I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

speakeasy den 30 mars

Klubb & Konserter - Stockholm

2005-03-19 15:04

speakeasy den 30 mars

Onsdagen den 30 Mars
på käggelbanan-södra teatern.
20-01 60:-

Live: The Tighten Up Orchestra

Husbandet från klubb tighten up återförenas på speakeasy. Tighten up orkestern är en oktett som spelar blåsbaserad soul med Lou Donaldson, Grant Green och Cannonball Adderly som husgudar. Kom, lyssna och dansa tighten up!

Poet: Daniel Boyacioglu

Mannen, myten & konceptet är tillbaka med rykande färsk poesi på den klubb han var med och startade hösten 2003. Den prisbelönte och folkkäre poeten/estradören glider gärna förbi Speakeasy och mackar på guzzar och lirar jazz under namnet D.M.D. (Dirty Mouth Dani).

Visuals: Nino S

Dj's: Sweet-Tee, LL Cool Boleslav, Vicious V

keep it gangsta......

2005-03-29 13:57
Imorgon blir det funky funky!!!
Måste styra upp nya band!

2005-03-31 11:47
Det va riktigt bra!! En rolig kväll med vännerna. Duktigt band!
Line 18th..Truez neva stop

2005-03-31 13:50
Det var tjockt!

2005-03-31 23:50
skitkul!!!!!!!
att man inte upptäckt det förut.. o ovanlig musikspelning för min del men det var hur kul som helst, mkt röjj.. grymt med live musik, o grymm brud!! skitskön röst hade hon
och daniel va underbar !

jag lyssnar på karminsky experiens, d e ju typ liknande.. nån som kanske kan ge lite andra tips på andra funkinga band som man kan kolla upp ??
~~~War, Hate & Confusion~~~

2005-04-04 11:06
Vad menar du? Vill du ha tips på funkiga band i allmänhet eller något aktuellt från sverige? Du kan ju kolla in Peter Kolar & His Funky friends. De var ju på speak-easy någon gång innan julen. Det var röj. De ska ha någon hemsida som jag inte längre har någon koll på hur man finner.

2005-04-04 14:37
aah i allmänhet, från sverige eller vartsomhelst ifrån=) bara d svänger =)

okej tackar ska leta efter dem..
~~~War, Hate & Confusion~~~

2005-04-04 14:44
Det finns en länk till Patrik Kolar & His funky friends på www.speak-easy.se