|
|
|
|
|
26/7 - Wu Tang Clan, Guilty Simpson mfl @ Sentrum Scene (Oslo)
"Qualitytime fortsetter tradisjonen med et Summer Jam i Oslo, i år får vi en av våre absolutte favorittgrupper gjennom tidene, Wu Tang Clan, til å headline showet som en del av sin eksklusive turne der de blant annet spiller hele 36 Chambers!
Wu Tang Clan var utvilsomt den viktigste hiphopgruppa på nittitallet. Både gjennom sin monumentale ”Enter the Wu-Tang (36 Chambers)”, men også gjennom de respektive medlemmenes soloskiver. Det er knapt en overdrivelse å si at Staten Island-kollektivet definerte nittitallet rapmessig , med nevnte 36 Chambers, Tical, Liquid Swords, OB4CL og Ironman. Kung Fu-mystikk blandet med harde gatehistorier fra Staten Island og Brooklyn fløt perfekt på de soul- og kampsportklipp-samplede beatsa. RZA, GZA, Method Man, Ol Dirty Bastard, Ghostface Killah, Inspectah Deck, U-God og Masta Killa solgte millioner skiver og turnerte verden sammen. Det skitne NYC-soundet fikk bred suksess internasjonalt, ga østkysten en rennesanse, og Wu Tang ble fort et fenomen som i tillegg til musikk pushet klær, sneakers og videospill. De skulle spille på Kalvøya i 1997, men avlyste på grunn av krangling på flyplassen. Nå er de samlet (med unntak av ODB, RIP) og gjør Rock The Bells-turneen i USA, der de først spiller 36 Chambers i sin helhet, for så å gjøre et ekstranummer med andre hits og noen sololåter. Med andre ord, Sentrum Scene kommer til å koke 26. Juli, Shaolin-style!
I god Summer Jam-tradisjon kommer det flere bra artister på plakaten, bekreftet foreløpig er Stones Throw artisten (og Dilla-favoritten) Guilty Simpson fra Detroit, og Cali Agents-rapperen Rasco. Flere artister offentliggjøres snart!
Sentrum Scene 26. Juli / 20:00 / 475,00.
Det er 18 års grense i storsalen og fri alder på galleriet, billettene legges ut på lørdag kl. 10:00, så løp og kjøøøp ;)"
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Kommer Wu- Tang till Sweden?
|
|
|
Ser inte ut så tyvärr. Men Oslo är ju inte långt borta...
|
|
|
ok. men vart kan jag köpa biljetter då? vill inte missa Wu. peace
|
|
|
Glömde fråga. kommer hela Wu tang?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jag ska dit! Lyckades att få se Gza framträda med sitt classic album Liquid swords här i karlstad förra året. Men HELA Wutang-clan och albumet 36chambers kommer ju toppa det tusen gånger om. KOMMER BLI FETT
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
|
|
|
Det är ikväll det händer, ikväll smäller det! BLADOW!
SEX, DRUGS & AEROSOL
|
|
|
Hmm, måste dit ikväll, så jävla synd att INGEN av mina polare kan, har råd, har lust, är i stan just idag osv osv. Men fuck it, drar dit själv isf..
|
|
|
Sen är det alltid lika kul att Oslo har konserter på de skummaste dagarna, haha.. Var t.ex. på Bad Religion förra veckan på en torsdag, alltid lika kul att dra och jobba bakis nästa dag, ;)
|
|
|
Vilka från Oslo ska dit då?!
|
|
|
|
|
|
Det var..
.. OK antar jag.
Kändes dock lite som de gick ut och "gjorde sitt jobb" så att säga. Inte lika mkt energi som man hade hoppats på, de kom inte heller ut igen efter konserten för extranummer osv.
Ljudet var inte det bästa, för mkt bas, för lite diskant. Triumph dunkade t.ex. bara monotont DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUM i basgången.
Men det var nice, ingen superspelning dock.
Tyckte mig höra golden arms snicksnacka på micken om att alla snygga tjejer skulle vänta utanför efter spelningen så att de kunde hänga med dem på efterfest typ, haha.. för att de var knullsugna då dvs.
//Paz
|
|
|
Men vad fan hände med mina mellanrum i texten? Aja, skit samma, folk vet hur basgången i triumph går oavsett så, hehe..
|
|
|
Ja det var tråkigt med ljudet. Hörde stundtals inte vilken låt det var innan dom började rappa.
Den låga energi-nivån var väl ganska väntad ändå, med undantag för RZA och framförallt Mef som körde sin vanliga stage dive.
Är jävligt nöjd med spelningen i vilket fall. Bara att alla kom och stod på scen betydde allt...
Rolig version av Shame on a Nigga förresten, vilket beat var det?
|
|
|
Åhh, sant det.. Minns fan inte nu bara för det, :)
Det kan inte ha varit på ett Cypress Hill beat då?
|
|
|
Aight, intressant att höra.. Ska över till NY och se Rock The Bells. Antar att det blir lite mer energi där borta :)
|
|
|
Näe det var inget Cypress-beat... Kändes som ett beat typ Mariah Carey skulle kunna köra refrängen på. Ganska enkel och trallvänlig piano-slinga...
Fa,n har den inte i huvudet längre. Får bli lite Youtube-research!
|
|
|
Om man byter ut Carey mot Mary J var jag inte så långt borta. Beatet dom körde var The Message med Dr. Dre!
|
|
|
men hallå! RASCO då.. what is all about? lär vart svinfett!!?
|
|
|
det var riktigt fett! rasco och guilty simpson körde jävligt bra tycker jag. lite synd att hela publiken skrek " wuuu taang wuuu taang" när dom körde. visst de förväntade man sig men ändå. allting va jävligt fett! stod längst framme och fick mina revben krossade typ.
http://open.spotify.com/album/2TepE9SgL1OBj9APi3R7O7 CODE 302: http://www.code302.se (LOKALT PROJEKT FRÅN HALMSTAD)
|