|
|
|
|
|
The O-Zone Battles: Sommar Promo 21/8 @ Stadsparken, Lund

I väntan på nästa event trycker vi in lite exklusiva battles! Tay Tay (Skåne), Grizzly (Skåne) och Numessiah (Småland) är tre nya ansikten i ”The O-Zone” som med de övriga deltagarna medverkar i dagens 3 battles. Det här blir även första gången The O-Zone Battles får bevittna en tag team battle!
Line-up: R-Man & Hyper vs Shazaam & Tay Tay Grizzly vs Third Eye Martin Zamora vs Numessiah
Information om deltagare: R-Man Hyper Shazaam Tay Tay Grizzly Martin Zamora Numessiah
Plats: Stadsparken, Vita Scenen, Lund Datum: 21/8, 2010 Start: 16:00
WWW.THEOZONEBATTLES.COM
/ The O-Zone
www.theozonebattles.comSugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till anmalan@theozonebattles.com
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jävlar vad fett! Ska bli särskilt kul att se NuMessiah faktiskt :)
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
fyfan vad fett :D:D:D:D I WILL BE THERE! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
|
|
|
Crazy, ser sjukt fram imot varenda battle, detta är eazy det bästa eventet so far! aaaaannnnd fox is a faggot
B
|
|
|
Någon som filmar det eller?
|
|
|
|
|
|
Anenkefali
Oh hells yeah...filmas gör det ju absolut
~ http://www.dubcnn.se ~ ~ nyheter@dubcnn.se ~ Tipsa oss om nyheter ~ klubb@dubcnn.se ~ Tipsa oss om spelningar & klubb
|
|
|
Bra, då ska jag fanimej titta på klippen.
|
|
|
R.I.S vs Rifa kommer bli så jävla dunderfett. Hiphop kommer att vara över efter det.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
|
|
|
Sjukt tungt med ett gangba.. öh jag menar tag team battle :) Måste säga att det är en riktigt trevlig utveckling att se!
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
|
|
|
riktigt kul att se en ny event, vi ses i parken !
|
|
|
Feett!! Riktigt nice poster föresten ;)
|
|
|
ses där!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
|
|
|
Ska fan ta mig dit o YO'a med er hip hop grabbar lite
|
|
|
Det närmar sig!
www.theozonebattles.comSugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till anmalan@theozonebattles.com
|
|
|
Funderar också kraftigt på att infinna mig.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
|
|
|
|
|
|
numessiah, fyfan vad du skämde ut dig alltså. du som alltid har mage att klaga o kränka ner på andra, shit alltså. har Noll respekt för din åsikt nu.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
|
|
|
|
|
|
numessiah, fyfan vad du skämde ut dig alltså. du som alltid har mage att klaga o kränka ner på andra, shit alltså. har Noll respekt för din åsikt nu. Sa han något olämpligt, gjorde något olämpligt, eller fallerade rappen? Blir nyfiken nu, behöver videos...
|
|
|
Tack alla som kom dit och kollade! Skitfett!
|
|
|
Han har "mage" allright.. Nä Numessiah får hålla käften ett tag framåt nu! Tråkig insats. Publiken varken "OOOHHH:ade" eller "applåderade" till din fördel. Sorry to say, men steppa upp gemet och gapa sen, good mate!
Nice uppstyrt annars! Fattade inte varför ni inte körde på självaste scenen? Hade svårt att höra visa grejer ibland, scenens akustik hade nog grejat det! Detaljer bara.. Bra stuff, keep it up!
|
|
|
Jag tror att Third Eye var min favorit denna gången..
|
|
|
Eylem - Tanken var att köra där men en liten stund innan det skulle dra igång så var det ett par fulla högstadieelever som satte sig på scenen och spydde rätt rejält. Inget roligt att stå och trampa i där uppe. Jag hade också problem att höra lite vad som sades men samtidigt tyckte jag det var grymt att grejen arrangerades utomhus till skillnad från bastun på Wickmanska.
|
|
|
som Grizzly sa; en spya förändrade förutsättningarna men jag tyckte ändå att det blev bra till slut, hade egentligen bara svårt att höra numessiah ( no pun intended ) men jag stod långt bak.
tyckte martin zamora gjorde det bättre än första gången, bra rader !
2 on 2 var dock kvällens höjdpunkt, yiiikes.
|
|
|
Riktigt fett igår, samtliga tre battles. Jävligt kul att ni gör det här, keep going!
|
|
|
Han har "mage" allright.. Nä Numessiah får hålla käften ett tag framåt nu! Tråkig insats. Publiken varken "OOOHHH:ade" eller "applåderade" till din fördel. Sorry to say, men steppa upp gemet och gapa sen, good mate! precis! numessiah är alltid den som kom in i de gamla o-zone trådarna o klaga på så mkt han kunde ju på allt möjligt. själv faila han på i stortsätt allting, saknades bara att han tog upp papper med lyrik. han va helt för tyst, och de rader han fick ur sig va fan inget att hurra för någonstans, skämdes ngt otroligt. och sen börja han choke;a och använda otroligt dåliga nödrim (vilket är ngt han klagar ofta på andra ang.) ska bli kul att se sen filmerna så kanske man hör honom lite bättre, trots att ja nästan stod längst fram. och sen dom små högstadieeleverna va fan pinsamma! hahhaha! och sen även missade väldigt många att shazaam fick en bitchslap av Hypers brud efteråt! haha
|
|
|
Han kanske freestylade på riktigt (improviserade)? Nu Messiah med nödrim låter helt ärligt inte från denna värld i mina öron.
|
|
|
Han kanske freestylade på riktigt (improviserade)? Nu Messiah med nödrim låter helt ärligt inte från denna värld i mina öron. det blev ju "freestyle" eftersom han choke:a på sin förskrivna text, och därav blev de extremt dåligt! haah ska bli så skönt att se hur alla kommer såga på honom när videona kommer ut! för övrigt så va teamtag battlen riktigt fet, shazaam & tays upplägg va genialt! men även r-man & hyper va grymma! :) third eye va oxå riktigt grym igår, men de va grizzly med. och även zamora hade steppat upp sig sen sist, riktigt nice va han! dock synd att han inte fick bättre motstånd.
|
|
|
haha e det sant? När du säger det så luktade det lite surt uppe på scenen
|
|
|
"Ayo ayo, my flow fumble". Ja, jag fuckade upp för att jag inte förberett mig tillräckligt bra, och det ber jag främst Martin men också Choys och publiken om ursäkt för, riktigt "oproffsigt" och det finns inget försvar. Kommer antagligen inte försöka battla igen.
Med det sagt så var det ett fett evenemang då alla utom jag gjorde riktigt bra ifrån sig. Enda som var lite tråkigt var att Third Eye hördes väldigt dåligt, i alla fall där jag stod. Jag kommer definitivt att dyka upp i publiken igen.
|
|
|
"Ska fan ta mig dit o YO'a med er hip hop grabbar lite " HAHA gillade du viben då?
För övrigt så hörde ja någotr om en bitchslap på/mot/i beväpnad tjockis och blev nyfiken. Är detta sanning och om så är fallet, kom det med på film ?????
tacksam för svar MvH Bosse2000
|
|
|
Fan hade ju sett fram emot NuMessiah, och medans jag läste tråden hoppades jag på att publiken inte OOHade för att de helt enkelt inte fattade hans rader, men sen fick jag se hans försvar, fan :(
|
|
|
"Ayo ayo, my flow fumble". Ja, jag fuckade upp för att jag inte förberett mig tillräckligt bra, och det ber jag främst Martin men också Choys och publiken om ursäkt för, riktigt "oproffsigt" och det finns inget försvar. Kommer antagligen inte försöka battla igen.
Med det sagt så var det ett fett evenemang då alla utom jag gjorde riktigt bra ifrån sig. Enda som var lite tråkigt var att Third Eye hördes väldigt dåligt, i alla fall där jag stod. Jag kommer definitivt att dyka upp i publiken igen. ingen ursäkt enligt mig, iaf inte så som du klagat på folk förut. och vadå third eye inte hördes? hur långt bort stod du? han va en av de som hördes bäst, no doubt. jag tror inte du glömde dina egna lines, utan de va mer att du hörde inte ens dig själv o visste tillslut inte var du va i din text. snacka om att karma comes back to strike you! ;)
|
|
|
ingen ursäkt enligt mig Jag skrev för helvete att det "inte finns något försvar"? Hur fan går det med karman själv förresten, du har skrivit typ 8 gånger så mycket om mig som du har skrivit om de 7 mcs som faktiskt gjorde skitbra ifrån sig.
|
|
|
Innan snacket dras igång och urartar kan jag förklara vad som hände. Något som liknade en bitchslap ägde rum efter battlen (själv såg jag inte just den incidenten), men det är långt ifrån lika dramatiskt som det låter. Det var mest lite tjafs med ord där Shazaam förklarade att han inte menade något personligt mot Hypers tjej, medan hon klargjorde att hon tyckte han gick över gränsen med vissa saker han sa. Det hela var över snabbt och inget som förtjänar att blåsas upp till någon gigantisk ryktesspridning a la kärringar på arbetsplats.
Jag vet att jag inte kan styra och förhindra argumentationer om battle-etik, om vad som får sägas och vad som inte får sägas, och jag har ingen avsikt att göra det heller. Folk kommer alltid att babbla och yttra sig på nätet vilket kan vara till både det bättre och sämre.
För övrigt var alla battles feta och jag vill tacka alla som kom, framförallt deltagarna och arrangörerna men även publiken såklart. Ni som inte var där har jävlar i det videor att se fram emot!
Sen angående att någon chokar ser jag det inte som nån big deal, det har gjorts innan av battlare som uppenbarligen håller världsklass, och det är bara att komma tillbaka igen och slakta nästa gång istället. Det enda tråkiga är att vi gick miste om rader som kan ha varit hur feta som helst.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
|
|
|
haha anledningen till att ja lägger fokusen på dig istället är just för jag finner det så sjukt otroligt kul att de va DU av alla 8 personer som va med, som fuckade upp sig, så totalt dessutom.
dom andra gjorde asbra ifrån sig, finns inte mkt mer att säga, kommer nog mer specifik kritik till dem såfort videos kommer upp.
|
|
|
NuMessiah
Upp på hästen igen. Har inte sett videos än, men vore kul att se dig battla ordentligt (eftersom du själv ursäktar dig antar jag att du inte räknar det som ordentligt). Hade jag slutat rappa så fort det gick dåligt hade ingen hört mig, så hade jag aldrig fått kritik och chansen att jobba på att utvecklas. Du kan ju rappa, jobba på med battles också.
|
|
|
nu känner jag mig oschysst som yttrade mig så om dig Numessiah, inte fan ska du lägga ner! Håller med Anekefali
|
|
|
brukar få lite otrevligheter ur mig för att folk ska bli "sura" och göra bättre ifrån sig, men inte bli omotiverade. Rätt motsägelsefullt, men egentligen inget illa menat
|
|
|
Jag tyckte det var fett faktist...det enda problemet med platsen ni valde är precis som utanför mitt fönster just nu, tågen går var 10'e min o folks röster hörs inte lika bra då, samt att det blåste osv. Dom som gjorde det bäst var nog Zamora och R-man/Hyper iom att jag hörde exakt allt dom sa.
Numessiah var ju den sämsta skiten på länge, jag stog bakom honom o ville sjunka genom marken å hans vägnar. Hans läppar darrade, händer skakade...jag väntade bara på "moms spaghetti"....ingen vidare insats men att lägga ner helt för att man floppar är också rätt onödigt. Du blir förhoppsningsvis bättre, jag menar kör du 2-3 battles till o är lika rädd så visst, då får du titta på men fan....MAN UP o sluta bitcha mot andra som du uppenbarligen inte är bättre än!
förutom messias så var faktist alla bra, visst Zamora fortsätter på generic spåret med dom uppenbaraste dissarna men jag tyckte samtidigt att han var MKT bättre än i sitt första battle o alla andra battles hade jag inget att klaga på. jo iofs att jag inte kunde höra Shazaam o Tay tay så bra alltid vilket var synd men men...
fet grej oavsett!
|
|
|
platsen var bra, hade vi bara kunnat stå på scenen så hade det nog gjort en del för ljudet. hade blivit lite mer instängt där.
ser fram emot att se igen när de redigerat och lagt upp.
wie.
|
|
|
När tros det komma upp?
|
|
|
man tycker de borde komma upp lite fortare nu eftersom materialet att fixa till är ju sjukt mkt mindre än vanligt då dom inte hade domare o så denna gång. men jo visst ska de bli kul att se igen! :D
|
|
|
fortfarande inte så att någon jobbar fulltid med detta, folk måste försörja sig och ha ett socialt liv. den som väntar på något gott !
någon som pallar länka Shazaam's twitter till mig ?
|
|
|
@shazaamjohn
|
|
|
vill bara säga, riktigt fett kört alla! hade skit kul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=MGVXdkOpJok part 1! http://www.youtube.com/watch?v=zJNZikY85NA part 2!
|