Splash! 2011 - 8-10 juli (Officiell tråd)

Klubb & Konserter - Festivaler

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Någon som vet skillnaden mellan vanliga och VIP biljetterna?
This is the Yankees, 10-nothin', killin' the Sox - Masta Ace
Rappare

2011-06-17 18:12
Det är annan campingplats, antar att vissa artister hänger där.

Själv bokade jag fel semester, så blir inget splash för min del, haha...
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
Biljetter bokade! Wuddup görmany!
This is the Yankees, 10-nothin', killin' the Sox - Masta Ace
De La Soul är klara! Och Black Star har ställt in!
Skivsamlare

2011-06-29 19:19
Oi! Vilka drar till Openair? Kunde vara kul att hooka upp tänkte jag. Vi är 4 som drar dit!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Admin

2011-06-30 01:27
Splash-festivalbiljetter samt flyg är bokat. Ännu en grym festival med grym line-up.

VIP-campingen tidigare har varit en bit bort, men ofta i anslutning till vatten och mycket mindre folk på den så den är grymt fresch. Kanske för dem lite äldre. Tror det finns el att koppa till husvagn och sådär med.

Vad händer med line-upen?

Black Star & The Cool Kids har ställt in, och "ersatts" av De La Soul & Onyx. Typ.

Admin

2011-06-30 11:48
ONYX: FY FAN VA FETT!!!!

Skivsamlare

2011-06-30 17:12
Fan vad fett med onyx, openair fick talib kweli istället för blackstar.

fyfan vad jag önskar att jag valt splash nu när jag kollar vädret. splash har 50/50 regn/sol, openair har ösregn 3 dagar enligt väderrapporten........................ WTF!!!

Vi blev en man kort så om nån vill åka bil ner till Splash är det bara att inboxa.
Vi åker från Stockholm på onsdag kväll och slaggar i Malmö och åker därifrån på torsdag morgon, så vi hinner få bra Camp-platser. Holla

Onyx kommer bli Epic...men synd att Black Star, J Eletronica, TcK och Wiley har ställt in.

Admin

2011-07-01 12:03
Jay Electronica också? Suck. Han verkar ju sjukt opålitlig. Trist med Wiley med.

Dj_rizzla: Kommit någon mer ersättare?

Ja fan Jay kan inte lita på. Han ställde in på WoW oxå. Man kan inte lita på nån som e ihop med Erykah Badu :P

För Wiley så har dom tagit in Tinchy Stryder....vem han nu e? såg nån video på youtube och han påminner mig om Tinie Tempah.....suckz

Admin

2011-07-03 12:31
Jävligt mycket akter som krockar också. Värst är nog att Onyx ligger mitt emellan Lupe Fiasco och De La Soul. Men också att lördagen typ har 2 engelskspråkiga rappare som är Aloe Blacc och Black Milk och de är schemalagda exakt samtidigt. Det får bli en ölig lördag då helt enkelt.

Hela schemat: http://www.splash-festival.de/index.php?eID=sl_splashlineup_running_order&pId=183

Vem hissar sverigeflagga så vi kan bilda camp ?
En macka utan smör... är som en macka utan ost...
Så Jävla förbannad. Vet inte ens om jag kan åka längre. Min sk. "vän" har börjar krångla, svarar inte på mina samtal, inte på msn, facebook eller på sin mail. Är så jävla arg nu! Har försökt få svar från människan i tre jävla månader. Vi ska åka på torsdag och Han svarar inte ens... FUCK! Vet inte hur jag ska göra :(
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Admin

2011-07-05 10:49
Skivsamlare

2011-07-05 11:19
Brazen, åk själv. Hooka upp med några whoaiter!

Inok, hade mer än gärna gjort det, men jag har inte råd att ta mig dit. Vi skulle bila ner, och jag har ontw råd med flyg+tåg :(. Är så sjukt jävla arg.och ledsen. idiotwn skickaade ett mail inatt och sa att Han inte kan åka och att jag får lösa detta själv. Hur jävla dum i hivudet är man då?! Tackade nej till två andra festivaler pga detta. Velat åka till splash i 6-7 år nu...

Men om någon är sugen på två biljetter för 1000, hojta!

Uraäkta stavfelen, men skriver via twlefonen utan.glajorna haha :p
- Dexter Morgan
Någon som ska bila från Sverige ner till Splash? Börjar känna paniken nu. Har i princip idag på mig att bestämma mig om jag ska åka eller inte. Kan ta mig i princip vart som helst i Sverige. Splittar bensinen och allt. Har körkort så kan köra en bit eller tre, är trevlig, pratglad och har ett lock öl. Inte så mycket packning, det är väl ölen, sovsäck, madrass, tält och lite kläder. Skicka PM eller skriv här om någon har plats över i en bil.

Har kollat flyg och tåg osv, men det finns inget kvar, eller så kostar det runt 3000-4000, och dom pengarna sitter inte jag på.

Holler!
- Dexter Morgan
Jag har skickat ett mail med mitt nr.....ring om du vill ha plats i bilen...köpr gärna biljetterna oxå...hej

Rappare

2011-07-05 19:45
Jag ska också ner nu, fixat semester. Blir bil från sthlm, och har nog plats för nån till.
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
dj_rizzla och HBO: Jag har två biljetter, säljer dom antingen ihop för 1000:- eller för 700:-/st. Först till kvarn :)
- Dexter Morgan
jag tar båda...vi kan ju ses i malmö?

Skivsamlare

2011-07-05 23:38
Tack o lov för Whoa. Jag skulle ner och intervjua artsisterna för våran sida, men vi har fått problem med kamera utrustningen så jag har varit kluven kring om jag ska åka, jag har ännu inte köpt biljetten ner, så jag är jätte intresserad att dela kostnaderna med någon. Annars har jag Press Pass till festivalen men behöver ta mig ner först.

HBO, Brazen, dj_rizzla, åker någon på torsdag från sthlm? om ni åker på onsdag, vilken tid åker ni då? Hör av er om ni har plats!

Dessutom om någon har en video kamera så är jag intresserad att hyra en. Allt i sista minuten.
Besök oss på www.GrandSmack.se
Ni som ska ner får se till att inte missa Black Milk. Han spelade på Fasching i Stockholm igår kväll och det var otroligt bra. Nu är det kanske lite skillnad mellan att spela på festival och en intim lokal, men det ska nog gå ändå. Hans band var riktigt bra, med en trummis som inte riktigt ville sluta. När det såg ut att vara färdigt, efter en toppenavslutning, fortsatte han banka ännu hårdare. Det var som att han tänkte "glöm det, jag har massor av energi kvar". Dj:n stod och skrattade, basisten och killen på keybord stod bara och tittade på varandra och började mer eller mindre skaka på huvudet innan de också drog igång igen, Black Milk stod och diggade bak på scen innan han också tog upp micken (som vid det här laget redan var avstängd) och körde några verser till.

Kommer de upp till hälften av kapaciteten de nådde i Stockholm har ni en bra show att vänta er.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Nu lär ni som har vart där kommit hem igen. Vill veta allt! Spill it!!! :D
- Dexter Morgan
Onyx var nog fetast.
Big Boi ersatte De La Soul och var riktigt fet.
Public Enemy och Cypress Hill var tunga. Cypress Hill avslutade hela festivalen.
Yelawolf och Foreign Beggars var sjukt "dragigt".
Pac Div kände jag knappt till sen innan, och imponerade.
Looptroop gjorde det bra på största scenen.
Lupe Fiasco körde rock.
Atmosphere levererade som vanligt.
Black Milk var riktigt bra.
Aloe Blacc var nice, men kändes som ett lite udda inslag bland all hiphop.
Cunninlynguists var helt okej.
Curren$y var den största besvikelsen, pga att han cuttade alla låtar efter första versen och körde resten acapella. Det var ingen dålig spelning, men den var frustrerande.

Det var kanske 27 grader och sol på dagarna, och ibland bröt helvetet loss i form av ösregn.
Det var ett stort nordiskt camp, minus Island. Sverige var där och representerade med kanske.. 30 pers(?).

Där kom lite all möjlig info.
Låter som en lyckad festival! :)
- Dexter Morgan
Admin

2011-07-14 10:03
Gunnerz bröt ner det precis som det var!

Sen var det en fet bonus att få se Snoop Dogg i Berlin 2 dagar efter där Lady of Rage och inte minst Warren G var med. Mäktigt att få se Regulate live. Kanske kör Open Air nästa år då?

Ps. Kommer upp en bloggtext med bilder om festivalen idag eller imorgon. Är det någon av er i tråden som har filmklipp eller bilder som ni vill dela med er så maila gärna till pontus@whoa.nu

Admin

2011-07-19 10:27