Jönköping| 8/9 One Mic - Hiphop Jam
Kolla in detta http://www.1mic.se/ Tävlingen som kommer vara är uppdelad i 2 segment. I det första ska du uppträda ensam/grupp med 3 av dina/era låtar (egna bets) Andra segmentet är att freestyla minst 2min(du väljer själv ämne) 1a pris i tävlingen 5000kr plus andra grejjer 2-3pris kläder med mera Det kommer va fet jury med många kända namn. (publikens röst kommer även att få höras) Skicka demo till adressen på hemsidan http://www.1mic.se/ De bästa 10 bidragen kommer att hamna på en samlings skiva som kommer att distruberas av ett independent distrubutionsbolag. Jag (Dj_Redhead) Har inte något med eventet att göra ville bara ge ett litet tips till er så fråga inte mig om info kolla sidan isåfall)
Deli Basis
thanks big man .. jag fick fel info mennu är de rätt så behöver ite tänka på de så mycket nu ..
Just welcomE mE peoplE
Producent
2007-08-01 03:20
Är det åldersgräns tro?
Flyger fritt, landar platt
nee det finns ingen ålderfräns på den så du är välkommen .
Just welcomE mE peoplE
nu ska ny få se på grejer.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Glöm nu inte att skicka in era mp3or eller demos innan det är försent. Har övertalat el sherrifen att korta ner mictiden till under en minut. (Lite svårt att hålla sig till ämnet under en så lång tid)
Shooo bree
vadfan, vart ska man dra om man vill se Redhead då??!!
datumet är inte den 1 spt förutom ändrat till den 8:an spt.mer info kpntakta jivecompany eller gå in på 1mic.se
Just welcomE mE peoplE
Ändrat datum till 8e!!!!!!!!!!
Deli Basis
Ismen är där. Holler!
Sopsäck Serenad
Kan inte bara någon svara om Ison och fille är där eller inte?
Shit vad glad jag är ismen är i JÖNKÖPING :)
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
nej ison o fille kommer inte det är inte ens samma arrangemang fan.. börjar arta sig med rappare nu! kommer bli bomben
www.twitter.com/mzamora036
går det att skicka in "demo" över nätet eller måste det va per post? grymt med snabbt svar om ni vet!
www.mofetajerre.se
shiit, tror inte jag längre vill vara med o tävla, nu är det ju emcees som är med o tävlar ju.
mofeta P21 Skicka bara in en mp3a via mail. Det räcker.
Shooo bree
bäst att alla drar dit sina polare nu så de kommer folk fan, sprid ordet som fan! uuuuuupp
afreque Det borde inte va några problem står inget om vilket språk man ska rappa på Joina! Gissar på att du inte lär bli ensam att köra på engelska.
Deli Basis
afreque Nej. Tävlingen är enbart för folk av arisk härkomst. Skämt åsido, klart att du får vara med även om du inte kan svenska så bra. Kan du din engelska bra så är det ju inga problem att göra sig förstådd. Hoppas du kommer.
Shooo bree
farbrorblå - grymt. vart ska man skicka mailet? tack!
www.mofetajerre.se
skicka det till
[email protected] (då måste du förklara vad det är du skickar om i huvudtexten annars kan det lätt slängas)
Eller gå in på
www.1mic.se och skicka på den mailadressen.
Shooo bree
Wrrrup!? ok,nice att det blev uppskjutet till 8 sept, Hade spelning på Club "Bringin It Back" @ Otten/Nkpg 1 Sept...men topic som man själv väljer i 2 min??...kan ni inte ändra det till topic som juryn väljer, för samtliga deltaganden i 2 min...2 sepparate the fake from the lyricists, Then I´ll b there! -Ty-chee
ENDANGERED SPECIES
endangeredspecies Infon stämmer inte riktigt. Speciellt inte det där med 2 minuter eftersom det då oftast blir 20sekunder on topic och resten blir förskrivet. Skicka ett mail med huvudskriften. "Fråga till reuben angående 8de" Skriv dina frågor så kommer du få svar av honom snarast tror jag.
Shooo bree
Kommer bli dö-tungt hoppas alla kommer så de blir rajjrajj och kors i taket
Nu är det dags att ladda upp, nästa helg smäller det. En fråga bara, vart fan är det?
KFUM Rosenlund
Deli Basis
och när? jag är där, men jag tänker fan inte vara där timmar i förväg.
Blood and murder
Nu är det bäst att tagga till och hoppas att det blir fett. Ta med alla era kompisar så att man slipper massa kids i g-unitkläder.
I'm there. ska bli soft..
fan vet inte hur jag ska ta mig dit
(smygreklam...) En månad senare, den 6 oktober, kan alla bege sig till Huskvarna Folkets Park för en schysst reggaekväll. Svenska Akademien och Kapten Röd & Majorerna spelar nämligen där och då. Efterfest i puben med Mr Gillis som selector för de över 18. Schysst arrangemang på KFUM förresten. Hade jag inte jobbat så skulle det vara givet!
/Martin Körling, iRIE Music Jönköping www.iriemusic.se
Ok, lite frågor, när börjar det? Och vad kostar det? Och kan man köpa biljetter?
jag o dandark kommer bidra med lite sköna cutts under kvällen Se till o ta er dit nu! //Redhead
Deli Basis
det börjar kl 16.00 (första delen) det e i ungdomens hus o man tar linje ett till huskvarna o hoppar vid rosenlundsbadet så ser man en byggnad med massa graffitti på o skit, där e det
Vad är första delen då? Kan någon ge lite fullständig info?
Yo Yeah!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så, ta med alla era kompisar och dra dit nu då.
idag är det längtar tills de börjar :D
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? <3 /- Kabbelito
Det var nice! Synd bara att hälften drog när Ismen skulle köra, grymt tråkigt av dom. De som hurrade för Kunnta efter varje rad, vad han än sa, och buade åt Mickelito, vad han än sa, förstörde dock stämningen i finalen, synd. Annars var det en grym kväll. Trist bara att mikrofonerna inte funkade som de skulle i slutet så vi kunnat få lite mer Ismen.
dåligt när publiken får bestämma vem som vinner när det gäller battles...man kan inte göra så när det finns lokala rappare tyvärr... jag tyckte att battlen borde vunnits av Mickelito eftersom han tillförde mest punchlines och originela dissar ... Kunnta va bra men tyvärr så va Mickelito bättre denna kväll... Korruption för 5 lax man ... Låt bästa man vinna för helvete!!!
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.
roddebernal P24 Håller med fullständigt.
Allyawan var jävligt grym när han uppträde, riktigt bra. Synd att Ismen inte uppträde längre, och att alla stack.
roddebernal P24 , precis. De har åkt 70mil och förlorar pga det, när det handlar om 5k. Lite trist! Men det var ju en grym kväll annars! Fett kul att Allyawan körde några låtar också, osv. När lägger ni upp filmen?
Tack till alla som kom dit och var grym publik! Ismen hjärta Jönköping, efter all backup och respons vi fått kan vi inte säga annat. Respekt! Dock har jag mycket att klaga på gällande arrangemanget och speciellt arrangören... Men det kommer en tid för det också. Så tills vidare hoppas jag filmerna kommer upp snart! Fix it! FRED!
WWW.ISMEN.NU
Men vad häner med filmen?
ge mig en film, nu!
vad händer med filmen?
Lookin at you through the glass..