|
|
|
|
|
Splash! 2010 (Update 16/4)
Roskilde ligger ju uppe, så varför inte :)
Funderar på att åka ner i år. Vore underbart med lite tips inför detta :). Biljettköp, lättaste sättet att ta sig dit osv.
Splash i år är 23-25 juli. Inga släpp än så länge.
Splash på engelska
Och om någon kan tyska (google translater är ju... ja sådär...) kan ju någon gärna översätta :p. Jag tror att det står att de tidiga biljetterna, som släpptes vid jul (75 euro kostade dom då), är slutsålda. Eller att de finns kvar men måste försvinna innan 31 januari och att det sen blir ordinarie biljettpris. Dom översätter ju nästan aldrig nyheterna så...
Vilka tror ni kommer? Vilka hoppas ni ska komma?
(Inlägget ändrat av mfs 2010-03-18 21:05:53)
(Inlägget ändrat av mfs 2010-04-16 10:48:4116
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Ja, det var väl lika bra att dra igång en tråd med denna festliga festival.
Jag tror att Brother Ali kommer. Han ska bl a till Peace&love, så då känns Splash väldigt aktuellt.
Man vill ha dit några man inte har sett.
1. Jag hoppas på att Q-tip revanscherar sig, då man fick reda på att han ställde in förra året, samtidigt som man stod och väntade att han skulle gå på scenen. Han får gärna ta med sig hela stammen...
Sen hoppas jag även på Raekwon efter att ha släppt förra årets förmodligen fetaste platta. Lite back-up på honom hade inte varit fel heller. Raekwon, Method Man och Ghostface släpper ju snart gemensam platta. Varför inte fira det i Tyskland?=)
2. KRS-One har jag aldrig sett, och vill gärna göra det innan han blir på tok för gammal.
3. Slutligen måste jag säga världens mest mystiske rappare - MF Doom.
Det är lätt att man får hybris när man ska önska så här, och name-dropar alla man någonsin lyssnat på. Men dessa känns inte helt omöjliga. Eller ja, de är fortfarande aktuella i gamet. Många brukar finnas med i Rock the bells-line-upen i USA.
|
|
|
Första bokningarna är gjorda.
Första bokningarna till Splash-festivalen. Nu kör vi!
Blu & Exile Blumentopf Brother Ali Cornadoor & Soulfire Band feat. Serengeti, D-Flame Die Orsons DJ Rafik Fashawn Foreign Beggars, Gentleman Jaqee & Hot This Year Band, Kool Savas Masta Ace & Edo G Mayer Hawthorne & The County Mono & Nikitaman, Mr. Vegas, Olli Banjo Raekwon Snaga & Pillath Tech N9ne
|
|
|
Jävlar vad fett första släpp! Då var det väl nästan dags att boka.
|
|
|
Yes, funderar också på det. Har till och med börjat spåna på hur man ska ta sig ner. Ryanair till Berlin och något tåg verkar ju vara lättast iaf :)
|
|
|
Jag flög ryan air + tåg förra året. funkade ganska bra, kanske blir samma i år. Hur lång tid tar det att åka bil dit?
Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
|
|
|
Vad kostar tåget från Berlin, ungefär? Länk till michelin routes, enligt dom ska det ta 7.75 timmar från Malmö. Fungerar inte länken så: viamichelin.comSök på Ferropolisstraße 1 06773 Gräfenhainichen Germany och självklart från valfri svensk ort. Samåkning är jag lätt på, ifall någon ska bila ner :)
|
|
|
Jag bilade förra året. Det tog fan inga 8 timmar! (från Göteborg iofs) Kanske säger mer om chauffören och kartläsaren än realtiden dock. Vi valde fel färja, bl a. Körde Rödby-Puttgarten istället för den där andra.
Det var riktigt schysst när man hade bilen på "husvagns"campingen. Alla stod med sina bilar parkerade precis utanför/i tältet. Man slapp allt kånkande och fick så mycket space man ville. Inte den där intima festivalkänslan, men är man ett gött gäng från början så är det nice.
|
|
|
Vi bilade från (ungefär) gbg förra året de tog oss om jag inte minns helt fel 12 timmar, men då hade vi iofs några spliff-stopp på vägen oxå.. tror nog faktiskt det blir flyg iår för min del...
Tycker fan att det behövs styras upp ett riktigt jävla svenne camp detta året.. förra året va de jävligt splittrat. fet första bokning iaf!
|
|
|
Fan, nu har jag ju inte ens råd att åka längre :(, Oxegen kom i vägen (yeey!). Men lyckas jag skramla ihop lite extra pengar, så lätt :).
Bila verkar ju iaf vara det lättaste alternativet. Men som sagt, får se hur det blir med saken.
|
|
|
Nya bokningar idag. Bland annat:
Nas & Damian Marley Wu-Tang Clan Rah Digga & Eternia Boot Camp Clik Antipop Consortium IAM
|
|
|
For real?! Shiiiiiit vad fett! Sjukaste någonsin.
|
|
|
Blue & Exile, Wu-Tang, egen konsert med Raekwon, Bootcamp och Fashawn. Tunga artister. I might be coming this year.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
|
|
|
detta ser sjukt lovande ut! redan 12 artister jag verkligen vill se!! har dom tagit bort boot camp från "lineup" eller har dom glömt skriva dom helt? ser bara deras namn på flyern...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
|
|
|
Rhetoric Ja, jag noterade också det. Jag hoppas på det senare alternativet.
|
|
|
boot camp återfinns nu på listan!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
|
|
|
Missy klar.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
|
|
|
Fan vi kanske ska åka dit, hoppas det bär av!
Hej, Träffat Jacob?
|
|
|
I´ll be there på ett eller annat sätt! Fast ett ordentligt svennecamp behövs i år. Sprang runt i 2 dagar utan lycka så jag gav upp mitt sökande.
mhm
|
|
|
Jag känner att jag verkligen måste åka dit i år, men har ingen att åka med. Någon som vet att dom ska ner som vill ha sällskap? Eller kanske samåka ner (ifall någon ska ta bil) eller andra tips på att ta sig ner smidigast och billigast. :)
|
|
|
tung line up att åka dit skulle vara pricken på i för en perfekt sommar, boot camp wu tang damn fett asså !
Göteborg
|
|
|
Hur tar sig folk dit? Resenärer från Göteborg?
|
|
|
Gunnerz Jag funderar på att dra dit, även om jag inte har råd ^^, och isf åker jag från Göteborg. Har jag tur, fungerar min bil inom en snar framtid, är man några stycken är jag lätt på att splitta en bil :)
|
|
|
jag och några andra kommer antagligen tåga från gbg. om man delar hytt så blir det mycket billigare. har för mig att folk försökte dra ihop 6 pers/vagn sist, men minns inte så bra... kolla förra årets tråd för mer info.
|
|
|
Brazen Låter inte som att festivalen eller reseplanen är helt spikad än=). Men du jobbar på det! Det är smidigast att bila. Så jag och eventuellt någon polare är potentiella samåkare.
Rhetoric Tåg är ett annat alternativ. Hur många tror du att ni är? Får kika i den tråden då!
|
|
|
jag har faktiskt ingen koll. jag brukar alltid göra allting i sista minuten, så fråga mig ett par dagar innan splash börjar så kanske jag kan svara på det :)
|
|
|
Gunnerz Haha, nej inte riktigt än :p, men så fort jag vet om bilen mår bra igen, då jävlar ska jag ta och fixa ekonomin så den godkänner biljettköp ^^ Låter bra! :)
|
|
|
Jag var en av dom som åkte tåget förra året. Vi var 5 som skulle åka i samma hytt men 2 av oss hade bokat innan så vi blev bara 3 i min hytt. Men det kan rekommenderas! Bra fest på båten Trelleborg-Sassnitz :)
2048 || Militia Sound Crew
|
|
|
Jazzpher hur tar du dig dit i år då?
|
|
|
först och främst måste jag bestämma mig om jag ska dit, och det börjar väl bli dags snart.
|
|
|
Hur många, hur feta, hur stora och vilka släpp kan tänkas vara kvar?
Dags att börja spekulera.
|
|
|
Både Reflection Eternal och Big Boi ska väl släppa plattor snart.
Och. Knappast troligt, men folk som är ute och turnerar och är jävligt stora: Jay-Z, Eminem. Och Q-tip.
|
|
|
Gunnerz: Allt är nog spikat skulle jag tippa så. Men det är ju ändå det bästa de bokat någonsin.
De brukar ha 3 stycken headlines och i år har de ju Nas & Damian Marley, Missy Elliott och Wu-Tang Clan.
Så räkna inte med att det kommer mer. Men som sagt det är ju helt sinnessjuk line-up. Tänkatt få se Smif N Wessun, Heltah Skeltah och Black Moon på samma scen. A dream come true.
|
|
|
mfs Absolut! Det är helt galna bokningar. Jag bara tänkte på att de släppte en del feta grejer sent förra året.
Ja, sjukt med Boot Camp. Jag tyckte att Heltah Skeltah var den fetaste spelningen förra året. Tänk då denna...
Men det största för mig är Wu-Tang. Det är verkligen a dream come true!
|
|
|
Nya bokningar! Verkar som de inte översatt nyheten till engelska än dock.
*Rasco & Guilty Simpson verkar ersätta Blu & Exile. *Chiddy Bang *Bilal *Goldie Locks + ett gäng tyska akter, där Mädness verkar vara en main stage-artist.
Spöket Casper gör också en minnesvärd spelning.
|
|
|
Tråkigt att Blu & Exile ställer in!
Brazen Hur går det med ditt vrålåk? Mekar du för fullt?
|
|
|
Dumma Splash som inte får upp det på engelska direkt :p
Gunnerz Haha, det är pappsen som sköter den biten. Han letar just nu efter en kåpa på någon skrot. Sen läcker den lite olja också, men det skulle nog gå att fixa sa han. Hoppas på att den blir klar inom två veckor, problemet är bara att han åker till Grekland idag den jäkeln :p. Men jag ska tjata på honom tills den är fixad :).
|
|
|
ingen blu & exile?! sämsta nyheterna i år.
|
|
|
Två pers som reser från Göteborg som är sugna på Sverigecamp! :)
|
|
|
theunseen Nice. Hur tar ni er dit?
|
|
|
Gunnerz Ska besiktiga bilen imorgon, då kan jag komma med besked om hur det blir :D!
|
|
|
Gunners
Min syster reser med Air Berlin från Gbg, jag kommer med tåg från Prag
|
|
|
Ska förresten köra ner två minibussar till Hip Hop Kemp i Tjeckien, är 12 pers än så länge.
Det här är fel forum, men tänkte bara höra om någon är sugen på att fylla de sista platserna i buss nr 2?
|
|
|
Gunnerz I am the bringer of bad news. Besiktigade bilen idag: 11 (!!!!!) satans JÄVLA fel :(. Och då var ändå pappa rätt säker att den skulle gå igenom. Men om det är någon som ska bila ner från götet, är jag feeett på :)
|
|
|
Är det någon som vet hur spelschemat brukar se ut? Är det spelningar på söndagen också? Har aldrig varit dit men ska dit i år, så det kan vara bra att veta hur man ska planera hemresa.
|
|
|
Förra året var det spelningar fram till 22 på söndagen om jag inte är helt ute och cyklar.
mhm
|
|
|
Det är många spelningar på söndagen. Jag är rätt säker på att Roots Manuva var en av dom sista förra året, och den spelningen började kl 03.00. Så det är precis som fredagen och lördagen.
|
|
|
haha då var jag ju ute och trampade hejvilt alltså.
mhm
|
|
|
Tack för det snabba svaret.. höll på att göra ett rookie mistake!
|
|
|
Fråga: går det att bada i den lilla sjön i grafenhainichen, eller finns någon annan badvänlig sjö i närheten? vore gött om det blir alltför varmt
|
|
|
Tjo! Vad är egentligen bästa sätta att ta sig dit från gbg. Känns som det mesta jag kollat blir rätt dyrt. Hur åker ni? Vi är 3 pers. Någon som har bilplatser? ;)
http://silenthillen.blogspot.com http://www.myspace.com/iceclimbershiphop
|