|
|
|
|
|
West Coast Riot 2010
har ännu inte kommit några officiella bandsläpp, men Bad Religion skriver på sin myspace att dom ska lira, och Rise Against/ skriver på sin hemsida att dom ska lira där. Bad Religion är ju en kul bokning, men dom har ju varit där innan.. och Rise Against? nej tack. men det lär väl bli bättre, dom har ju inte misslyckats tidigare år så detta året borde väl bli fett också!?! :D hoppas på mer ska och hardcore.
vad tror ni? vad hoppas ni på?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Klara artister
* Rise Against (US) NY! * Dropkick Murphys (US) NY! * Bad Religion (US) NY! * Jello Biafra and The Guantanamo School of Medicine (US) NY! * A Day To Remember (US) NY! * Invasionen (S) NY! * Fler artister tillkommer
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
|
|
|
Jag läste precis det här. Rise Against har man lyssnat på sen runt 2002-2003 nån gång, men jag har aldrig sett dom live. Även om dom har varit här ett par gånger de senaste åren nu när dom blivit ett mtv-band. Skulle vilja se dom i vilket falls om helst.
Bad Religion har jag sett i Stockholm för några år sen. Dropkick Murphys spelar ju i sverige jävligt ofta så dom har man lyckats se flera gånger, men det är ju alltid ösigt.
Vad jag hoppas mest på:
Against Me! (Släpper ny platta tidigt i år. Alltid grymma konserter!) Alkaline Trio (Släpper nytt redan nu i Februari, och har velat se dom länge) The Gaslight Anthem (Har jag sett ett par gånger, bland annat på WCR förra året. Men dom är ett av mina favoritband, och dom släpper också nytt album i Juni)
I övrigt skulle jag gärna se Polar Bear Club, Lawrence Arms, Broadway Calls, Cobra Skulls, The Loved Ones, Riverboat Gamblers, Teenage Bottlerocket eller Fake Problems. Och massa annat... skulle bli svinglad om så bara en av önskningarna gick in.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
|
|
|
det retar mig som fan att dom har bokat Rise Against, hela stället kommer krylla av fjortisar som hört Hero of War på NRJ och vill se sina nya idoler.. fan fan fan.
Bad Religion är ju grymma och Dropkick levererar alltid, även om jag sett dom flera gånger innan..
de jag hoppas mest på är:
The Mighty Mighty Bosstones - dom släppte nytt i december så med lite tur får man kanske se världens bästa skaband i sommar :) Rancid - släppte nytt förra sommaren, hade varit fett att se. Propagandhi - Propagandhi levererar. alltid. Riverboat Gamblers - hade varit jävligt nice.
sen får dom gärna slänga in lite fina svenska band också. Nobelkommittén, Tysta Mari, Gatans Lag, Slöa Knivar, Snutjävel, Antipati, Liptones..
|
|
|
Holy fucking crap! Det här är för bra för att vara sant! Står inget om detta på West Coast Riots hemsida än men om det här stämmer så...
Hot Water Music till WCR!!!
http://www.myspace.com/hotwatermusic
Fuck yes!
|
|
|
ah fan vad fett!
|
|
|
Åh gud jag råkade just tömma min tarm av lycka. Börjar peppa med en av världens mest passionsfyllda låtar:
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
|
|
|
Management: Det är alltid kul när man kan göra någon glad :) det var en ren slump att jag gick in på deras myspace faktiskt..
|
|
|
Men va är grejen egentligen? Har de återförenats? Skiva på g?
Såg just att Chuck har släppt en en till soloplatta nyligen, skulle inte ha nåt emot att han kör i nån bar på efterfesten :) Han får dra med sig Tim Barry också (som också släppt nytt just)
BTW, Strike Anywhere och Wilhelm scream supportar HWM på eurotouren, kanske kan vi få se dem också?
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
|
|
|
Fy fan! Bad Religion IGEN!? jag är sååå jävla där, om jag så ska vara tvungen att säga upp mej!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
|
|
|
Alltså, grejen med HWM är lite svår att lista ut.. dom återförenades för att lira igen. Först var det bara tänkt att vara några få spelningar som jag förstod det.. men det blev ju uppenbarligen fler. Ny platta hade ju varit hur grymt som helst.. men vågar inte hoppas för mycket på det.
A Wilhelm Scream vore fett.. av det jag sett på nätet är de ruggigt tighta live dessutom. Nu kom jag på en annan önskning jag har.. None More Black.. Alla band som Jason Shevchuk spelar i verkar ju lägga av och återförenas varannan vecka. Knepig kille det där.. men None More Black har ju skrivit nytt och det verkar som de ska släppa en ny platta. Dock känns det som en långsökt önskning att få dom till Sverige..
|
|
|
hade varit fett med en del hårdare grejer och en del ska, istället för bara vanlig punkrock..
|
|
|
Doktor_Humor P22
Jag hade kunnat döda för att få se 59 times the pain på WCR, men det kommer ju inte hända..
Men ja, lite mer hårdare band, vad tungt som fan när sick of it all var där.
Jag hade inte bangat på The offspring, om dom lovade att bara spela låtar fram till ixnay on the hombre.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
|
|
|
ja 59ttp blir nog tufft haha, men hoppas kan man ju alltid.
såg att agnostic front skulle lira i frankrike bara ett par dagar efter WCR så man kan ju hoppas på det också.. :D hade varit fett med en del hardcore, gärna inne i tältet så det blir riktigt intensivt.
|
|
|
Jag vill ha Leatherface, Milloy och Nothington nu när HWM kommer. Detta WCR borde bli Sveriges svar på Beardfest! Annars hade The Flatliners varit ganska nice.
|
|
|
Nothington hade varit nice.. helt klart!
|
|
|
näfan, agnostic front får inte spela där, då måste jag ju gå ju... och det vill jag inte, inte med den kassa jävla lineupen...
http://www.kommandot.se/wp/
|
|
|
nya bokningar.
FLOGGING MOLLY (US) DILLINGER ESCAPE PLAN (US) THE GET UP KIDS (US) HOT WATER MUSIC (US) SISTA SEKUNDEN (S) BRUKET (S)
peppar dillinger escape plan och sista sekunden. flogging molly är ju alltid bra, men har sett dom typ 6 ggr innan så ja..
|
|
|
Åh fan, Dillinger Escape Plan blir nog brutalt.
|
|
|
ja, hoppas att dom lirar i tältet, hade varit så jävla fett.
|
|
|
tippar på att dom får en utomhusscen.. men vem vet?
|
|
|
Från ett Dillinger till ett annat.. Dillinger Four hade varit en cool bokning!
|
|
|
The Hives klara för West Coast Riot..
otippad bokning
|
|
|
hives.. jävligt otippad och helt åt helvete. jag har inget emot the hives, men det är verkligen inte rätt arena för dom.. usel bokning.
|
|
|
jag tror det kan bli kul ändå.. även om det känns lite out of place. nu lär det dock inte få plats med många fler bokningar, om man jämför med antalet band som spelat tidigare år.
|
|
|
exakt. jag tycker att dra dit hives är rejält bortslösade pengar, dom lär ju ha kostat en del och nu har dom väl inte råd med några fler stora band.. riktigt bull drag. aja..
|
|
|
flogging molly dropkick murphys bad religion
ah!
|
|
|
var det nån som efterlyste ska? The Specials är klara..
|
|
|
Bortslösade pengar det med om jag får tycka fritt..
|
|
|
specials. helt jävla galet. nästan värt att sticka dit endast för dom.
|
|
|
om man ska sammanfatta så känns årets uppsättning betydligt sämre än fjolårets. Det krävs ett riktigt bra släpp nu, om det nu ens blir nåt mer..
en del kul grejer att se såklart.. men Hot Water Music är det enda som jag känner är dundergrymt.
|
|
|
Sett Dropkick ett par gånger tidigare, det var tryck utan dess like. Suicidal Tendencies kommer bli coolt. Fast det hade varit coolare om Rob Trujillo fortfarande varit med, hehe.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
snowblind: Synd för dig bara att Suicidal Tendencies spelade förra året, inte i år..
|
|
|
 Fan kan svära på att dom var med på listan för 2010 för ett par veckorsen. Dom har väl blivit borttagna eller nån shit. För jag har inte fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
snowblind
ledsen att göra dig besviken men jo, du har fel. dom har aldrig varit med på årets lista. fjolårets däremot.. och dom var riktigt jävla bra.
i år peppar jag the specials så in i helvete, ska bli sjukt nice att se dom. hälften av de andra banden har jag redan sett och resten skiter jag i.
ska dock slå ett öga på dillinger escape plan, har hört att det ska vara bra skit live.
|
|
|
Fan tror du inte att jag kan se skillnad på 09 och 10 eller?
The Specials kommer bli skitnice! Det är väl dom samt Flogging Molly jag ser mest fram emot.
|
|
|
haha men vafan, du kan säkert se skillnad på 09 och 10, det betvivlar jag inte.. men dom har inte varit med på årets lista.
jag är lite inne på Doktor_Humors linje.. mycket har man sett och mycket man skiter i.. men Hot Water Music och Dillinger Escape Plan blir nog jävligt fett!
|
|
|
Snowblind vs de andra får mig bara att tänka på ett sånt Seinfeld-intro.
- Jag gillar blåbärspaj. - Nej, du gillar inte blåbärspaj. Du har aldrig ätit blåbärspaj.
Köpte mig en tredagarsbiljett med Westcoast Riot och Metaltown. En månad kvar nu ungefär. Kommer bli soft. Ska försöka att inte bränna mig lika jävligt som förra året.
Fuck karma, I don't need karma!
|
|
|
snowblind dom har inte stått med på årest lineup, oavsett vad du tror. det kan vara så att dom stod med i början av året eftersom dom inte uppdaterade sidan förrän i februari, om det är det du har sett. men på årets lista har dom aldrig funnits med. aaaaaaaaah....
|
|
|
de sista bokningarna gav ingenting för mig över huvud taget.. Runawaydroid Satan takes a holiday Brute spelschemat är uppe nu. http://www.westcoastriot.se/program.aspBad Religion får leva med att man går mitt i deras spelning för att titta på Hot Water Music.
|
|
|
west coast riot-gruppen på facebook översvämmas av 16-åringar som gråter över att Rise Against krockar med A Day To Remember.
|
|
|
ja det sista släppet var riktigt jävla tråkigt. satan takes a holiday är väl helt okej förvisso, men nja.. spelschemat är väl okej. kunde varit bättre. fortfarande skandal att the hives headlinar. tror att många kommer gå tidigare eftersom dom spelar sist.. tyvärr.
haha såg det med facebook-gruppen. hilarious.
|
|
|
Filbunke, that's a damn shame. 20-årsgräns nästa år? Hehe.
Fuck karma, I don't need karma!
|
|
|
nu fick dom som dom ville också.. helvete. inget som stör mig med schemat, bara att emokidsen fick sin vilja igenom. fan också.
|
|
|
Ja, nu ändrade dom spelschemat. A Day To Remember är ett jävla poserband utan dess like. Kunde dom inte ha löst problemet med att avboka dom istället och planera in nåt vettigt?
Nu krockar Rise Against en smula med Hot Water Music istället.. och där är ju valet rätt enkelt.
All in all så känns line-upen sämre än förra året. Helt klart. Men men, det blir nog kul ändå!
|
|
|
ja, ADTR är ett jävla skitband, hade gärna sett att dom blev avbokade och satt in något annat istället. vad som helst nästan.
lineupen är sämre än förra året, det håller jag med om. sen med både flogging molly och bad religion igen så blir det lite repris.. aja, the specials ska bli helt fantastiskt att se, så jag är nöjd. hade kunnat betala 600 spänn för att se specials ensamt, dom andra banden blir bara en bonus för mig :)
|
|
|
Nästan rörande att komma in hit och se att allt jag tänkt skriva om schemat redan skrivits. Whoa-träff på WCR? :)
Skönt att det börjar lite senare och inga måsten går på tidigt, slipper ta ledigt från jobbet, bara dra hem lite tidigare :) Inte som förra året med NUFAN som öppnade kl1..
|
|
|
wcr har två saker som är sjukt bra, låg medelålder och generellt kassa band. med andra ord så kan man hänge hela dan åt att sitta i öltältet och glassa i solen medan alla andra inte har åldern inne och får hålla sig utanför. ska bli skoj faktiskt
http://www.kommandot.se/wp/
|
|
|
bperb
haha, det har du fan rätt i. blir att hänga i öltältet för mig också hela dagen är det tänkt, sen går man ut lite då och då för bland annat specials och sista sekunden. men i övrigt blir det öl öl öl, sol och skratt.
management
ja det är skönt att det börjar senare, första bandet jag vill se går på ganska sent.. så behöver man inte köra hemifrån så jävla tidigt heller! :)
|
|
|
Inte impad över line-upen. Men hade lätt cashat 600pix för att bara se The Specials. Nu blir det The Specials och Sista Sekunden som e givet!
Vår Del Av Stan
|
|
|
nu är det bara några dagar kvar.. ska bli nice ändå!
|