I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

26/4 Looptroop, Loxy & Ink, All out dubstep mfl @ Traffic, Allhuset, 22-05

Klubb & Konserter - Stockholm

2008-04-14 12:41

26/4 Looptroop, Loxy & Ink, All out dubstep mfl @ Traffic, Allhuset, 22-05

Fan vi har fått ihop en helt sjuk lineup för denna kväll; albumaktuella Looptroop rockers tillsammans med Form one, Dnb legenderna Loxy & Ink, All out dubstep crew, Cosmic, Dj Large och Göteborgsstarke man;  Dj Dainja.  Och inte nog med det, vi har fått tillstånd till att kicka den ända till 05! Plus att det är löning gör ju att denna kväll kommer bli helt sinnesjuk!

TRAFFIC 26/4
Main floor aka drum and bass and live hiphop floor:
LOXY & INK, renegade hardware (UK)
SYSTEMATIC, traffic (S)
LIMBZ, traffic (S)
MC SANDOR (S)

LIVE 23.00 SHARP: LOOPTROOP ROCKERS (S) + support: FORM ONE (S)

All out dubstep pres:
L-WIZ,  dubpolice, aod (S)
TRICKYKID, qe, aod (S)
GENA, aod (S)
IRK, traffic, aod, friendly fire (S)

Room 3 aka the everything goes floor:
COSM.I.C, dvsg, klubb solid (S)
DJ LARGE, mbma (S)
DJ DAINJA, club welcome, inferno, ink graphix (S)

@ ALLHUSET, unversitetsv. 10, 18år, 22.00-05.00, 150kr förköp hos Caliroots, Highlights,  175kr door

http://www.looptrooprockers.com
http://www.myspace.com/djdainja 
http://www.myspace.com/formoneonline 

INFO OM ARTSITERNA:

LOOPTROOP:
I nådens år 1997 på ett visst kulturmejeri i Lund fick jag för första gången se Looptroop live. På den tiden var hiphop ännu inte den värlsdominerande ungdomskultur som den är idag. Dom flesta svenska hiphopakterna var fortfarande bleka kopior av sina amerikanska motsvarigheter. I en tid då Puffy’s glansiga dresser dominerade etern var synen av Promoes redan på den tiden extremt frodiga hakbehåring väldigt befriande. Redan vid första låten fångade dom min uppmärksamhet. Ett par låtar in i setet kände jag musiken totalt, när dom sedan brände iväg Jag Sköt Palme dog jag. Jag hade aldrig sett något liknande från ett svenskt band. Med en punkattityd och en skivväska full av tjocka beats spottade dom revolutionära kadenser med sådan övertygelse att varenda själ och hjärta på Mejeritet vanns. Sedan dessa har jag varit ett fan.

Jag minns en solig dag våren 2000 i Sthlm. Looparna hade tagit besittning av en tunnelbanevagn för att spela in videon till deras murbräcka The Long Arm Of The Law. Beatsen, melodin och framförallt budskapet fick varenda en av oss 150 åskådare i vagnen att dunka i väggar och tak och sjunga med för full hals. Sedan dag ett har Looptroop tagit saker i egna händer och sett till att få det gjort.
Som pionjärer för den knoppande independent rörelsen började dom redan 1996 att släppa sina kassetter och vinylskivor på den egna etiketten David Vs. Goliath. Efter år av att åka runt Europa i Promoes pappas likbil och kränga tolvor till folket släppte dom år 2000 sin debut Modern Day City Symphony och med ens suddade dom ut allt tvivel om vem kontinentens underjordiska kungar var

www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2008-04-14 12:43
FORM ONE:

Born and raised in Sweden, until now mainly known for its bikini teams, Absolut vodka and the Nobel Prize, Johan Reinhold popularly known as Form One found his calling as an MC in his late teens. Today considered as one of the most prolific and successful European rappers rhyming in English.

Known for his wordplay, lyrical performance and presence on the mic which also earned him to collaborate with such US MC’s like Canibus, Sean Price (Heltah Skeltah, Bootcamp Click), Chino XL, A.G. (D.I.T.C.), Yak Ballz (the Weathermen), Copywrite, Camu Tao (Def Jux), Maylay Sparks and Akrobatik to name a few.

Form One’s critically acclaimed debut album "Meet Johnny Rhino" (released in 2005) was praised in media all over the world and also nominated in Sweden for "independent hip hop album of the year". All this opened up new doors and allowed Form One to tour Europe at sold out venues alongside Looptroop, Samy Deluxe and German reggae phenomenon Nosliw.

Now Form One is ready to reintroduce himself to a world where hip hop has become a popularity contest and doing so with his futuristically vintage soul sound. He refuses to dumb down his music and conform to the formula of creating the next big ringtone-bubblegum-rap-song. Instead he flips the script and takes it back to the days when artists like A Tribe Called Quest was at the peak of their fame. When rappers had something to say and made music that mattered. Only this time Form One and longtime producer friend, Astma has found a unique way of mixing the old with the new thus creating something completely fresh for 2008 and inspiring for the fans.

Form One’s new album entitled “Behind Blue Eyes” can be described as commercially viable music that both entertain and educates, but also let’s you reflect on what he just said in his songs long after they end. It is music that all people can relate to. That all ages can appreciate whether you’re a fan of hip hop or not. It is simply good music – period.

The first single taken from the album is "Money" which features singer/ songwriter Vincent and is produced by Astma. In stores now!

2008-04-14 12:43
INK:

An architect of sound first visualizes then realises, making something out of nothing, making sure that not only the object itself shines but also the space around it. The sound is moulding, shaping and morphing at the hands of Dj Ink...

Tribal/ Bboy/ Mechanical/Organic/Abstract/Groove

Ink built architecture recordings as an outlet for his musical output-solely to get good music on the shelves, fast fwd to today and the label is held in massive regard by peers, new producers and veterans alike, but in order to really get the essence we need to go back, way back

Its 1990 and a young Dj Ink has solidified his love for the culture known as hip hop- as the years move on so does UK street music, there are new genre’s forming and Ink begins to hear what is familiar to him, but there is a new twist-it is the UK passing by the USA, with a huge dose of African and Jamaican influence , and of course this is music to a budding Dj Ink’s ears, he naturally becomes involved and it doesn’t take too long before he begins to make his mark..

First begins the Pirate Radio Circuit, working hard at his craft, allowing the followers to get familiar with the roll, steadlily bookings began to build up and soon it would be time for Ink to become associated with three names that changed the landscape of British electronic music-and they were Basement Records, and slightly later Metalheadz and Renegade Hardware

If your familiar with drum n bass/jungle you’ll know instantly the weight these labels carry, and if you are not by just scratching the surface you’ll become aware of the work they have done, Hardware, and Metalheadz are two commitments Dj Ink has upheld to this day, through thick and thin, engraved in the wall of time...

Essential work includes “The 50th (Blueprint)”on Basement Records, ‘Feel da heat’ taken from the LP ‘Can u draw sound?’ on Architecture Recordings, ‘Kaos Theory Ep’ on Renegade Hardware, ‘Shine’ on Metalheadz, and the now infamous posse cut ‘Instinct’ Also on Architecture, this is just a small fraction by Ink that has made waves...

Horsemen, Unifying the four corners... In order to find strength in numbers and to truly be able to judge how far the sound has travelled you can look to the international crew of beat-makers alligned under the Horsemen banner. Originally 4 UK london artists Dj Ink, Loxy, Keaton+Dylan, and then expanded to include Countries such as Canada, Brazil,The USA and Puerto Rico, Ink worked with Renegade Hardware to Realize two Lp’s from the Horsemen Camp and orchestrated various other Projects for Architecture.

2008-04-14 12:45
LOXY:

Loxy began raving (Jedi training) in 89/90 at events like telepathy and just fell for the culture. Got serious and decided to become a part of the movement and perfected his craft soon after. Being from the B-Boy backgorund, it wasn’t totally alien getting into the vibe of this new phenominon - which was then known as acid house, soon to become what we know and love as drum & bass.

Loxy’s first dj gigs were in 1990 at Psychotic and Time events. Since then he has held down residencies at Metalheadz, Renegade Hardware & Therapy and has played at events such as Club Jungle, Desire, Logical Progression, Speed, Swerve, Elevation, One Nation, Slammin Vinyl, Valve, Break Beat Kaos, Revolution, Legend of the Dark, Movement, The End, Theory and many more...

Around 93/94 Loxy ventured into production leading to many releases on some of the most respected Drum & Bass labels as well as collaborations with others including: bad Company, Ink, keaton, Dylan, Digital, Gremlinz, Verse, Manifest, Bay B, Kane, T.D.K., Swift, Zinc, Amaning, Sin, D kay, J. Dub, Damage, Usual Suspects & Universal Project. On top of all of this, Loxy is also the owner of the following labels: Karma, X-Tinction Agenda, Cylon & X-Factor

2008-04-14 13:54
detta blir grymt!

2008-04-14 15:09
Detta kommer bli den fetaste festen i sveriges historia. Att se och höra Loxy droppa sina mörka och djupa beats på det ljudet tillsammans med Dejakru's geniala visuals, kommer innebära en eufori utöver det vanliga. Jag kommer förmodligen bryta ihop på dansgolvet för att det kommer va så himla vackert.
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2008-04-14 16:14
Let it hit em!!  
www.myspace.com/djlimbz
www.clubtraffic.blogspot.com www.alloutdubstep.com

2008-04-14 16:35
Tar aldrig slut.. Denna fest går bara inte att missa.. Ses på ngt av dom tre dansgolven peeps =)
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!

2008-04-14 18:18
Verkar bli grymt:

Vad är det för priser i baren?
 DIF!

2008-04-14 18:51
När släpps biljetterna?
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2008-04-14 23:14
Biljetter finns ute nu! Passa på och köp omgående. Lär ju bli slutsålt..

2008-04-15 11:55
men alltså allvarligt!?

Fett eller jättefett?

I'm there!!!

2008-04-15 13:16
bob: det är väl samma priser i baren dvs typ tretti spänn för en bärs (billigare än carmen till och med!)

Skivsamlare

2008-04-15 13:28
Ses där!
Yes! In Concert — For the love of music

2008-04-15 21:21
ah shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit! fyfan att man ska missa det här, vårens jävla klubbhändelse händer 3!!! dagar innan jag kommer upp igen....fanfanfan.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
Manager

2008-04-15 21:40
Hoppas Cosmic hoppar upp på scen nu när han ändå är där :)
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Manager

2008-04-15 21:41
Jag köper i dörren, stod att man kunde det. Pank just nu

2008-04-16 08:24
Får se om man kanske dyker upp.
http://www.emnordic.se http://sthlm-underground.blogspot.com http://www.myspace.com/janne303

2008-04-16 09:07
fy fan verkar riktigt tungt
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-04-16 11:56
fy fan till 05 också :D

2008-04-17 16:44
aaa shit, kommer ju bli en afton man kommer minnas länge länge. ska bli nice o se looptroop, var ett tag sen sist, och loxy o ink - kommer nog inte finnas tillräckligt med ord för att beskriva vad som kommer träffa oss. kommer bara gå rakt in i hjärtat, trodde verkligen att inget skulle kunna bräcka klute o upbeats, men detta lär ju ta priset! syns där!
IT´S KLUBB KLASSKRIG PUNX a.k.a "studiesällskapet frihetliga marxist-leninister"....

2008-04-18 15:37
jag hörde att dubstep golvet kommer ha en danstävling där vinnaren får en bil ?!? vafan ?
fråga på.

2008-04-18 16:16
haha
www.myspace.com/djlimbz

2008-04-18 17:06

Danstävling i dubstep me en bil i vinnarpotten... detta får ju bara inte missas...

Vi i AOD tar gärna emot evetuella mutor, så börja smöra redan nu om ni vill vinna biljäveln, haha

www.dj-gena.com -->

http://www.myspace.com/dj_gena (AOD)

2008-04-18 19:52
Ryktet säger ju att den legendariska "red beemer"  aka "Baader-Meinhof Wagon" är på gång att återupplevas... Vem vet, jag kanske ger bort den till någon lycklig jävel. :)

2008-04-19 01:45
haha, alla vet att guranen o duckbutten backade av den gogodansande 1.50 långa arga biet från teheran vinner alla former av synkroniserade danstävlingar, oavsett motoriska svårigheter... klubbklasskrig crew e där röjandes till loxy o ink o genas beats o vi svär vi spöa alla i dans! brrap (o pistolskottseffekter)...
IT´S KLUBB KLASSKRIG PUNX a.k.a "studiesällskapet frihetliga marxist-leninister"....
Konsertbesökare

2008-04-19 03:26
Säg gärna till i tråden när förköpsbiljetterna tar slut så man vet. Jävligt fattigt med cash just nu.

Ser fram emot detta, kommer bli så jävla grymt. Att det är till 05 gör ju inte saken sämre heller.

2008-04-19 12:22
Guran:

Det råder jävligt höga förväntningar på klubbklasskrig nu, börja värma redan nu! Haha
www.dj-gena.com -->

http://www.myspace.com/dj_gena (AOD)

2008-04-20 16:12
Endast en ynka arbetsvecka kvar nu! Tills dess kan ni roa er med att lyssna på DJ Ink, inspelat på Therapy Sessions, London, 16.04.08

Manager

2008-04-20 22:05
Är det säkert att man kan betala i dörren?
Vet inte om jag hinner upp och köpa.
Kan man skriva upp sig på någon lista?

2008-04-21 02:40
Tikkan -- Det är cool att köpa i dörren.

2008-04-21 02:44
Måste passa på att säga att vi blivit nominerade som bästa klubb av er(folket) till SMC 2008. Tack som fan till alla som röstade.
Nu behöver vi bara eran hjälp för att vinna hela skiten! Gå in och rösta på länken nedan och supporta era local hereos!

http://www.aboutsmc.com/voting.asp

2008-04-21 17:18
nu kan man vinna biljetter på http://thecaliskateblog.blogspot.com/. men då får ni leta fram skate skillsen!

2008-04-22 00:12
Irk du skämmer bort oss! Det är kommer bli för jävla grymt!!

(Några namn klara för i höst? Jag röstar på Goth-Trad!)
www.myspace.com/brumakdubs | www.soundcloud.com/brewmak

2008-04-22 09:10

Såg Goth-trad på dmZ ´s tre års fest.. Fan vilket jäkla drag asså.. Ska se vad vi kan göra =) Ez

2008-04-22 14:28
Om du betalar hans Japanbiljett så visst Tricky!   :)

2008-04-22 16:47

Vadå? haha Ses på lördag allihopa

2008-04-22 21:37
gangsta 4 life..... detta kommer man skita ner sig på!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-22 21:46
trickykid: kan tänka mig att det var helt sjukt! vore sweet att se han här uppe i norr.

2008-04-22 22:06
Längtar riktigt mycket till lördag! Får se till att LTR även kör lite ''old shit''. Irk, vad kostar era tees?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-22 23:47
200 spänn!
www.myspace.com/djlimbz

2008-04-23 09:48
Goth-trad bor ju på deltid i London så det e ju bara timea när han e där :D
http://www.emnordic.se http://sthlm-underground.blogspot.com http://www.myspace.com/janne303

2008-04-23 10:51
got got got damm!!!

2008-04-23 13:21
yesss, fan va fett, ses där!

2008-04-23 19:15
 Hoppas loxy drar fram talk to frank (break rmx) ser fram mot lördag det kommer bli heeelt! its all about the drum and the bass!!!
www.myspace.com/djlimbz

2008-04-23 19:59
Jag hoppas Loxy har lite darkstep i ärmen aswel! få igång dansgolvet med nån riktig köttlåt! :D

2008-04-23 20:01
blir det nån efterfest..?:D

2008-04-23 21:40
Loxy har en hel del ess i skjortärmen kan jag lova. Och en del darkstep kan nog spelas, om inte annat så kommer nog Ink bjuda på det. Lyssna på hans mix som finns lite högre upp i tråden...
Personligen hoppas jag att vi får höra bambaata remixen, amazon av loxy & ink, allt som loxy & resound har gjort, calyx & teebees nya grejer, noisia - diploducus, ja listan kan göras lång. Jag kommer iaf att vara där och röja hårdast. 

2008-04-23 23:36
Efterfest?!? Vi kör ju fan till 05... kommer nog vara helt slut efter det.

2008-04-24 16:02
Låter helt klart nice.. kommer nog dyka förbi...

2008-04-24 17:49
finns det biljetter kvar??
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet