I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

6/12 - Soca star Scrappy(Montserrat) & Dj Tyrone(UK) @ Stars n Bars

Klubb & Konserter - Göteborg

2008-11-20 14:43

6/12 - Soca star Scrappy(Montserrat) & Dj Tyrone(UK) @ Stars n Bars

Caribbean Explosion

I våras skulle han spelat på Henriksberg på Club Bacchanal, då blev det inställt.
I somras var Scrappy i Malmö för att uppleva karneval i Sverige. Nu är han äntligen i Göteborg...

Scrappy är ursprungligen från den lilla ön Montserrat i Västindien. Han är flerfaldigt prisbelönad socaartist och har uppträtt
på samma tillställningar som många av de ledande socaartisterna i världen. Scrappy är vad man skulle kunna kalla en "upcoming artiste" som är på väg att bli en av de riktigt stora europeiska socaartisterna.

Tillsammans med dj-kollektivet Soca Revolution har han nu bestämt sig för att göra en liten Sverigeturné. Spelningar kommer att vara på den omtalade klubben Caribbean Explosion både i Norrköping och i Göteborg som hålls av Caribbean Sound. Med sig har Scrappy en stor och omtalad soca-dj från London, DJ Tyrone.

Caribbean Sound presenterar, i samarbete med Soca Revolution Sound:

Caribbean Explosion
Scrappy(Montserrat)
Dj Tyrone

Resident djs: Caribbean Sound

Lördagen den 6e december, kl. 22-03
Plats, Stars n Bars
Entré, 80 kr, två för en innan 23.00
Ålder, 20 år

(Inlägget ändrat av Louder 2008-11-20 18:34:15)

Camp Kwahsi till er tjänst

2008-11-20 14:49

2008-11-20 14:56
Detta är Scrappy som uppträder på flaket @ Notting Hill Carnival. Fiiire!

2008-11-21 10:45
Ska försöka befinna mig där!
 Red Motion Music

2008-11-28 21:49
YES!!!
ÄNTLIGEN MEEER SOCCA ,. mer Dansant än så här blir det fan inte,.

bigg upppp till Caribbean Sound
Empress

2008-11-30 10:56
Sjuk nice:) kommer bli grymt
musiken håller oss vid liv

2008-11-30 20:28
Glöm inte att i inträdet ingår även nedervåningen fylld med Dubstep & Drum&Bass.
www.Bassline-Express.com

2008-11-30 21:17
HEHE, så jävla fett med dnb, dubstep, soca/dancehall o urban/latin under samma tak på två olika klubbar.... bara för 80spänn. Kommer bli så gryyymt.

Alltså 80 = 2 klubbar att välja på + artist o dj från UK + sthlm dj o inte samma gamla djs som man har hört förut 1000 gånger.. NICE!

2008-11-30 21:18

2008-12-01 14:51
Jag är så jävla pepp! Hoppas alla fattar att detta är grymmaste klubben på lördag.
.peace!

2008-12-03 12:03
Nu börjar det dra ihop sig. Jag åker till Norrköping för att hämta upp Scrappy och Dj tyrone imorgon.

För er Göteborgare som råkar vara i Norrköping med omnejd kickar vi av Scrappys första spelning i Norrköping imorgon torsdag den 4e december. För er som inte har så bra koll på vad soca egentligen är bör ni se Scrappy live. Kommer bli fete.....bring yuh rag!!!

Det är inte ofta resten av Sverige får besök av en internationell socaartist, har nog i princip aldrig hänt förut när jag tänker efter. Så ta nu denna chans att se Scrappy + Dj tyrone!!! Kommer ni på när det hänt i Göteborg tidigare får ni gärna upplysa mig för det står still i huvudet på mig.

2008-12-03 21:41
En liten fråga machel Montana var i gtb förra året nån som vet när han kommer igen`???

2008-12-04 01:40
Machel Montano var såvitt jag vet inte i Göteborg förra året. Det skulle jag omöjligt kunna missat. Vart har du hört det? Eller såg du honom i Göteborg? Låter galet...

Jag såg honom däremot i Stockholm på Hötorget då. Helt galen konsert! Just nu tror jag inte Sverige är inplanerat men efter T&T carnival 2K9 får vi hoppas på nån Europaturné. Jag kommer att hålla ögonen öppna och så fort det skulle bli officiellt så kommer du se det på Länk till http://www.socarevolution.com

2008-12-05 12:18
Boom!
Som ja sagt: Kom och upplev artist och dj som besöker resp stad FÖR FÖRSTA GÅNGEN! Gå inte i samma spår, testa nått NYTT!
Kommer bli en riktigt fet kväll med reggae, dancehall, soca, urban och latino + dubstep, drumn'n'bass klubb i göteborg i samma pris!