26/10 All out dubstep @ Allhuset
All out dubstep @ Allhuset Stockholm university Room1 Dubstep Dead-o (Clouds) (FI) Scuba (UK) Max Peezay (SE) L-wiz (SE) Trickykid(SE) Gena (SE) Host:Mc Sandor Room2 Hip hop/Drum n bass Dj large (MBMA/Promoe/LTR) Systematic (Traffic) Limbz (Traffic) Allhuset Stockholm University 21-03 60kr with student id 80kr without Sound provided by solid sound. http://img341.imageshack.us/img341/2180/aodallhuseted3.jpg
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!
som sagt största Dubstep kvällen någonsin i Sverige så ska vi inte glömma att det blir bassline pressure i Traffic rummet det kan jag lova! Kom och ställ till med båt mayhem!
www.myspace.com/djlimbz www.clubtraffic.blogspot.com www.alloutdubstep.com
Ska bli så sjukt fett!
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
Oj oj.. detta kan man bara inte missa! Nu händer det grejer asså.. Big up Aod!
www.myspace.com/o1kdubs
knas !!!
69 - Try it you'll like it
Kommer vara billig ol. typ 29kr el natt.
Da tricky ar snabbast i varlden med att gora inlagg sa kommer det lite mer info har:
ALL OUT DUBSTEP - Lördag 26/10 @ Allhuset, Universitetet
Det hittills största evenemanget i Sverige med inriktning på dubstep kommer äga rum fredag 26/10 på Allhuset, Stockholm.
För den här kvällen har vi flygit in engelska SCUBA (hotflush-recordings) och finska DEAD-O som är ena producenthalvan i CLOUDS.
SCUBA var en av pionjärerna inom dubstepscenen och har hunnit med att släppa XX-tolvor på sitt bolag "hotflush-recordings".
DEAD-O är känd för att vara en ruskigt tajt dj med en sjukt stor skivväska fylld med otaliga dubplates.
Förutom dessa två så kommer Sveriges bästa dubstep producenter L-WIZ att kicka loss ett set. Duon L-WIZ blev nyligen utnämnda som bästa "icke UK producent" på respekterade forumet dubstepforum.com. De är signade på labeln "Dubpolice" som är en av de bästa ettiketterna inom scenen.
Utöver detta så kommer även svenska MAX PEEZAY att köra ett live gig tidigt på kvällen. Mannen som släppte hyllade skivan "Discokommittén" och belönades på P3-guld behöver nog ingen närmare beskrivning för oss stockholmare.
Värmer upp hela kalaset på stora golvet gör ALL OUT DUBSTEP residenterna; Trickykid, Irk & Gena som predikat dubstepsoundet nere i gamla tivolikällaren otaliga torsdagar men nu håller till på Metro på onsdagar och upplyser massorna.
I ROOM 2 har vi DJ LARGE, mannen som står för humorn på PROMOES spelningar, dj:n/producenten i MOBBADE BARN MED AUTOMATVAPEN och producenten bakom PROMOES hit "These walls dont lie". Han kommer starta kvällen och lägga grunden innan drum & bass klubben TRAFFIC tar över. TRAFFIC, som här reppas av SYSTEMATIC & LIMBZ, har gjort sig ett namn genom galna fester på gamla 303-båten vid södermalm men också genom att arrangera klubbar i Göteborg, Malmö och Uppsala. Upfront dnb när den är som bäst!
Bra ljud/ljus från SOLID SOUND utlovas.
ALL OUT DUBSTEP fredag 26/10 @ ALLHUSET, t-bana Universitetet. 21-03
ROOM 1:
SCUBA (hotflush-recordiings) UK
DEAD-O (Clouds) FI
L-WIZ (Dubpolice)
MAX PEEZAY
TRICKYKID
IRK
GENA
Host: MC Sandor
Visuals: DEJA KRU
ROOM 2:
DJ LARGE (mbma/promoe)
SYSTEMATIC (traffic)
LIMBZ (traffic)
Sound Provided by: Solid Sound
Fredag 26/10 @ ALLHUSET, t-bana Universitetet. 21-03, 60kr student leg, 80kr utan.
myspace.com/alloutdubstep
myspace.com/cloudsaremoving
myspace.com/paul_rose_hotflush
myspace.com/maxpeezay
myspace.com/largevegas
solidsound.se
myspace.com/dejakru
clubtraffic.org
myspace.com/clubtraffic
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Jag är redan där.
Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.
Antar att det är 18+ om det finns bärs? Och funkar csn-kortet som student ID?
är det 18år som gäller?
"Wars do not make one great." - Yoda.
PHAT!
fortsättning följer.
Yes yes!!!
http://www.myspace.com/dj2stars
Det är 18 år men det går att planka in. Finns 140 dörrar in runt huset.
hoppas fan det inte är hård koll på åldern.. för stort för att missas!
http://trocaroc.blogspot.com/
måste försöka slita mig från eftertentaölen och ta mig dit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hej, det ar stenhart pa 18ar och det kommer vara folk vid alla nodutgangar mm sa det ar ingen ide att forsoka ta sig in pa natt annat satt. Det anda som hander ar att brandlarmet gar och det blir bara fett jobbigt... * CSN-kort ar tyvarr inte ett studentleg. * Annars ar inte 80kr mkt for en sa fet lineup. Ses dar crew.
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Metro på onsdag, allhuset på fredag. Känns bra :)
www.myspace.com/o1kdubs
AHH! Tack för infon irk P27, då får man vänta i 6 månader då :/
"Ropen Skalla" - "planka åt alla" Stonk > Glöm inte Uppsala på lördag.
är där o reppar med mitt charmiga jag
Dubstep changed my life!
det här kommer att bli wicked!
Klart det kommer bli grymt!
www.dj-gena.com --> http://www.myspace.com/dj_gena (AOD)
shiiiet va fett jag kommer hem samma dag. perfekt! men hey, room1 är det stora rummet?
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
låter brutalt...nu är det två grejor samma kväll som jag vill studsa runt på...typiskt skit...
REHAB IS FOR QUITTERS!!!
room1 är stora scenrummet
Kommer man kunna tala med varandra eller kommer musiken stiga en över huvudet?
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Hmm.. om du vill prata med folk då bör du nog inte stå mitt på dansgolvet, dock finns det stora utrymmen att umgås =)) Peeps missa inte denna fest.. Både dead-o och Scuba är sjuukt laddade inför fredans fest.
Det blir nog alla tiders!
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
onsdag, fredag, lördag. Pepp som fan
fortsättning följer.
jag är där med en öl i handen!
www.myspace.com/djlimbz www.clubtraffic.blogspot.com www.alloutdubstep.com
är det gratis bar om man är från väsby?
Lickshot kommer kicka ett set efter Maxpeezay också! Så kom i tid!
Kommer bli så sjukt bra!!
Hörde rykten om att Irk måste stå och vakta alla branddörrar helt på egen hand eftersom det är nån kanalj som sprider på nätet att folk ska planka in. Skandal! Det var det värsta jag har hört! Har folk ingen moral nu för tiden? Bah, det var bättre på min tid, då stod vi i spikraka led med pengar i munnen och hatten i hand i väntan på vår tur framför skranket. Bättre fäkta än illa fly. Dagens citat (jag har inget moraliskt ansvar då det inte var jag som uttalade dessa bevingade ord, jag spelar endast med i medias ansvarsbefriade roll aka "Jag kan göra och säga vad jag vill, för jag VET hur det är"): "jag hade ett mongo på jobbet, det är vidrigt i längden. i början tror man att det kan vara soft, men icke" Fred till gatan - stanna svart.Ansvarig utgivare: Han den där tjocka snubben i din klass som var fett jobbig.
ikväll! taggat som fan :)))
www.myspace.com/o1kdubs
röjj!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ba fukka ur ba psssschhh!!
fyyyy fan va bra det var scuba var så jävla tung och dead-o var ju helt sinnessjuk
don't get chumpatized
alltså varför i helvete byggde ni upp en typ 40minuters kö? kom dit runt 01 och det var brutal kö... var ju skitmånga som kom dit, såg kön, och drog direkt +alla som köade ett tag men gav upp. sen när man kom in var inte ens lokalen full? i knappt någon på dansgolvet? whaaat?!
http://www.kalvinhiphop.com
håller med lilli. skumt när man köat i 30-40 minuter och kommer till en lokal som knappt är fylld till en tredjedel. men jävlar vilket drag!
Vi får beklaga kön. Det blev ett mycket större tryck än vi hade förväntat oss. Men tyvärr så blir det så när alldeles för mycket folk kommer samtidigt med tunnelbanan.
Vi får lösa det tills nästa gång.
Men jag måste säga att det var fett som fan! Den största dubstep kvällen i Sverige so far. Big up till alla som kom!
Håll utkik på myspace.com/alloutdubstep för foton och info om kommande fester.
För lite mer foton rekommenderar vi er att kika in på Calibloggen redan ikväll.
www.caliroots.com
Och för er som ska till Uppsala ikväll så kan jag lova en fet jävla fest! Ev tills 04...vintertid crew.
Grymt som fan, bigup! Nån gång måste ni lyckas inte Esque ch spela sönder deras Function One ljud också bara hehe
hörde jag fest eller?
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
Tomt på dansgolvet då och då och trångt i baren. Gjorde inte mycket eftersom Scuba röjjde sönder!
fortsättning följer.
Fet kväll, nu blir det Uppsala nästa!!!!
www.dj-gena.com --> http://www.myspace.com/dj_gena (AOD)
Tack till alla som var på plats.. Kärlek till alla.. Lever i eufori just nu..
synd att det e svårt å ta sig hem från Uppsala =/
http://www.emnordic.se http://sthlm-underground.blogspot.com http://www.myspace.com/janne303