Svenska Akademien den 3/12
Allas favo svenskan, kommer till Chalmers kårhus i GBG den 3/12 i år! åk dit for f**** sake!!!! för mer info kolla deras hemsida: http://www.svenskaakademien.just.nu
¤ Peace n' Luv ¤
Förband: Kapten Röd & Majorerna efterband: Navid Modiri & gudarna DJs: Club studio one 18år
www.swingkids.se
hmm är det bara för studenter?
----------------------
shibby!
Kiriaka wants you.... to dance!
Fredag är det va? då har jag permis fan va underbart! nån som vet pris?
Alla vill ha fame men ingen vill ha knas.
Det är såklart för allmänheten. Tror biljetterna kostar 120kr
www.swingkids.se
ålder?
Hällre död än neon grön.
är det 18 alltså ?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
ja det är 18 år men det går att ha med sig målsman om ni har förköp...
www.swingkids.se
jaha, fick den infon att det absolut inte skulle vara ngn som helst åldersgräns. men ack så fel vissa kan ha.
MickMästarn ta med morsan vettja!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Phluphphelicious P19 Yeah såg dom där första gången för 4år sedan oxå.. DOM JÄVLARANA.. haha, sur på dom för den spelningen än, dom körde aldrig Snapphaneklanen då, va lätt den bästa dom hade under den tiden... Men körde många andra bra låtar oxå, så det är nästan okej.. Menige-E P18 Haha, soft sagt..
They wont belive me/ MAAAAAN / Im high (Smokie in Friday)
Biljetterna kostar 100 för studenter och 150 för icke-studenter!
As I walk the fine line between insanity and genius
Ja Chalmerister har iaf nån specialdeal. tror dock de biljetterna endast säljs nånstans uppe på chalmers
www.swingkids.se
När man kan se Looptroop, Afasi & Filthy, Dj Large och Freestyle för 120 spänn känns 150 för akademien lite väl....
vem har sagt att du inte kan se dom då?! det e ju inte samma dag
hmmm, var har ni fått uppgiften om 100pix för studenter, för jag fråga på pustervik o de va samma pris oavsett, dvs 150 pix...!?!???
och..???
hrrrrmmmmmm ööööö... ja... oki jag läste lite till... jag e inte chalmerist då, så rabatten gäller visst inte mig då :(
och..???
tror inte hyra av lokal och allt ljus o ljus mm kostar i närheten av vad det kostar göra konsert på Chalmers...
www.swingkids.se
men det är verkligen värt pengarna lovar jag redan i förväg...
www.swingkids.se
man kan dra upp till chalmers o handla biljetter där.. 100 kr på cremona.. tror även att pu står i kårhusentren och säljer biljetter för 100 kr :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
150kr Chalmers hållplatsen, ovanför Vasaplatsen. Kom tidigt för banden börjar 21.00!
http://www.myspace.com/kaptenen http://www.kaptenrod.se
jo men förresten.- Kom med målsman så kommer du in
http://www.myspace.com/kaptenen http://www.kaptenrod.se
aah va fint, nu drar jag om en halvtimme! :)
Oh fyfan! Det var den sämsta spelningen jag har varit på med Svenska Akademin. (Och ja, jag har varit på några.) Vart var allt folket? Vart var gunget? Vart var gnistan de brukar ha och publikkontakten? Det bästa med hela kvällen var publiken som orkade hålla glöden uppe till och med efter en omotiverad försening på närmare trekvart. Blev det bättre i slutet? Jag drog efter typ en halvtimme när de hållt på.
JP P21 jag tyckte också det var lite tunt i början, men mycket på grund av ljudet! det lät inte alls så bra utåt, och tydligen så hade bandet inte heller så bra medhörning... men bättre blev det faktistk i slutet enligt mig... anyway, ska sova nu kärlek
tinosmash Ja, ljudet var ju inget direkt att hänga julgranen heller. Men det blev bättre sen alltså? Det förvånar mig inte för de kan vara ruggigt tighta live när de vill. Jag vet inte riktigt vad som hände igår. De kanske var lite trötta och blandat med ljudet? Men förbandet var ju störtskönt! =D
Jag tyckte det var riktigt bra igår, men sen vad jag uppe i fönstret istället för nere bland folket (både för- och nackdelar) och där kunde man dansa så mycket man ville. Missade Kapten Röd men istället var Navid jävligt bra så det utjämnade sig. Någon som var med och dansade på det ytterst lilla dansgolvet efter allting?
http://beaujolie.blogspot.com
efter att ha vaknat upp i visby efter 3 timmars sömn kl 05.45 för att ta sig till båten till nynäshamn o sen vidare till chalmers gbg så va det den absolut sista energin vi gav igår om d kändes slappt så va d en kombinatiopn av trötthet och ett väldigt konstig medhörning på scen..
i remember when originality was the key!!
lance-a-lot Då stämde min teori med trötthet. Men ta en paus, ni har ju flängt land och rike runt hela året. Jag tror att jag har sett er 4 ggr bara det här året. Sånt måste ta på energin. Förresten, min kompis som aldrig sett SA live förut tyckte att det var skitbra, det handlar väl om referensramar antar jag. =)
Ja, precis... fullt förstårligt att det bara var en ok spelning igår, och inte så jättebra som vanligt! Priset för bästa framträdande går ändå till Kapten Röd och Majorerna som överraskade riktigt stort! Helt sjukt bra faktistk! Det gick nästan att likna Kapten Röd lite vid Håkan Hellström på något sätt. Hah! :) Han sprang upp på scen, en glad göteborgare, och sprang runt å flaxade med armarna! Störtskönt! :D Big up!
JP P21 vi är inne på det sista racet nu har "bara" 9 spelningar kvar men sen e d ledigt ett tag
jag med fem andra var eniga om att Kapten Röd hade bäst kontakt med publiken (o ändå var de ovanligt stela jmf med hur de brukar va) & att de va bäst upplevelse. jag håller med om Svenska akademien kan bjuda på bättre!
och..???
Kapten i kommer och lär få se och höra mer av i framtiden!!
www.swingkids.se
ps. fyra av dem hade aldrig hört kapten röd tidgare ;oP
och..???
vi är framförallt 8 MÄNNISKOR i sv:akademien med 2 album och 4 turnèer på mindre än 2 år så är kanske dagsformen på ngt enstaka gig lite sämre ibland snittar vi 200 mil i en minibuss på 3 dagar.. ingen människa i världen kan vara på topp jämt..
Gillis Är det studio one på onsdag?
BANG BANG
lance-a-lot Absolut ingen som säger emot, jag tror alla här har förståelse för att ni är trötta, som sagt, ni har ju flängt som galningar i år. Så ta inte illa upp...
Nej ingen club studio one på onsdag. Pga denna feta konsert samt att jag är på turné med Akademien hela veckan.. Club studio one tillbaka tors 5 januari med Roots Disciples ft SWEDISH REGGAE ALLSTARS
ojdå... Lance a lot hade visst loggat in på min kontorsdator... det var alltså jag som svarade precis ovan... //Gillis
www.swingkids.se
lance a lot slit inte ut er! - då kanske ni oxå lever längre som de underbara band ni e...! kärlek - för ni behövs!
och..???
moln tar igen mig i gbg i veckan sen spelning på onsdag o 3 dagar till.. 9 spelningar kvar på turnèn. o sen kommer vi ta långledig dock fortfarande vara produktiva men inte åka runt så mkt.. kommer lite olika projekt som e akademien relaterade
Kapten Röd kommer alltid vara göteborgs stolthet! Var inte där denna gången men kan tänka mig
lance a lot gött gött! du får la heja om du ser mej på stan da ;o)
och..???
Jag tyckte att det blev en riktigt fin spelning.. Började lite segt med att ljudet var skitdåligt.. mickarna skorrade som faen.. :( . Jag gick o ställde mig lite längre bak o tjurade till jag blev er taggad.. spelningen blev dock riktigt bra efter typ halva.. styr den opp och ctr alt delete var definitivt höjdpunkterna.. :) Tror hela publiken hoppade till nån av de låtarna.. minns inte vilken.. Varför var allt så försenat undrar jag.. Det gjorde nog de flesta riktigt avtaggade..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Säker på att det var micarna som skorrade, SA e ju skauningar juh... sen så är det väl obligatoriskt med förseningar, en del av varje konsert , hehe.
faktiskt inte alls säker på att det var mikrofonerna som skorrade men varje gång när general knas sjöng lite högre så skorrade det till ordentligt.. tror dock itne att det berodde på skånskheten :P Visst lite förseningar är väl ok.. men när förbandet är klart vid halv tio ska man väl inte behöva vänta till halv tolv för att höra huvudakten? Nu är jag inte riktigt säker på tiderna.. men ungefär nåt sånt var det.. :)
wow
bilder från kvällen finns på länken nedan.
www.cffc.se Riktigt snygga bilder måste jag säga.
bless
BANG BANG