I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivsamlare

2010-02-17 08:16

URF 2010

Hur går det för dom? Första artistläppet skulle vara i Januari, snart mars nu.

Jag vill se Morgan Heritage, sen är jag nöjd..

2010-06-25 21:11
Vafan är det bara jag eller är det ont om klockrena artister på URF i år?
Labyrinth är enda jag vet om att jag gillar.

Tipsa mig gärna om nån som du gillar så kan jag lyssna in mig lite innan festivalen.

Kanske finns nån klockren jag missat helt?

2010-07-03 12:08
Nya
Voicemail feat. Alaine
Jahcoustix
Amsie Brown
Dani M
SKAnsen

2010-07-03 17:35
YoneYoung

Vad för reggae brukar du lyssna då?

2010-07-16 03:40
är det nån som kan förklara det här eller? snart bär det av och än så länge liknar det inget 10 års jubileum... inte ens ett vanligt urf... vad är upp med artisterna?

2010-07-18 21:13
jag och några vänner funderar på att dra dit.

men håller med om att line-upen inte är så fet, men blir nog skön stämning ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-20 14:56
URF går back varje år, är en o samma snubbe som stöter till pengar varje år, yared tror jag han heter.
Han kan va kort på pengar i år.
Det är han som gör att festivalen har funnits så länge.

Hoppas jag givit rätt info nu :)

2010-07-20 16:30
det är inte bara yared, det är han och hans fru som kör på varje år. men still, det är ändå ett 10 års jubileum :(

2010-07-30 16:12
minns inte exakt hur feta lineups det varit innan, men kom igen nu:

Abyssinians
Gentleman
Alborosie
Bunny Wailer
Anthony B
Jah Cure
Peetah & Gramps Morgan
Midnite
Busy Signal
Kapten Röd
Kalle Baah
Robert Athill

osv.

Plus att alla besökare tillsammans den 6 aug ska bilda världens fetaste peacemärke till minne av att det är 65 år sen Hiroshimabomben. Som sagt kanske det brukar vara fetare, jag minns inte, men det lär bli riktigt fett oavsett!

Var det nån som var där 09? Hur funkade det med campingen på festivalområdet, mindre och trängre antar jag?
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2010-08-04 01:14
snart smäller det

2010-08-04 13:51
Missade URF 08-09. Blir riktigt nice detta! :)

2010-08-12 03:18
För att citera nån i Zion Clothing-crewet "Otroligt skönt att viben är tillbaka igen". Kan bara instämma, förra året kändes det som om folk lät bli att åka dit efter 2008 års galna polisinsats och dom som var där gick och alla kollade sig över axeln hela tiden. Visst fanns polisen på plats även i år men dom kändes mindre påträngande och jag såg mest glada miner på området. Tydligen drygt 15 000 besökare, dvs klart fler än förra året.

Musikaliskt var det hög kvalitet rakt igenom (möjligen med undantag av Mavado som var en besvikelse) och kul att så många svenska artister gjorde kanongig, t ex Kalle Baah, Kapten Röd, Million Stylez, Serengeti, Natural Way (återförenade efter 7 år för denna enda spelning), Labyrint (vilket röj!), AmsieBrown, nykomlingarna Roots By Nature m fl.

Skrothögen till kamera gick varm så länge batteriet räckte och resultatet (ca 30 klipp) finns på youtube. Några smakprov: