I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

9/7 Afrika Bambaataa, Tony Touch, Large Professor & D.I.T.C. (CPH)

Klubb & Konserter - Skåne

2008-07-04 18:08

9/7 Afrika Bambaataa, Tony Touch, Large Professor & D.I.T.C. (CPH)

HEAT: Afrika Bambaataa (US) + Tony Touch (US) + Large Professor (US) + D.I.T.C. (US). Host: D-Stroy (US)
Onsdag 09.07.2008 kl. 22.00
Entré: 200,- i forsalg / 200,- i døren

Mainfloor / Bassment:
Afrika Bambaataa (Zulu Nation)
Tony Touch (Rock Steady Crew)
Lord FinesseE (D.I.T.C.)
A.G. (D.I.T.C.)
Diamond D (D.I.T.C.)
O.C. (D.I.T.C.)
Large Professor (Main Source)
Host: D-Stroy (The Arsonists)
Tue Track
DJ Noize
DJ FatKat

Sæt kryds i kalenderen, bind sløjfe om fingeren. For denne aften/nat lægger HEAT hytte til en stribe af hiphoppens absolut tunge drenge.

Det bliver en rundtur i legendariske breakbeats, klassiske rim og stildannede pladespinneri.

For lige at runde et par af navnene, så er det Afrika Bambaataa, som står bag 'Planet Rock' (1982). Tracket blev omdrejningspunkt for elektro-stilen og rangerer som nummer 10 på Rolling Stones liste over de 100 bedste rap-sange. Sidste år blev Bambaataa indstillet til en plads i Rock and Roll Hall of Fame.

Tony Touch - producer, DJ og mixtape-mester - har spillet og lavet plader med Rock Steady Crew, Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Eminem, Gang Starr og bunker af andre.

Det var bare to af navnene. Det bliver en aften af rang, et sandt 'blast from the past' - hvor en klub fyldt med musikelskere vil feste i tre etager til beats og rim fra hiphoppens elite.

Tidsplan for aftenen vil blive lagt på rust.dk 7 dage før arr.

Aldersgrænse: 18 år

2008-07-04 18:13
LÄNK

någon som har lust att joina mig hit? alla polare med liknande musiksmak är på väg ned till splash då.

2008-07-05 14:00
jag ska dit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-07 11:24
out of words.. fett.. onska man va hemma bara..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2008-07-10 15:48
det är synd om alla som missade det här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-11 02:24
vad körde dom ?

synd om dom som va där om diamond d inte körde sitt från stunts, blunts & hiphop :P

2008-07-11 07:50
låtar jag minns

large pro: ijuswannachill, fakin the funk, lookin at the front door, just a friendly game of baseball, live at the bbq
diamond d: fuck what u heard, hiatus, best kept secret, sally got a one track mind, shit's real u cant front
lord finesse: skits (remix), you know what i'm about, bad mutha, funky technician, brainstorm, hip 2 da game
o.c.: war games, time's up, dangerous, my world
+day one

sen en massa låtar som jag inte tycks komma ihåg just nu, men de körde i alla fall de flesta klassikerna + en hel del nya grejer och lösa verser.

2008-07-11 17:44
Spela AG Full Scale ?
... va ska du me bil o villa när du mår så jävla illa ?

2008-07-12 02:29
av någon konstig anledning uteblev a.g. synd som fan... men fortfarande en av de bästa spelningarna jag sett