1/2 Justice @ Debaser Medis
Svenska Musikklubben och Debaser Medis presenterar
FRE 1 FEB: JUSTICE LIVE @ DEBASER MEDIS STOCKHOLM
Förutom utsålda spelningar, har deras hits varit några av de mest spelade på dansgolven och Justice vann för andra året i rad MTV Europe Music Awards för bästa video. (Igen med Kanye Wests som förlorare.) Vilket onekligen påminner oss om förra årets skandal när en galen Kanye West sprang upp på scenen och skrek att priset var hans. Dessutom vann Justice i år MTVs pris för årets bästa franska artist.
Nu med större delen av 2007 i backspegeln kan vi konstatera att Justice blev en av de mest framgångsrika debutanterna i år. Fransoserna fick dans- och poppubliken att gå samman och tusentals och åter tusental har under året sett duon på Europas klubbar, arenor och festivaler. Sakta men säkert går Justice i Daft Punks fotspår.
Vi kan bara instämma med herr Lokko i att det som hänt är "ett av den moderna dansmusikens mest inflytelserika ögonblick".
"Singeln "Waters of Nazareth" är och förblir en av tidernas bästa danslåtar. " – 5/6, Andreas Nordström, Expressen
"Det här är den ursprungliga anledningen till att det grävdes en tunnel under engelska kanalen. Den parisiska terrorhouseduon Justice och brittiska acidteoretikerna Simian Mobile Disco skulle inte existera utan varandra.
För fyra år sedan fanns det egentligen inget Mobile Disco, bara ett nypsykedeliskt Simian vars karriär aldrig ville lyfta. När de själva redan gett upp remixades deras allra sista singel, Never be alone, av okända franska duon Justice.
Nästan ett halvt decennium senare framstår detta industribrutala allsångsmöte som ett av den moderna dansmusikens mest inflytelserika ögonblick. På sina respektive debutalbum tar de båda avstamp i Never be alone, men med ganska radikalt olika resultat.
Ställer man SMD:s acidpop brevid Justice så framstår de som nästan urbrittiskt artiga. Varje litet ljud och alla röster gör entré på exakt rätt plats, men de saknar sina franska själsfränders briljanta infall – de oemotståndliga barnrösterna i Jackson 5-hyllningen D.A.N.C.E och mängder av subtila stölder från Chics klassiska discokatalog.
Det är som att lyssna på en vänskapsmatch mellan nationaldrycker; på ena sidan SMD:s afternoon tea och på den andra Justices tredje flaska bourgogne
." - Andres Lokko, SvD
"Franska Justices första album, döpt efter det stora kors som alltidpryder duons omslag och dj-set, är lika hypad som The Avalanches debut "Since I left you" och inte helt olik. Självklart överväger det dansrockiga "Waters of Nazareth"-soundet som blivit 80-talisternas favoritklubbmusik, men även upphackad disco och Daft Punk-kärlek får plats. Och fantastiskt poppiga barnkörs-hiten " D.A.N.C.E.", som till och med missunsamme Kanye West borde gilla ." - Jenny Seth, Aftonbladet
Ses på dansgolvet 1 februari!
INFO: FRE 1/2 2008 KL 19-03, KONSERT KL 22,
FÖRKÖP: 270 PIX + AVGIFT VIA
DEBASER.SE , PET SOUNDS, RECORD HUNTER, SOUNDPOLLUTION OCH ALLA DEBASER - 20 ÅR
jagvillocksåhaenblog.com
Oh lord.. Är jag där? Jag är där.
•pave paradise•
Dessa biljetter lär väl sälja slut rätt fort. Måste fixa!
jagvillocksåhaenblog.com
Fan, alla dessa konserter gör mig sjukt jävla fattig...men kan man motstå frestelsen? Klart inte..
•pave paradise•
Nej, lär vara galet drag på detta.
jagvillocksåhaenblog.com
Intressant val av lokal tycker jag. Blir ju extra svårt att få biljetter när man använder en pyttelokal som Medis, fast det är nog ändå ett smart drag: blir överjävla intimt på det stället, är i princip en bar+dansgolv+scen inklämd i ett större vardagsrum.
•pave paradise•
850 personer går in på Debaser Medis tydligen, undrar hur snabbt biljetterna tar slut?
jagvillocksåhaenblog.com
Eftersom man inte kan plocka upp dessa på Ticnet blir det ju lite svårt att ha koll på...men inom två veckor, är min gissning. Var vansinnigt mycket folk på deras spelning på Roskilde i år så förväntar mig ungefär samma rusning.
•pave paradise•
Får hoppas på att ljudet håller mycket hög klass. Jag är där.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Aah, det kom inte med. Ja 20 år. Fixade en biljett i dag, lika bra att ha det gjort.
jagvillocksåhaenblog.com
ed bangers! alla andra e bangers<!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Synd bara att det är på Debaser...
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
irk: Varför? Var hade du hellre sett det?
•pave paradise•
Jag är ingen Ed banger fantast.. tycker att hela electro vågen kan bara dö.. hehe.. MEN mest av allt så är jag ingen fantast av Debaser..
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Missade justice på roskilde, detta måste gå med flyt. Det enda som står i min väg är ekonomin, ifall biljetterna försvinner innan mina pengar kommer. blir ju resekostnader och sånt skit också. åh. jag vill!!!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
pajson: Varför inte bara kolla om de spelar i Götet eller Oslo också?
•pave paradise•
lhabia det är ju en plan! men då får jag nog gå själv, har inte så många kompisar som gillar sånt här. har inte så många kompisar här alls. alla bor ju i sthlm, vore ju mer pepp.
Sett de två gånger, knappast några man korsar gatan för. Helt seriöst hypen är obefogad. Som livedjs - niet. Deras senaste platta - da :)
är 18 bast, tror ni man kommer in om man köper biljett? :P
såpp nu har man fixat biljett, fortfarande sur att jag missa när dom lirade i sickla för massa år sen
http://www.sthlmmd.se
Såg dom i nacka factory förra året. Förvånansvärt bra, dock så var det galet lite folk. Tror dock jag skippar detta, dyr biljett och skitlokal.
JUST-ICE!!!
ses där"
...Jag skojade bara!
Skivsamlare
2007-12-27 13:38
Har biljetterna uppspikade på kylskåpet! Nu jävlar! Blev varken hultsfred eller roskilde i år så nu ska jag ta revansch.
Först nu? Trodde det skulle gå fortare. Hur som helst, ska bli kul!
jagvillocksåhaenblog.com
först nu? fan festen är ju inteförsn i februari
ändå justice vi pratar om , 800 platser, klart dom ryker
http://www.sthlmmd.se
"Vi vet att Debaser Medis är för litet för denna tillställning, men vi kunde inte låta bli när vi fick chansen! Att
Justice ska ta Medorgarhuset i besittning för en kväll känns svårt att få in i skallen, men fredagen 1 februari smäller det.
Detta är inget vanligt DJ-set, utan första gången någonsin, som fransmännen kommer hit med hela sitt crew. Detta innebär 10 pers, Marshallvägg och en sjuhelvetes massa ljuseffekter. Detta tillsammans med att de är skaparna till en skiva som innehåller årtiondets mest självklara soundtrack till dansgolvet, gör att detta luktar framtida klassiker. Biljetterna är släppta och som sagt, stället är för litet för fransmännen. Så vänta inte med att köpa din biljett."
svenskamusikklubben.se
Detta kan bli hur bra som helst!
jävlar. tur att man va snabb då! =) gott nytt år! !
vart fixar man biljetterna??!!
jag har superkrafter
haha. slutsålt.. pung. ja ja skulle skära av mitt lillfinger för att gå. nån som känner nån som har en kusin som känner nån som har biljetter till salu så halla at me! fan ja lyckas alltid missa allt bra. ja vill verkligen itne starta det nya året med att missa justice. ffs give me a fuckin' break.. :D
jag har superkrafter
Det finns ju två biljetter att välja emellan. En som kostar 270 som är slut, och en som kostar 200:
1/2 JUSTICE (FRA) / biobiljett
Biljett till 1/2 JUSTICE (FRA) / MEDIS Vadå biobiljett? Jag fattar ingenting
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
hlgrsn: Den tar en till SF istället för Debaser :O
•pave paradise•
Och varför i helvete vill man till SF? Ska de visa D.A.N.C.E-videon på repeat en timme eller vadå? Asså.. Nån som har biljett över - HOLLA!! Jag blir ledsen, på riktigt
Hlgrsn: Jag skojade bara...:(
•pave paradise•
jag fattar inte heller biobiljettgrejen! vad är deee?
från debasers hemsida "Du ser konserten sittande i biografen genom ett stort panoramafönster med konsertanpassat högtalarsystem. Biljetterna kostar 200 kr + förköp via vår hemsida. Biljetterna gäller bara till bion. Du bör vid köp av denna biljett vara medveten om att upplevelsen av konserten inte är densamma som på våning ett."
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Någon som har två biljetter till salu?pm mig
Man behöver väl inte vara polare för att suga av en bög?
Drog iväg värsta snyftmailet till Debaser 1 timme efter biljetterna släpps om bönade om att få komma in som 19 åring. Fick inget svar. Motherfuuuuckers!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Någon som har en plåt? min vän är villig att betala i sådant fall...
REHAB IS FOR QUITTERS!!!
Justice & Barn!! hade varit givet om jag inte behövde klippa mig för pengarna..
Jaha...jag som trodde att lådan man kollade ifrån över baren var VIP-platser..
•pave paradise•
behöver två biljetter. säg till om nån har.
ursäkta, men hela bio-grejen låter ju sjukt opepp. jag kan inte alls tänka mig att sitta på "bio" för att se justice, det vill man ju dansa till. skulle ju bara kännas jobbigt att veta vad som pågår under en.
fortfarande ingen som kontaktat mig, vore fett fint om nån hade biljett över till salu.. jag ör villig att betala bra pengar. bara att halla at me. asap
jag har superkrafter
Kan du betala bra pengar, så kan du la lika gärna åka till GBG? Finns biljetter kvar där. Fåtal kvar när jag bokade min igår dock
Skivsamlare
2008-01-30 22:38
DJ Mehdi kommer också. Helt av kroken