nån måste skämta...
skriv kort, helst inte alls
Say what? Detta borde jag se men priserna kan ju inte stämma! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Erykah Badu är tung, men inte 625:- tung.
http://www.sthlmmd.se
EXKLUSIV KLUBBSPELNING MED SOULDROTTNINGEN ERYKAH BADU I STOCKHOLM!
EMA Telstar / Live Nation - 2008-03-27 11:27
Soulens starkast lysande stjärna Erykah Badu kommer till Sverige för en exklusiv klubbspelning den 26 juni på Berns i Stockholm. Detta blir hennes enda spelning i Sverige. Biljetterna släpps den 1 april.
Erykah har rötterna i soultraditionen men blandar även in jazz och hip-hop. Hon gör det till sin egen speciella stil, alldeles unik i sitt slag, både på scen och album. Mångfasetterad och lika begåvad som sångerska, låtskrivare och producent.
Hennes senaste album "New Amerykah part 1: The 4th world war" har hyllats av både media och fans.
Här kommer några citat från recensioner av albumet:
"Det är spännande och genuint nyskapande utan att tappa fokus från melodier och grooves. Jag är imponerad!" Svenska Dagbladet, Dan Backman
"en av de mest ambitiösa, självständiga, ursinnigt politiska och mångfacetterade soulskivor du kommer att höra i år" Expressen, Robert Börjesson
I Stockholm uppträdde hon på en utsåld konsert på Annexet 2003 och förra sommaren gjorde hon en bejublad konsert på festivalen Way Out West i Göteborg.
Den 26 juni ges nu möjlighet att se och höra Erykah Badu i den vackra och intima miljön på Berns. En kväll med en av världens mest prisade artister!
Besök gärna
www.erykahbadu.com och
www.LiveNation.se Biljetterna kostar 625 kr + serviceavgift. Biljetterna säljs via Ticnet,
www.ticnet.se , 077 170 70 70 samt Ticnet- och ATG-ombud.
Pressinformation: Clarissa Sandberg, Live Nation, 08 665 01 54,
[email protected] Pressbiljetter:
[email protected] Skivbolag: Universal Music, Charlie Åberg, 08 629 53 00,
[email protected]
jagvillocksåhaenblog.com
Hinner jag få tag i rätt folk innan biljetterna tar slut är jag där.
•pave paradise•
Vore kul om priset inte var så högt.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Det är fucking BERNS, 650:-?! Men det säljer säkert, folk betalade väl typ 500 för Busta?
jagvillocksåhaenblog.com
svampbob: ärdudum? det är klart det är sjukt dyrt med 650kr för att se en artist, som dessutom var i sverige o spelade på festival förra sommaren...det handlar inte om att erykah är dyr, det finns en klick med rika innerstadshiphopare som är 30+ som har cash. Dom betalar o tycker säkert bara det är cool med dyrt för då slipper dom snorungar som dricker medhavd sprit på toaletten o röker spliff i rökrummet....som det ska vara på konsert. för 650 så vill jag ha en stek o en avsugning oxå. borde inte vara så svårt för berns att ordna..
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
helvete vilket pris. vill verkligen gå...
word på skull steak and blowjob!
HMOR
Precis, det är ett väldigt högt pris. Det är bara att jämföra med andra konserter. Det har inget med snålhet att göra.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
ooh Erykah på Berns.... vill verkligen gå! men fan vad dyrt..
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Aaa satans det kommer svida att betala så mycket, men betala ska jag! Det är hon värd.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
God dammit. Jag har missat varje jäkla konsert med henne... and now I gotta pay up...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Svampbob: Nu tycker jag du är naiv som tror att inte 600 spänn svider för folk. Jag går fan på allt som kommer till Sverige och jag har aldrig behövt betala denna överdrivna summa. Men att fylla Berns kommer ju att gå så man förstår deras resonemang. Hon var ju dessutom awesome sist i Anexet! PZ
Det här ser jag fram emot, Erykah och förhoppningsvis Chris Dave samtidigt, två av mina favoriter. Sen blir det Bilal 16:e maj på Berns också!
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Väntar tills hon bokas till Roskilde eller nåt och ser henne gratis istället. Yey me!
•pave paradise•
Blir hon bokad då? PZ
Det vet jag inte, men man kan alltid hoppas.
•pave paradise•
lätt att jag betalar vad det vara månde. this is a one in a lifetime opportunity!
Visste att Badu skulle bli dyrt, räknade med 400-500, nästa sjuhundra är dyrt men det är väl ingen överaskning, varför är folk så förvånad över d?
Forward: Mest troligen för att ingen hiphop- eller soulkonsert kostat så mycket i Sverige typ, någonsin?
skriv kort, helst inte alls
eller hur.. föör fucking dyrt !!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en ramlösa på glasflaska på berns kostar 32kr. erykah kostar 625kr på berns. slutsats..det är dyrt på berns. chris brown gick för 275 dock. en riktig slampa.
Sist Erykah körde i Stockholm gick biljetten på 530 om jag minns rätt. Även om 625 är mycket pengar, så hade jag förväntat mig något i den stilen med tanke på vad man betalade sist.
www.unt.se/musikbloggen
Chris Brown gave it away for free! Slut! PZ
vi snackar om 650 kr det är sjukt mycket pengar, det handlar inte om snålhet, men som många andra säger vi snackar om berns och inte bara det, finns en massa andra artister som e på väg hit som man skulle gärna vilja se, är inte gjord av pengar och tror inte att dem flesta andra är det heller, men men det är ju ingen mening att klaga pirset är satt antingen är det bara att hosta upp det eller bara skita i det
Amerikanerna man jobbar med skrattar gott åt detta kan jag meddela. Med all rätt.
•pave paradise•
Väntar på att hon bokas till Roskilde jag med.
Vi skiter i jänkare! Grejen är ju att det är festivalbokningar, Lutan Fyah och Jah Mason och en massa andra event.
soulable: Då skiter du i Erykah Badu också :)
•pave paradise•
Hehe, jaa, från en nationalistisk aspekt. Icke från en musikalisk! PZ
Idioter som säger att det inte är mkt pengar. För mig är det äckligt mkt pengar, speciellt för en sådan här spelning som inte ens arrangeras på hovet eller globen. Jag skulle gissa på att Alicia Keys är dyrare att ta hit än Badu, hennes biljett kostade inte ens så här mkt, och den var på Hovet. Så jävla synd att priset är så högt, såg Badu på Way out west och hon är ju fan så tuff men jag tänker bojkotta Berns när de har idiothöga priser. Tråkigt men sant!
Ord.
helt seeeeepedyrt! hur har man ens mage att sätta ett sånt pris :(
De tar väl betalt för den fantatiska ljudupplevelsen Berns bjuder på vid varenda spelning...
•pave paradise•
650:-!!!! GET DA FUCK OUT!!
Blow my mind....the one below the waistline.
fattig student.. dom får 50 spenn
RATED R!
förband? nån som vet? för detta priset så e d bäst att jill scott, raheem devaughn OCH alicia keys är "förband" :)
www.ishoesme.se www.flowpics.posterous.com www.lovelymonday.tumblr.com
förband? nån som vet? för detta priset så e d bäst att jill scott, raheem devaughn OCH alicia keys är "förband" Ja, då kan vi börja snacka 650:- ......
Ord.
Fyfaaan vilken ångest jag får nu. JAG VILL JU GÅ men det där är för dyrt. Måste fundera..:(
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
men jag tänker bojkotta Berns när de har idiothöga priser. Hahahaha, tror du dom bryr sig, och det kommer bli utsålt dessutom!
vafan ! jag som vill sticka...650kr är ju stört jv dyrt...fan, för 200kr till får man en festival biljett till Splash i tyskland, och där är det lite mer än 1 artist som kommer. Förstår att Erykah Badu är svår att få hit men 650kr är lite väl att ta i. Och nej jag är inte snål, det är helt enkelt bara dyrt.
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
ja 650 är fett dyrt, visst hon är stor men andra stora artister har inte kostat hälften ens.. men hade varit sjukt nice att se
Forward X0 :
"Hahahaha, tror du dom bryr sig, och det kommer bli utsålt dessutom!" Förmodligen blir det utsålt, fast jag är inte säker på det heller. Jag tror verkligen inte berns bryr sig om jag bajsar på deras priser, jag bojkottar av en annan anledning och det är att jag tänker inte stödja ngt jag tycker är fel, i det här fallet priset. Inte Erykah....
Så jävla synd, för hon är mäkta grym på scenen verkligen. Hoppas detta är en engångs förteelse, annars blir det inte många spelningar för min del :/
Ord.
Jo juste glömde också påpeka precis som pellepotter sa, lägg till ca 200:- då får du se Jay-z, Little Brother, MOP, D.I.T.C, Ice Cube, Swollen members, looptroop rockers för att nämna ngra... ett såkallat "lol". Ren spekulation från min sida, men jag kan tänka mig att dessa artister, ja iaf ngra av dem kostar säkert lika mkt som Badu om inte mer (Jay-Z).Tänk er: Jay-Z - 650:- Little Brother 650:- MOP 650:- D.I.T.C 650:- Ice Cube 650:- Swollen members 650:- Looptroop Rockers 650:- ----------------------------- 4550:- woooow!
Ord.
Hip-Hop and Soul: now for rich, white people!
•pave paradise•
Hip-Hop and Soul: now for rich, white people! Hahahaha, så vitt jag vet är Badu "svart", hon skiter väl i om bonnläppar i Sverige tycker hon är dyr, hon sätter sitt eget gage som är skyhögt men hon tycker säkert hon är värd d, inte Berns som kontrollerar hennes ekonomi. Men nån som är "nere" med skiten kan väl snacka med Badu om hon kan göra en spelning på Cafe 44 för en hundring.
Äh, det var mest ett skämt ju =P Ska kolla vad resten av hennes spelningar i trakterna kostar för att komma fram till om det är hon eller Berns som ber fansen huka sig...
•pave paradise•