I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

22-23/2 Jeru the damaja, Bobby Sandz, Iration Steppas, Addeboy vs Cliff, Mr Oizo, Frispråkarn mfl @ Uppsala

Klubb & Konserter - Övrigt & Utland

2008-02-24 14:38
ja ibland är det inte lätt för snutarna... stackars jävlar försöker se till att det är en drogfri zon för ungdomarna.

tråkigt för dom som "såg påverkade ut".

riktigt synd.

annars, bra att farbor blå var där, utan dem hade det antagligen sett annorlunda ut :)
Catapults Ent.
Redaktionschef

2008-02-24 14:39
PortZebie> aah haha okej :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-02-24 19:01
Uppsala Knark & Kongres...hahaha....
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=726245,00.html

2008-02-24 20:07
Spell: Ja jävla vad polisen vill oss alla gott, fred på jorden vill dom också ha...
 Seriöst lägg ner!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-24 20:53
shit att dom kan uttrycka sig på det sättet i unt. Helt sannslöst..
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2008-02-24 21:01
UNT = fox news? "Reggae och hiphopfestival....haschdimman låg tung...hunde ha gripit över 100 pers osv osv...." Pinsamt!
Redaktionschef

2008-02-24 21:02
Han "nördiga" snubben i glasögon som gled omkring med mikrofon, var han från UNT eller radio? Han såg inte direkt in att "passa in" så borde vara fler än jag som lade märke till honom.

2008-02-24 21:24
Oracle P24 Han som gick omkring längst framme vid scenen? eller han gjorde det iallafall under iration steppas. Honom gick det inte att missa.

Redaktionschef

2008-02-24 21:25
vet inte, jag var på övervåningen när Iration spelade, men snubben var uppe en kort sväng där uppe då också och såg vilsen ut och gick sen.

2008-02-25 11:16

Lite trist att läsa Oracles recension och se vad man missade. Jag stod länge och kollade när Iration Steppas körde, även om det inte riktigt är min tekopp, innan jag kom på att det pågick grejer på övervåningen också.

Kväll 1
Haha, kände mig mest väldigt out of place hela kvällen och elektro är inte alls min smak men som det blev så kom vi dit på fredagen och då gick vi ju dit och kollade. Väldigt lite folk i alla fall.

Jeru The Damaja
Tyckte att spelningen var off the hook! Grym kontakt med publiken och allmänt charmig :) Enda nackdelarna var väl som nån sa högre upp att det verkade som att han hellre spelade nya låtar än gamla, inte så konstigt kanske. Synd också att han typ inte körde nån hel låt. Har inget att säga om publiken eftersom jag stod längst fram, så jag hade lika gärna kunnat vara själv där inne. Lite fult av Iration Steppas att gå upp på scen och dona innan han var klar, även om han kanske gick över tiden.

Bobby Sandz
Tyckte att han var jävligt bra faktiskt. Har nästan inte hört nåt av han förr men han var verkligen bra live. Grymma beats också. Sidekicken och Silence halfsteppade inte heller!

Iration Steppas och Meditative Sounds
Kanske dumt att skriva dem som samma men, men. Dem fick ju jobbet gjort även om det som sagt inte är min favoritmusik.

Pikturez & CO
Ååh, kom in typ under näst sista låten, men tyckte att dem var grymma. Ångrar som fan att jag nästan missade allt.

Frispråkarn
Visst var det lite folk men tyckte inte precis att han gjorde det bästa av situationen heller. Dessutom så tycker jag inte han är bra alls egentligen så...

Missade även Rigael Damar eftersom det inte verkade hända nåt efter Frispråkarn och de få som var i lokalen drog. Fuck!

Över det hela så är jag i alla fall nöjd med resan. Bara att få se Jeru var så jävla grymt och dessutom var det lite bonus. Arrangörerna skötte ju allting bra och big ups till Aron (tror jag han hette) för att han fixade biljetter när det fuckade sig med Ticnet.

2008-02-26 10:58
http://www2.unt.se/avd/1,,MC=1-AV_ID=726289,00.html

Tur att man kan lita på att polisen satsar sina resurser på riktiga brott.
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high

2008-02-26 21:36
   spårade ur?     ja man undrar
www.myspace.com/djlimbz
www.clubtraffic.blogspot.com www.alloutdubstep.com

2008-02-29 03:33
gillar termen "narkotikaparty". Jävla skitland det här, dags att flytta.
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -

2008-03-02 11:46
stefan 24

Tror du verkligen helt ärligt från botten av din hjärna att polisen medvetet planerar att åka till en sådan tillställning för att harassera ungdomarna?

Pinsamt att de vinklar läget som vanligt genom media. Ännu mer pinsamt att polisen går på oskyldiga, men det är snarare en fråga om kompetens än avsikt, tror jag.

Känns lite väl "jag var med i göteborg" att vara så tunnelseende som du är/verkar.
Catapults Ent.

2008-03-04 21:10
Nån som vet om det kommit/ska komma upp bilder eller så på internet? Sprang ju runt några med kameror där

2008-03-05 10:46
Det finns några videos på youtube. skicka pm om jag ska länka.

2008-03-05 15:18
eksos_one
Kanske inte bästa kvallan men lite kul att se, tack. Fattar inte dillandet om röka/rövknulla polis som det står om efter att jag kollade detta http://youtube.com/watch?v=IboGsD_tAgI . Det verkar ju absolut som att dem snackar om att röka snarare än att rövknulla en polis :) Känns ändå som skitjournalistik att blåsa upp ett youtube-klipp så där

2008-03-09 20:30
jag kanske var den nördiga killen med glasögon hehe...men jag hade ingen kom radio iofs.
vi sålde för lite bilejtter..och gick back. :(

sjukt trista kommentarer av polisen...och det där med att haschröken låg tung i lokalen var ju ren lögn..så det kändes extra trist...tacken för att vi jobbar röven av oss för att det skall hända något i uppsala...

såg inte så mycket konserter....damar var grym....riktigt riktigt grym. jag tyckte även att ayesha/sumo var väldigt bra. Dirty worx var också grymt. det jag såg av oizo var bra. kanibal var lite oengagerade..men det var koolt..lite strul med teknik och liten publik drog ner stämningen för dem. bobby sandz var bra. såg inget av jeru men jag antar att han kan sin sak iallafall. allra bäst på festivalen var covox..det var bra på alla sätt.

gjordes en ordentlig utvärdering så förhoppningsvis blir nästa år bättre.
Det kommer igen iallafall...är tanken.Tack ni som kom dit

gällande att få biljetten återbetalad för att polisen satte honom i sin piké...så kontakta polisen..det kan inte arrangören påverka (ja förutom att skita i att boka reagge/hiphopakter...men det är inget egentligt alternativ)

jag vet inte riktigt vad polisen vill att arrangörerna skall göra...det är ett socialt problem..vi försöker främst förbättra kulturutbudet....

gazt.tumblr.com

2008-03-09 21:02
orddöv
Trist att ni gick back. Om man får lämna lite förslag så tycker jag att ni hade kunnat ha en dag istället för två och skippa några av de mindre akterna. Dessutom så tyckte jag att schemaläggningen var ganska kass vilket gjorde att flera av de mindre akterna på övervåningen knappt hade nån publik ibland. Istället för att börja 21 så hade ni kunnat börja lite tidigare och sätta dem mindre akterna tidigt för att avsluta med de stora. När jag hade sett Jeru så kunde inte så mycket toppa det :)
Dessutom så la ni upp det mesta av hemsidan dagen innan eller nåt sånt och det kanske inte var så bra, såg också att två killar sprang runt och satte upp posters på stan på fredagen och det var ju också i senaste laget

2008-03-09 23:07
Och en sak till bara, en polare fick sitta i snutbil i 40 minuter bara för att dom tyckte dom såg en nyans av rött i hans ögon. Vad fan är grejen med det, han missade hela Jeru konserten och så konstaterades det såklart att han inte rökt ett skit. Kanske mycket därför att han inte röker. Jag ska säga er att ja inte är för legalisering nånstans. Men inte heller för polisens rätt att behandla folk som dom vill. Imorgon kan nåt sånt här hända er.

redan hänt, känns bra att veta vad skattepengarna går till...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-12 08:18
scripta...tack för din konstruktiva kritik. håller med i mycket det du säger.
De mindre akterna kommer dock få fortsätta spela, trots allt är det för dessa musikakter som vi ordnar festivalen...men gällande all information kan jag bara hålla med...vi ska vara ute i bättre tid nästa år.
Detsamma gäller att se över schemaläggningen.

tack för att du säger till

värme
gazt.tumblr.com

2008-03-12 11:15
jag lider med arrangören. Vi har  samma problem med polistrakasserier i sthlm på våra kvällar.
Känns jävligt bittert som sagt när man försöker bredda kulturutbudet i landet men bara motarbetas.

Men fortsätt kämpa!!

Btw, kom förbi Orange i Uppsala 21/3 då vi kör en traffic kväll med dubstep & dnb. Dj Large kickar "vardagsrummet" som vanligt :)
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2008-03-16 20:12
irk...jag bor själv i malmö....men skicka ett meddelande med alla detaljer så ska jag sprida det våra artister i sthlm/uppsala iallafall

håller med...är det sveriges officiella inställning ??? att det inte går att göra reagge/hiphoparr utan att det skall vara trakasserier? börja fatta hur de som körde ravearr på 90-talet kännde sig.

men tack för snälla ord...håll huvudet högt själva

värme
gazt.tumblr.com