnad på 4000-5000kr är väl vad man kan räkna med om man ska leva helt okej!
|
Hangaround
2008-08-06 16:57
|
tänk på allt som skall vara med i packningen också. Tält, presenning, stövlar, tejp, liggunderlag och hela den biten. De flesta kanske har sådant hemma, men det är alltid något som man inte har.
|
|
|
Det är sant. Campingstolar måste man ju nästan alltid köpa, även gaffatejp och dyl. Tält brukar man fixa via nån snäll släkting som har ett leksakstält i trädgården.
Men ungefär 500 går det väl åt såna här saker. Kan ju dock variera kraftigt..
|
|
|
Nästa års line-up baserat på skivsläpp och vanliga turnéplaner. - Morrissey (släpper Years of Refusal tidigt nästa år) - Deftones (släpper Eros i slutet på detta år) - Metallica (släpper Death Magnetic 12e september) - Sigur Rós - Rage Against The Machine (om de lever vidare) - One Day as a Lion (om RATM inte lever vidare) - The Hold Steady
•pave paradise•
|
|
|
Meeeh Morrissey är ju kul. Han var ju där 06 .. Metallica LÄR dom dock boka. Känns välidgt .. Spikat.
Glöm inte att Eminem släpper nytt. Det hade vart så SJUKT ball!
|
Hangaround
2008-08-13 14:47
|
One Day as a Lion Hade vart så sjukt fett. Men känns som att man kommer hinna se de innan om det vill sig väl.
|
|
|
Jag tar mycket hellre Rage Against The Machine.
•pave paradise•
|
|
|
Z X23: En fördel med Roskilde är att 1 liter vin, på området, kostar vad 1 öl kostar på motsvarande område i Sverige. En annan fördel är att du får ta med dig medhavd dryck så länge flaskan är mjuk och icke återförslutningsbar (nåja). En tredje fördel är att Roskilde ligger i Danmark.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
|
Hangaround
2008-08-18 18:51
|
Eller så går man till stradbergs och köper en 1L vinare för 19 kr =) Om man nu orkar det, jag gör.
|
|
|
Är Morrissey där, är jag där...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Skall dit nästa år igen efter detta årets bravader. Hoppas dock på ett lite bättre line-up detta året, men jag var rätt så nöjd ändå med detta årets line-up :).
*snaark*
|
|
|
Men metallica? Komigen nu!
SpT Man lär sig genom åren, att inte dö av ett års väntande på nästa :) Och vin is the shit på rossan, gott och man får lov att ta med in box utan box på området. Hurra!
|
|
|
Jag är nog inne på färre stora band och fler små, konstiga band. Att Osaka invasion + crew kom i år var rätt så schysst, mer sånt. Mer koko. Mer experimentellt, för jag tycker inte det varit SÅ mycket än... Eller har jag bara dålig koll/missat?
|
|
|
Det är du som har missat isf, har funnits massor av udda band alla tre år jag varit där hittills.
Och Metallica = fuck yeah om det händer.
•pave paradise•
|
|
|
Jo, udda för all del... men... jag vet inte. Jag vet vad jag vill ha, men kan inte riktigt sätta ord på det. Konstigt skrän vill jag ha.
Fuck no på Metallica. Kommer bara bli en massa Metallicahuvuden där och inte gött folk (nej, metallicahuvuden kan inte vara gött folk, hehe).
|
|
|
Metallica på Roskilde nästa år kommer definitivt bli roligare än Judas Priest och Slayer i år. Sjukt tråkigt var det. Tycker jag.
•pave paradise•
|
|
|
Slayer var ju ingen större hit, verkligen inte. Men hypen skulle bli större kring Metallica än Slayer, kan jag tänka mig.
|
|
|
Ja, för att Metallica faktiskt KAN spela live. ;) Slayer vill inte, orkar inte, kan inte. De kunde de inte redan 4 år sen och inte nu heller. Gör mig lite ledsen men äh...
•pave paradise•
|
|
|
Det där är ju rätt vanligt bland äldre dudes. Förstår inte riktigt att karriären är smått över, att pensionen börjar närma sig... Utan ställer sig envist på orangea scenen och gör ännu en slö spelning. Jag vägrar se gubbar och blev förvånad när jag såg Neil Young ta ett litet skutt på scen :)
Haha, Metallica kan visserligen spela men hur låter det egentligen? Ha? ;P
|
|
|
The Who och Neil Young är två riktigt klockrena bokningar från Roskilde måste jag säga ändå.
Och Metallica låter riktigt, riktigt bra live. Antar att de inte är för alla bara.
•pave paradise•
|
|
|
Visst finns det en och annan god Metallicalåt, vet att jag diggade någon skiva som liten... men fan inte så pass så att jag vill ha't till roskilde. Kan dock tänka mig hur mycket det betyder för riktiga fans. Storslaget. Som för mig och radiohead. Det var fint. Mmm. Raaadiohead.
|
|
|
Går inte riktigt att jämföra med Radiohead dock iom respektive bands turnéschema. Metallica-turnerar mycket och ofta, spelar 2 och en halv timme oftast medan Radiohead turnerar sällan men ger valuta för pengarna snabbt och effektivt. Jag ser gärna Metallica på Roskilde, kort och gott.
•pave paradise•
|
|
|
Nä, jag kan bara förstå hur peppade folk kan vara på Metallica på orangea för jag vet hur peppad jag var på radiohead, utan att ens gå in på något mer med respektive band. Men vi får se, ska bli spännande med släppen... När kommer första ungefär? Inte än på ett tag.
|
|
|
Borde väl komma inom 1-2 månader? Vill minnas att Radiohead annonserades kring den här tiden förra året...eller oktober...
•pave paradise•
|
Hangaround
2008-09-10 10:41
|
Mmm, Radiohead. Ser det fortfarande framför mig som om jag vore där igår. Ryser.
pajson Ja, man lär sig. Det som är så skönt. Men när man var liten var ju dagen då det var slut lite "Ååååh, vad skall jag göra i ett år nu då? Vill tillbaka NU!". Men nu har man ju ett liv att leva, så kommer Roskilde som ett litet + varje år.
Ja vin är sjukt bra. Dock kan jag skrika ut åt alla här som skall åka för första året nästa år eller aldrig köpt rosévinet i 1L tetra på Strandbergs, att GÖR DET INTE! Det är råttgift. Det vita är dock underskattat.
|
|
|
Det brukar väl komma i december när biljetterna börjar släppas?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Nej, tidigare. Radiohead släpptes 29/11 förra året. Så hela 48 timmar INNAN december!
•pave paradise•
|
|
|
Okej, jag tror på dom här än så länge: Oasis The Verve metallica Eminem
Vad säger ni? alla släpper nytt o turnerar. o e typiska roskilde-band .. alla utom eminem då, kanske. vem blir stora hiphopakten nästa år då? känns som att alla feta, snoop, jigga, kanye, wutang , redan har kört nu.
|
|
|
Eminem går bort då han lagt av. Fast ja, blir det comeback skulle det vara en enorm bokning. Om folk fortfarande bryr sig dvs.
Oasis släpper nytt nästa månad, The Killers släpper nytt i november, The Verve släppte precis nytt liksom Metallica, Deftones släpper nytt, Kanye West släpper nytt i november också så han blir väl den stora hiphop-akten (igen). Det är allt jag vet för tillfället. Eller ja, det finns många mindre band som ändå är rätt stora som släpper nytt också.
•pave paradise•
|
|
|
Fast, det stod så förra året också, och året innan också, så jag tar det med en nypa salt :)
•pave paradise•
|
Hangaround
2008-09-16 14:20
|
Dock har ju Eminem en cd på gång. Jag har både läst om det och på de flesta sidor om man googlar på "Cd Releases 2009" så kommer det upp, Anticipated Future Releases / Eminem - 08-09.
|
Hangaround
2008-09-16 14:22
|
Ja det är sant haha (jag editerade mitt inlägg också, om det ter sig något förvirrande nu haha). Han kanske gör en DRE. Kom ihåg att jag läste något 07, att släppet skulle vara på sommaren 08, så det är ju mycket sant det du skriver. Men lite optimism är aldrig fel =)
|
|
|
Dr.Dre feat. Eminem skulle vara något, snackas ju om att bägge har nya album på gång. Could happen.
•pave paradise•
|
|
|
Eminem ska inte komma till roskilde, jag vill verkligen inte det. Jag kan stå ut med mycket, men inte ens en endaste sekund av eminem. Usch och fy. Kanye vore trevligt, likaså med deftones och oasis. Verve vågar jag inte tro på/skulle inte våga se.
|
|
|
Kanye hade ju vart kul, FET konsert 2006, och såg honom 07 också, så klarar mig om jag måste välja mellan honom och Eminem nästa år.., så lätt Eminem. Såg Eminem 98, riktigt kul hade det varit och se honom igen faktiskt. Tror det kan bli en sinneskonsert, folk får säga vad dom vill om honomoch det må vara "töntigt" att gilla honom, men antar att jag är den enda som hade tyckt det var överfett..
DR DRE och Eminem, där har vi det. Nästa års stora hiphop.
|
|
|
Jag ska lätt dit iår, och nästa år ska jag fan satsa på komfort, hade varken tält, sovsäck, liggunderlag eller camp det här året, vi crashade runt i olika camp varje dag, ser man lite oskyldig, trött och skitfull ut så är det otroligt vilken empati folk visar för en!
Och om Morrisey ska dit ska jag fan vara längst fram topless och väcka liv i hans celibata kropp.
Anima Sola
|
|
|
Och sen ska jag nog inte på en festival veckan innan som jag gjorde det här året. Bilade rakt ner från borlänge till Roskilde. Sista natten på Roskilde var nog det tyngsta jag vart med om, ont i levern, smutsig, trött och jävligt full. Fast om det är priset man får betala för två grymma veckor så är det lätt värt det.
Anima Sola
|
|
|
challma, back off Morrissey är min!
|
|
|
Okej, HALLÅ, men QUEEN (alltså falska queen givetvis) ska ju fan turnera. tror ni att roskan hade bokat?? Jag hade seriöst DÖTT då, men dom kanske inte direkt satsar på det.. men vafan pink floyd .. zzzzzzzzzZZZ eller ska jag säga "pink floyd".. eller "Guns n roses" .. för det var verkligen inom "" såna. Iallafall, så börjar jag gråta om dom bokar queen. men ja jag vet, det kommer inte hända ... känns very inte roskilde.
|
|
|
Queen är vidrigt dåliga med Paul Rodgers. Skippar nog Roskilde om de bokas. Och det var inte Pink Floyd som bokades och bokningen gick inte igenom för att Roger Waters spelade där, utan för att han är en legitim solo-artist också. Att The Dark Side of the Moon spelades var bara en bonus.
•pave paradise•
|
|
|
lhabia, det var coolt. Det såg jag! :P
|
|
|
Haha, du verkar vara så stolt över att ha sett NÅGOT de två åren vi varit där samtidigt :P
•pave paradise•
|
|
|
lhabia. Ja, hade jag sagt: Oj, var han där? Det missade jag. Hade jag säkert fått höra: ANIAAAA! Hur kunde du missa Roger Waters? Du missar allt! Skärpning unga dam!
|