13/10 Jurassic 5, DJ Noize, DJ Nu-Mark & Scandinavian Masters @ Scratch 4års Fest på Trädgårn!
Hej, Dagen som många har gått och väntat på äger rum på fredag, då det är dags att kliva in i "finrummet" Trädgårn igen. Vi har knappt hunnit återhämta oss från lördagens baluns på Pustervik med Guru, People Under the Stairs & Giant Panda som ni kanske har märkt iom detta försenade utskick och allmänna förvirring. Lite cirka tider inför morgondagen dock som ni kan skriva upp i era elevkalendrar om ni vill. 20.00, dörrarna slås upp till Trädgårn. Det kommer att spelas trall vänlig musik av lokala Scratch flöjtar som Ayes One, Lövet och influgna & nykammade Scratch Skotten Lyley från Edinburgh. (Det finns även 1000st kalla 4-års Heineken som kommer säljas för 25kr styck i början på kvällen i barerna på Trädgårn (Först till kran som gäller & förfesten är ett diskret faktum), + 200st kalla som kommer ges bort i samband med ett roligt holländskt jippo i lobbyn.) ca: 21.30 Technics Scandinavian Masters www.djbattle.net/masters DJ Tävling mellan de bästa från Sverige, Norge & Danmark går av stapeln i stora salen. ca: 22.15 Allas favorit... Dubbla DJ Världsmästaren & basket dåren DJ NOIZE från Köpenhamn dyker upp och värmer upp Trädgårn till en mycket hög temperatur. ca: 23.00 Jurassic 5 går på scen. (TRÄDGÅRN KOKAR!!!) ca: 01.00 DJ NOIZE vänder lite plattor igen efter gigget på ett sätt som bara just han kan göra. ca: 02.00 DJ Nu-Mark från Jurassic 5 river av ett 1 timmes dj set, antingen från stora scen om det är mycket folk kvar på Trädgårn efter konserten eller alternativt en trappa upp i den glamorösa glasbaren. Den som lever får se. Vad händer efter 03.00 för dom som fortfarande står på benen då ? Säkerligen fortfarande någon/några dj´s i huset som håller fortet ända tills 05 då bygget stänger. Sammanfattning: SCRATCH 4års fest @ Trädgårn Fredag 13 Oktober 2006 med JURASSIC 5, DJ NOIZE, DJ Nu-Mark, Technics Scandinavian Masters + Host: P.S, Resident DJs: Lövet & AyesOne 18 år (ta med leg.), 300 kr, förköp @ Shelta, Blenda, Pusterviksbiljetter & www.ticnet.se www.jurassic5.com www.myspace.com/jurassic5 www.scratchgbg.com www.pkmusik.se PS förköpsbiljetterna är billigast hos Shelta. Tar biljetterna slut på Shelta & Blenda finns det allti dbiljetter på Pustervik och även i dörren på Trädgårn samma kväll. Ca: 01.00 på fredag sänks inträdet till 100 kr på Trädgårn, då har man fortfarande chans att se både Noize & Nu-Mark in action om man inte hinner komma dit tidigare. Det kommer att bli mer folk denna kvällen på J
The Saga Continues.... Det kommer att bli mer folk denna kvällen på Jurassic 5 än för 1 år sedan på De La Soul. Folkfest är det återkommande ordet för fredagens tillställning ! Vi syns imorgon folks, Det kommer bli en riktigt galet tung kväll kan vi lova. PUSS & KRAM / SCRATCH UNIT
Youza youza!
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
finns det många biljetter kvar?
David VS Goliath
Ooh damn va jag längtar, var där senast på De la Soul o den kvällen var magisk... Är säker på att denna kvällen kommer bli minst lika bra. See you tomorrow götet!
det lär bli kalasfestligt det här spektaklet. om det bara kunde bli fredag lite snabbt nu.
back like cooked crack
vad hände med speech defect?
www.klistermarkskriget.com
kommer bli så sjukt galet imorrn! J5!!
http://www.myspace.com/akinonline
Det kommer bli sjukt tungt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Wiiii! Dagen är här! Jag körde en fuling och skobbade ifrån arbetet idag så jag sitter redan här och lyssnar J5-låtar. Får åka upp och plocka upp biljetter på Shelta snart.
Ca: 23.00 är senaste budet för Jurassic på scen, så don't show up to late, festen startar tidigt och slutar sent som sagt. Ät en bra middag osv.
Förköp är som sagt säkrast, ta med leg till Trädgårn, flera som inte kom in på De La Soul förra året för att dom inte hade med sig id kort. Kommer bli riktigt galet ikväll som sagt.
MVH / Örjan Ramberg
jag har öppnat en carlsberg nu, satt in en pan pizza i micron today is a good day:) som man har längtat efter denna kvällen
mmm precis...
welcome to the wonderful world of entertainment... bira bira bira
http://fredpajorden.com
jag vill också :( ha så kul allihop, hälsa J5 från mig!
...and I'm out!
har också korkat upp en carlsberg å satt på J5 mixen på stereon. nu blir det storstädning, inget kan få en på dåligt humör en sån här dag!
www.Bassline-Express.com
power in numbers på spelaren, staropramen i handen o fest i huvet. snart e de dags!
Byaaah!
Hinkar stout och drömmer mig iväg. Its going down! som Evidence skulle sagt.
någon som säljer biljetter? har brottom.....
Hasta La Victoria Siempre!
Det var den bästa spelningen 2006! Äkta lycka! Trodde inte dom skulle slå KRS-one spleningen från i sommras, men visst gjorde dom det!
Fan att man missade. Men min kväll var aight... gratis vin och öl + Ish is the shieeet. ^^
www.projectedwin.blogg.se
nu är man hemma å jävlar vilket ös det var på j5 helt klart den bästa spelningen chali 2 na var glödhet å dj numark flippade ur totalt... respekt å kärlek för ett 100% uppträdande
mmm precis...
Chali 2na!!!! Ja jävlar va han har pondus. När han öppna munnen följde hela lokalen med i varje stavelse typ! Dom körde ju fan typ 2 timmar och ja... vad ska man säga? Velat se dom sen 98 och de var en av mina allra största hiphop-kärlekar. Nästan nio år senare får man äntligen se dom och jag kan omöjligt säga att jag är besviken. Vissa av grejerna var helt vidrigt cleana & synkade och satan vad folk var med så fort dom fick tillfälle. Fritt från prettogrejer och fritt från alldeles för omständiga och onödiga publikfrierier och helt enkelt bara jävligt mysigt från start till slut. Nån som vet vad nu-marks leksaksliknande prylar på bordet va förresten? Samplers från fisher-price? haha.. Big up till de som battla innan förresten! Rätt domslut och det är inte utan en viss patriotisk stolthet man konstaterar att skandinaviens två bästa djs kommer från Borås!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
aah de va riktigt jävla bra asså.. finns inget att klaga på, de va ju helt sjukt när han numark gick lös på leksakerna haha.. X va du där din gamle räv? såg inte till dig vafan
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
såååå jävla najs...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Såååå jävla najs... Känns som jag befunnit mig i en centrifug. Grymt med karaokebåset också. Blev lite många Heineken. Lyckades kröka bort min mp3-spelare dessutom. Är det någon som hittat en vit Jens of Sweden med Giant Panda, 2pac, Bronze Nasareth, Metro Area och Regina Spektor på så tveka inte på att höra av er!
Av kroken.. två ord, Av Kroken!
Bitchin
juwassik : 100% på att de körde I Am Somebody, Concrete Schoolyard (inte hela tror jag) och DJ Nu-Mark Solo.. Hur som helst, det var riktigt grymt. Enda som jag skulle kunna klaga på är att de körde lite för länge, jag är definitivt inte i form för att hoppa så länge.. =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
detta var det bästa jag någonsin sett. helt sjukt va dom är bra.
back like cooked crack
Ord är bundet! Spelningen var verkligen av hyllan!!! Grymt som fan när dom satt vid skolbänkarna med varsin mpc och lejsade beats.
Ord.
spelningen var helt sinnessjuk! hade ingen aning om att det var dj battle innan så jag blev överlycklig, han som vann var löjligt bra. men åter till spelningen, fy fan, har aldrig sett ngt band vara så synkade och låta så bra. kunde inte skilja på live och skivan, förutom att live var de bättre. tuna, vilken lirare, löjligt bra. fem av fem blir mitt betyg. finns det några reportage från kvällen?
Vilken spelning, dem var klockrena. Så pass bra att jag brände månadens sista slantar på en t-shirt. Men det var det värt!
De va helt störtskönt, big up till scratch för denna tvärfeta bokning!
Byaaah!
Jag är så fruktansvärt bakfull idag. Jag drack inte ens speciellt mycket igår. Surt som fan. Det skyller jag på att det var fredag den 13:e. Annars var allt tiptop. Ruggig konsert och jävligt mycket knökande i publikhavet. Folk var fan inte riktigt kloka igår ha ha. Ibland var det svårt att koncentrera sig på konserten eftersom all energi gick åt för att inte falla till marken och skrubbas mot glassplitter =) Jag fick en grogg över halva mig när det blev lite fight framme vid scenen också. Det var lite surt. Första tanken var att det kanske var en spya, men jag hoppas och tror att det var en grogg. Jag duschade när jag kom hem i vilket fall som helst, för att vara på den säkra sidan. En riktigt monsterkonsert, men jag tror inte den knäckte De La Souls besök ändå.
shit! det var fan ärligt det bästa jag sett.. så jävla schyssta verkligen! sånna här kvällar e inte något man brukar uppleva... digga som fan.. nej, nu ska jag gå in på cd on å beställa de J5skivorna jag inte har.. blev så jävla sugen...
as a real hiphoper and bboy, måste jag bara få säga att denna spelning var bland det bästa som hänt sveriges hiphop scen. J5 represent real hiphop!!! bra bboy musik!
Octagon crew, killa clowns reppin the whole leftover fam.
Missade du det är du en fyrkant, det här va så galet jävla tjockt så det inte är sant! Synd bara att man blev lite för överförfriskad! Och så körde dom inte Jurass Finish First :/ Två få minus som är dom skönhetsfläckar som finns på denna Fulländade-kväll!
vad heter den låten när dom räknade ner från 10 typ
Hasta La Victoria Siempre!
where tito at??is micheal gon be there?? isnt this Jackson 5 ...aaahh somebody fooled me!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha.. nej fan, blöand d bästa jag sett.. helt ärligt...
Jayou över Diamond D's 'I'm outta here' eller var det en våt dröm jag hade natten efter spelningen? Sjukt bra spelning!!!!
Ruggigt bra spelning, inte mycket som kan toppa detta. Inget som jag kan komma på på rak hand.
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!
riktigt riktigt riktigt bra!
jag behöver aldrig mer i hela mitt liv se en hiphop spelning, det här var så bra som det kan bli. antagligen så nära 70-talets Bronx som jag någonsin kommer iaf.
jävlar asso, welcome to the wonderful world of entertainment..!
www.Bassline-Express.com
damaged_god: Var du där? Såg dig inte! Men det var ju en hel del folk så det är kanske inte så konstigt. Kan inte annat än hålla med, sjukt bra spelning en tightare show har jag aldrig sett, de vet vad de gör om man säger så! Vad finns det kvar för Scratch att släpa hem till Svea Rike nu då? Jag hade gärna sett The Roots på Pustervik :)
"I ain't haitin, I just heard better" J5
Jedi mind tricks och hela army of the pharaos!
Octagon crew, killa clowns reppin the whole leftover fam.
Ge oss Skillz ! .... och han kan ju ta med sig Roots om han vill hehe :)
Scratch borde ta hit Ice Cube!
Sjukt bra.. det bästa jag sätt! Helt klart värt 6h bilresa, 1600kr och en oerhört bekväm natt i en bil.. ;D
"Folk kommer dit och är så jävla "yo" att ja inte vet vart jag ska ta vägen.."
Shamrock: Jodå, det blev en tripp till gbg. Oskar bor ju där nu så jag och han och några till var där. Helt klart bra spelning. Ha det gött!
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!