25/6 Immortal Technique @ Musikens Hus
Torsdag 25 Juni
Bad Taste Events presenterar: IMMORTAL TECHNIQUE (US) + Support: MOHAMMED ALI Immortal Technique (US) är tillbaka! En av vår tids mest egensinniga rappare kommer till Sverige, Norge och Finland! Den amerikanske hiphopartisten Immortal Technique föddes som Felipe Coronel på ett militärsjukhus i Sydamerika. Uppväxt i Harlem, New York, började han vid tidig ålder intressera sig för hiphop. Han målade graffiti och skrev sina egna texter. De sociala skillnaderna och fattigdomen i slummen färgade hans texter vilka kom att bli väldigt politiska. Han har gjort sig känd för sina ställningstaganden och kommenterar ofta frågor inoom sociologi, religion och rasism vilket gjort att han på kort tid blivit en av de viktigaste rösterna inom den politiska independent hiphopen. Immortal Technique har flera gånger blivit erbjuden kontrakt av stora skivbolag, men har alltid tackat nej. Han talar ofta om att ha kontrollen över sin egen produktion och är idag delägare i skivbolaget Viper Records som han släpper sina skivor igenom. Förra året släpptes hans tredje fullängdare The 3rd World, till en ström av lysande recensioner. Skivan producerades av DJ Green Lantern som bl a jobbat med Eminen. Det är med den i bagaget Immortal Techniquenu ger sig ut på vägarna. Förra gången han var i Skandinavien sålde han ut Mejeriet i Lund och John Dee i Oslo, och inget talar emot att det blir annorlunda den här gången! Supportar gör MOHAMMED ALI. Entré: 295:- + avgift för förköp
Kl. 21.00 På stora scen. Åldersgräns 18 år. Meny & bar.
(Inlägget ändrat av mfs 2009-05-14 23:31:46)
spikat!
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
Faan!!!! det kommer jag att missa
Spikat vare!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skoj som strut finns det mer info ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nice! Tack för uppdateringen!
Var i norge ska han spela?
CAMPIONI!
Läste på Kingsizes hemsida att han skulle vara på John Dee i Oslo den 24 juni.
FUck varför kommer han inte till sthlm istället...
Moderator
2009-05-24 13:23
Funderar nästan på att dra, lär ju bli fett!?
time isn't wasted when you're getting wasted .
sett honom några ggr å det har varit lika fett varje gång !
Ibland tycker jag det är tråkigt att göteborg inte är den största staden i europa, jag kan inte tänka mig att typ berlin brukar köra stora artister på måndagar. Men jag kanske har fel.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
jo vi e nog ganska lågt prioriterade på datumfronten kan ja tänka mig... dock har vi ju haft rätt mkt tur med t.ex fatmilk som alltid var på helgen å ofta hade stora artister!
those were the days, även om jag inte bodde i stan då.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
detta lär ju besökas!
bögen som bajsar
kan ju vara bland det fetaste i göteborg denna sommar!!
Klubb One Drops @ Bergmans (simba) 3/7. Dancehall,reggae,grime,UK garage och Funky house på två golv. Miss Anthrax - Sir Dizzle och Funky C står för musiken
Fyfan va bra! Tack Scratch, nu slipper man åka till Splash. BIG UP!
Västkust Rockerz
bad taste va det la, inte scratch?
Hur köper man biljetter`? FRED
så ja, då var biljetter fixade
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Tack man.
Fyfan va bra! Tack Scratch, nu slipper man åka till Splash. Eftersom Immortal krockar med Meth & Red på Splash så funderar jag på om jag ska se han här istället...lyxproblem ;)
2048 || Militia Sound Crew
do it jesper!
Västkust Rockerz
finns det någon risk att biljetterna tar slut eller kan man vänta tills imorgon med att köpa biljett? pustervik stänger om tio minuter...
-GRK fi life-
kan man köpa i porten?
Enigma has spoken!
Ses ikväll då. Hoppas att det går att köpa i dörren helt enkelt. Jazzpher: Låter smart. Prioriterar man Immortal före Meth och Red har man ju inte alla italienare i gondolen.
mfs Nä precis, men jag har en del att stå i nu så kan tyvärr inte se Immortal här i Rötna Götet. Men hoppas det blir en minnesvärd spelning!
2048 || Militia Sound Crew
Fett! Håller biljetten hårt, cant wait!
Jag måste veta asså:P vet någon om det går o köpa i dörren? jag ringde dit till musikens hus men ingen shonne svarar heller..knas
Enigma has spoken!
jävligt bra!
Västkust Rockerz