|
|
|
|
|
Hultsfredsfestivalen 14-16 juli 2011
Japp, det stämmer, det blir en festival i år, eftersom dom köpts upp av något tyskt bolag som har pengar. Bandsläppen är i full gång, tre släpp på en vecka hittills.
Saxat från hemsidan:
Biljetter släpps inom kort!
Ni som köpte biljett till det inställda Hultsfred X:
Köp 2 biljetter, få 3! Dessutom får du och 2 av dina vänner chansen att bli några av de lyckliga vinnare som får åka till Hurricane Festival utanför Hamburg i sommar den 17-19 juni och bl.a. se Foo Fighters, The Chemical Brothers, Blink-182, Portishead, Arcade Fire, Arctic Monkeys m.fl. Vi fixar resa och VIP-camping. Hurricane Festival är en av Europas största festivaler, för mer information se http://www.hurricane.de/. Och släpp hittills: * Suede /UK/ * Primal Scream plays Screamadelica /UK/ * Beady Eye /UK/ * White Lies /UK/ * Erasure /UK/ * Cut Copy /AUS/ * Hoffmaestro /S/ * Johnossi /S/ * The Tallest Man On Earth /S/ * Oskar Linnros /S/ * Royal Republic /S/ * Stefan Sundström & Johnny Dunders Elektriska Cirkus /S/ * Dan Berglund's Tonbruket /S/ * Maskinen /S/ * Imperial State Electric /S/ * Shit Robot /IRL/ * Black Lips /US/ * Junior Boys /CAN/ * Darkstar /UK/ * Steve Mason /UK/ * Dum Dum Girls /US/ * Blackbird Blackbird /US/ * This Is Head /S/ * Magnus Carlsson & The Moon Ray Quintet /S/ * Syket /S/ * Mount Kimbie /UK/ Fett att se Erasure - Always live! Nästan så man borde klä ut sig till en enhörning haha :D
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Lägg till OFWGKTA! Samt A-Trak
Marijuana is natures way of saying HI!
|
|
|
Alla artister so far: *The Prodigy /UK/ *Morrissey /UK/
*2 Many DJs /BE/ *Beach House /US/ *Beady Eye /UK/ *Black Lips /US/ Bob Hund /S/ *Cut Copy /AUS/ *Duck Sauce /US/ *Erasure /UK/ *Hoffmaestro /S/ *Hurts /UK/ Imperial State Electric /S/ *Johnossi /S/ *Melissa Horn /S/ *Nashville Pussy /US/ *OFWGKTA /US/ *Primal Scream plays Screamadelica /UK/ *Raised Fist /S/ Royal Republic /S/ *Skindred /UK/ Stefan Sundström & Jonny Dunders Elektriska Cirkus /S/ *Suede /UK/ *The Drums /US/ *The Tallest Man On Earth /S/ *White Lies /UK/ *Witchery /S/ *Lil B /US/ *MF DOOM /US/
*Armand Van Helden /US/ *A-Trak /CAN/ *Dan Berglund's Tonbruket /S/ *Darkstar /UK/ *Dum Dum Girls /US/ *Egyptrixx /UK/ *Floating Points /UK/ *Junior Boys /CAN/ Maskinen /S/ *Mount Kimbie /UK/ Oskar Linnros /S/ Peter Bjorn & John /S/ *Shit Robot /IRL/ *Steve Mason /UK/ *The Pains of Being Pure at Heart /US/ *Trans Am /US/ *Washed Out /US/ *Ida Maria /NO/ The Sound Of Arrows /S/ *Holy Ghost! dj-set /US/
*Anna Calvi /UK/ *Blackbird Blackbird /US/ *Braids /CAN/ *Dirty Beaches /CAN/ *Foster The People /US/ *Frankie & The Heartstrings /UK/ Katharina Nuttall /NO/ Kebnekajse /S/ *Les Savy Fav /US/ Magnus Carlson & The Moon Ray Quintet /S/ *Charles Bradley /US/ Paper /S/ *Rainbow Arabia /US/ Raubtier /S/ *Red Sparowes /US/ Riddarna /S/ *Star Slinger /UK/ Syket /S/ *Tennis /US/ *The Budos Band /US/ The Soft Moon /US/ This Is Head /S/ *6th Borough Project & The Revenge /UK/ *Future Boogie /UK/ *KAT Records presents DJ Rahaan & KAT Records DJs Phat Phil & Ste Hodge /US/UK/ *Social Disco Club /PT/
|
Moderator
2011-05-18 10:20
|
Lineupen är strålande, hoppas verkligen att lite detaljer löser sig så att jag kan dra dit i år.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
|
|
|
Feta hiphopbokningar! Hoppas att Hultsfred reser sig igen,
|
|
|
Verkar som att det går rätt bra för dom. Så gött att det inte är dom gamla som styr Hultan längre. Efter brytningen med Live Nation gick det ju som det gick för dom.. Hur som helst, en ganska rolig idé dom har nu, om hur dom vill använda tåg som "campingplatser". Det kan ju vara något. Tågstationen ligger ju nära festivalområdet så :)
|
|
|
Och nu kan man köpa paketresor från Stockholm, inklusive plats i en tågkupé.
Hoppas verkligen på att jag får en funktionärsplats där så jag kan åka i år. Riktigt bra bokningar har dom i år!
|
Skivsamlare
2011-07-09 22:02
|
Kommer tyvärr att missa lördagen (vilket suger, då nästan allt jag vill se spelar då) på grund av andra åtaganden, men kommer att försöka ta mig runt på det mesta torsdag och fredag. OFWGKTA lockar ju mest ska jag säga!
http://www.kulturkompaniet.nu/
|
|
|
BOOTSY
mf doom ofwgkta, lil b (haha),
sykos fick reda på det idag vill dit överbull att missa bootsy
A REAL FUNKIN LEGEND
mf doom e ok. ofwgkta´s shows e feta och lil b är underhållande...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
swag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Nån som är där/varit där och kan berätta hur det är? Grym line-up i år hur som helst!
|
Skivsamlare
2011-07-15 16:12
|
Jag bangade då det regnade för mycket när jag skulle åka. Hade ju gratisbiljett så det var liksom ingen förlust direkt. Jag befinner mig ett par mil ifrån Hultsfred och här är det sjukt grått idag och det var ordentligt spöregn hela dagen igår. :)
http://www.kulturkompaniet.nu/
|
|
|
dissa bootsy för lite regn?....what the funk
|
Moderator
2011-07-17 12:42
|
Det var fett som fan faktiskt men väldigt glest till en början. Det känns som att mycket av det som var Hultsfred finns kvar. Medelåldern var högre än vanligt och bara lyxen att kunna gå fritt med ölen var trevligt. Bootsy var fett förövrigt även om han kanske försvann väl länge i klädbytena.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
|
|
|
Ingen som såg Jay Electronica och MF DOOM?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
Moderator
2011-07-17 14:57
|
MF Doom var jag på, det var tungt. Saknade kanske en rejäl dj.
|
|
|
OFWGKTA var fan helt brutalt. MF Doom va grym men fan va tjock snubben var. Förvänta mig en smal person men det så klart att the munchies gör sitt. Prodigy var den bästa spelningen och jag tyckte Bootsy var skitkass. För mycket gimmick även för han själv på nått sätt.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
|
|
|
No love for Jay Electronica alltså?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
Var Jay Electronica ens där? Han ställde in på Splash! nämligen..
|