Hangaround

2009-11-25 15:01

Roskilde 2010

I skrivande stund så är det exakt 5 dagar, 19 timmar, 3 minuter och 8 sekunder tills biljetterna för nästa års festival släpps. Frågan är hur mycket priset gått upp i år?Missade årets festival men är sugen på att återkomma för tredje året.

Vilka band vill ni se?
Vilka band tror ni kommer?
Vad tycks om årets biljettpriser?
Vad blir nytt på festvalområdet för i år?
Hur blir vädret?
Vilka saknar tiden då de sålde glasbackar istället för burkar? (jag)

Som sagt. Det är aldrig för tidigt att starta en tråd om roskilde. Tidigare år har tråder startats redan veckan efter festivalen var slut.

www.roskilde-festival.dk/

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Jag tror och vill att Phoenix kommer + Gogol Bordello för den konserten missade jag, men det kommer nog inte att hända

Och så hoppas jag att dom inte fortsätter med endagsbiljett för alla dagar. Jag har iofs bara -08 att jämföra med, men det kändes som att allt det dåliga var ännu sämre i år just på grund av att mer folk kunde ta sig in och svina och stjäla lite

Moderator

2009-12-01 18:41
Priset gick ner! jag kommer köpa biljett efter jul skulle jag tippa. Det är saftigt mycket pengar men det är värt det ändå. Med tanke på hur mycket pengar jag lägger på musik utanför festivalerna så blir det ett rätt billigt månadssnitt.
Det känns väldigt svårt att sia om vilka som kommer till Roskilde. Kent är det enda bandet jag känner mig hyfsat säker på.
klart man saknar backarna!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Moderator

2009-12-02 12:14
NOFX (US) is behind one of the best and most extensive punk rock catalogues and has since the early 80s played it as social critics with a hankering for obscenities and slapstick. The band's music is respectless, witty, angry and most of all full of galloping drums and catchy choruses. 25 years at the punk rock front line has placed the Californian band among the greatest treasures of the genre.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Hangaround

2009-12-02 17:34
Alltid roligt att se första släppet. Jag är ingen aktiv lyssnare utav NOFX, men intressant dock.

Entrébiljett
2335,00 SEK
Moderator

2009-12-06 07:58
MUSE (UK) is one of the most requested acts among Roskilde Festival's audience. We are pleased to welcome this major band back. Muse shows traces of Queen, U2 and Radiohead. However, front man Matthew Bellamy's level of ambition makes most references seem small once the trio aims the lazer canons at distant galaxies. Often the band brings an arsenal of lighting that matches the flamboyant future rock.

THE KISSAWAY TRAIL (DK) play alternative rock with a melodic confidence and have already won international respect for their both easy-on-the-ear and faceted debut album. The long-awaited follow-up, Sleep Mountain, is released in March. The first single ”SDP” indicates that we are in for another cornucopia of grandiose arrangements and vocal harmonies. This is Danish indie rock heading towards the same international skies as Mew and Figurines.

DIZZY MIZZ LIZZY (DK) were the biggest Danish rock band in the mid-90s. They split up in 1998 but have recently announced a Reunion Tour 2010. And of course, the Danish heroes should play the biggest music festival in Scandinavia. The trio made Danish music history with a batch of songs that had the rocking energy from Led Zeppelin and the special melodic touch from The Beatles.

C.V. JØRGENSEN (DK) is one of the most cherished songwriters and poets in Denmark. His concert at Roskilde Festival will be a celebration of both the artist's incomparable back catalogue and his extensive Roskilde CV. We have had the honour of the great artist's presence eight times already and are proud to have him back again.
Hangaround

2009-12-07 12:18
Lite träliga första bokningar. Men så är det alltid. Väntar tills våren då det börjar komma in på riktigt. Jag hoppas på Prodigy, The Black Weather samt Raekwon. Men känns som att endast The Black Weather är något att hoppas på.

Angelika
Håller med om Phoenix. Efter att ha varit på Roskilde så drog jag en sommar senare till Hultfsfred för att söka lyckan (inte något att rekommendera). Var där 2006 och sprang ensam på Phoenix-spelningen och tack vare den konserten så var biljettpriset för Hultan värt det. Och deras nya album är riktigt bra så jag tror nästan att det blir en bokning i år. Vi håller tummarna.
Ne Angelika jag vet vem du vill ska komma...JAG! höhö
Jag tänkte nämligen att jag skulle förlora min Roskilde oskuld i år.
Vad bör man veta som första gångare?

Jag hoppas iallafall på fint väder.

Hangaround

2010-01-18 00:15
chomperzchompa: Det tycker jag du gör rätt i. Det är inte så mycket att tänka på, inte om man varit på andra festivaler. Det vanliga, regnkläder osv. Det man kan tänka på är vart man väljer att ha sitt camp, beroende på om man vill kunna sova om nätterna, umgås med mycket svenskar eller bara vill ha nära till Tuborgttältet osv.
Hangaround

2010-01-18 00:16
Gillar att de bokat Pavement.
Spt: ok. Men hur mycket bör man räkna på i penning väg förrutom resa dit och hem och biljetterna då?
Finns det någon bra mataffär eller liknande att handla mat till campet i? Eller ska man bara räkna med 70kroners nachotallrikar inne på området?

Man måste ju börja spara ihop till sommarkassan redan nu:) Så det kan ju vara bra och veta hur mycket kalaset bör gå på.

Hangaround

2010-01-20 10:00
Jag brukar ha en fickpeng på 2000, det räcker mer än gott och väl. Men kan vara bra att ha, om till exempel tält går sönder, sovsäck blir fylld med lera eller vad som helst.

Det finns många butiker i Roskilde stad. Det är nära om man bor vid till exempel C-tornet (ca 10-15 min gång avstånd). Strandbergs är en klassiker, finns något Netto-liknande alldeles där också. Ja, det är ju en liten stad så mat är inga problem att fixa:) Men annars så är en kall öl och någon festivalmat inne på scenområdet alltid uppskattat.

2008 stod jag vid ett matstånd nära Orangea klockan 03:00 på söndagsnatten när de höll på att stänga. De hällde upp groggar, gav bort öl och alla varma toasts som fanns kvar för att fira ett lyckat år med vi som stod utanför och käkade. Så, har man inga pengar sista natten så kan man alltid hoppas på att få gratismat. Fick det 2005 med:)

ok det lät ju överkommligt. Är ju skönt att det är nära till nån mataffär, bara käka inne på området blir ju rätt dyrt i slutändan, fast lär väl sluta med att jag gör det ändå om jag känner mej själv rätt:P

Får ta och lägga det på minnet till söndagsnatten då om pengarna tar slut, gratis är alltid gott:)

Hangaround

2010-01-22 05:18
Haha. Du kommer nog vilja komam bort ifrån själva området lite då och då tror jag. Det är grymt inne i staden (om det är bra väder) och det uppskatats alltid att komma bort lite. Kommer den lille att följa med haha?
Hangaround

2010-01-22 05:19
Är trött, där av min fina stavning.
haha ne linus, dotra mi får inte följa med på roskilde. Isåfall hade jag nog valt en tripp till legoland eller kålmården istället:P

BROTHER ALI (US)

KASPER SPEZ (DK)

TECH N9NE (US)

Såja!

Beach House :D!
Hangaround

2010-03-16 09:49
YEEEEESSS!!!!! & crooked vultures. Beach House och them crooked vulutres!! Underbart!
Ja de två ser jag fram emot mest,men mer ska komma :D!
Hangaround

2010-03-16 12:00
Håller med. Men bara de två akterna gör att jag nog beställer en biljett i år igen. Om det tillkommer fler så är bara det ett plus. Att bara se John Paul Jones på en scen är nog ett minne för livet:)
Ja biljetten är införskaffad nu,blir femte året så man får väl fira det på något sätt :). Kommer bli hur bra som helst detta året :D! Är dock lite rädd för en syndaflod ala 2007 haha.
var då inte mycket hiphop i år. bara 2 akter. brother ali och tech n9ne. hoppas det kommer fler inom snar framtid.
:D
Moderator

2010-06-17 16:04
Utsålt!
Fett! Då blir det drag bland tälten. Vi ses där gott folk!
fyfan va lite pepp här varit i denna tråden då..kommer ihåg för några årsen fan flera hundra som skrev :/ jaja whoa har gått utför.....

drar om nårra timmar..ska skutta in och se hur de går