2/7 MADLIB + DJ J-ROCC (Beat Junkies) @ Klubb YES! - Mosebacke [Inställt pga sjukdom]
YES! IN CONCERT & MOSEBACKE PRESENTERAR!MADLIB – LIVE! / US / STONES THROW RECORDS Onsdag 2 juli Live Klockan 22.00 (dörrarna öppnas 21.00) Förköp 250 kronor på www.mosebacke.se I dörren 300 kronor. Ålder 20. www.stonesthrow.com/madlib/ Tänk i samma banor som Quincey Jones, Dallas Austin eller Timbaland…! Ett producent-geni som revolutionerar det musikaliska landskapet under sin tid i rampljuset. Vi talar om Madlib, som i högsta grad satt en stor prägel på den samtida hiphopen med alla sina kritikerrosade projekt. Nu kommer han snart stå på Mosebackes scen! Madlib började sin karriär i gruppen Lootpack tillsammans med Wildchild och Dj Romes, som först hördes med Tha Alkaholiks redan 1993. Genom arbetet i Lootpack hade Madlib en solid grund inom hiphopens underjordiska kretsar över hela världen. Debutalbumet med Lootpack kom 1999, “Soundpieces: Da Antidote” och var början på en era där Madlib hoppade in i förar-sätet på egen hand. Peanut Butter Wolf som äger Stones Throw Records såg tidigt Madlibs storhet vilket sedemera resulterat i en helt otrolig mängd skivsläpp på bolaget. Nu har Madlib tagit stora kliv framåt i sin utveckling och har hunnit släppa klassiska plattor med alter-egot Quasimoto, experimentera med live-instrumentering i Yesterdays New Quintet, remixa Blue Note-material… och framförallt gjort klassiska avtryck i musikhistorien som duon Jaylib med den framlidne legenden Jay-Dee. Lägg till detta tidlös produktion åt Talib Kweli, De La Soul och Dudley Perkins så förstår vi alla att det här är en musiker av stora mått, som OTROLIGT nog kommer stå på Mosebackes scen den 2:a juli. Kom och se Madlib tillsammans med en av världens bästa dj’s, DJ J-Rocc från Beat Junkies, bryta alla gränser för utvecklingen av hiphopens ljudlandskap.
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
Känns som att man borde gå. :)
jagvillocksåhaenblog.com
herregud!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Konsertbesökare
2008-05-12 20:44
Producent
2008-05-12 21:34
shit höll på att skita på mej av lycka när jag såg det, big up som fan för att ni tar hit Madlib!
JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!THE MAN, THE MYTH, THE MADLIB ! Det är ju så jag brukar tillbe honom. Jag såg han och posse på keepintime giget de hade i Dublin i höstas, missade tyvärr nu när de var ute med brasilintime. Nu vet jag inte vad det är tänkt att han ska göra på Yes, men snubben är live-GUD på trummor. Och hans o J Rocc's samspel är en fröjd för örat. OCH J ROCC!!! Killen är ett geni med skivspelarna, jag var helt amazed över hans beatjuggle. Jag kan nog lätt säga att det här kan vara det bästa boknings-movet nånsin, inget move jag kan gå på tyvärr men jag hoppas spelningen blir så fantastiskt som det bara kan bli in the presence of THE MADLIB och J Rocc.
det var på tiden! säger som anaugh, tyvärr inget move jag kommer gå på men FETT!
baeng
Grym bokning!
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Fy fan va fett... denna missas inte
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
mitt hjärta hoppade över ett slag här. åh jösses amalia
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grymt!! Hoppas jag hunnit hem från Oslo då....
2009
TÖNGT! kommer han förbi malmö eller är det estockholmo exclusive?
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
Oh herregud. Fuck, nåt är fel
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
ÄNTLIGEN KOMMER HAN TILL SVERIGE!!!!!!!!!! MADLIB FOR PRESIDENT!
ohhhhhh. såg j-rocc i sommras och de va fan de sjukaste jag varit med om,.,,, madlib på de hela och de kommer bli år hundradets årdundrade dunder
fyfan. get ya blunts redy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Detta tar jay-z 10 ggr om enligt mig. Spikat, props till YES!
Ord.
Givet Givet Givet! SPIKAT! TACK YES!
det är bara att börja köpa biljetter!
www.mosebacke.se
mosebacke
<br>http://www.soundhabitspro.com/<br> http://www.flacoproductions.se/
Vi kommer att köra så det ryker.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
great :D
fortsättning följer.
grymt som fan grymt som faaaan
bäästaste!!! på tiden...
? _ ¦ _ ¦ _ ¦ ¦ _ ?
Biljett inhandlad. Bästa bokningen på länge!
2009
helt wild det kommer bli...........men kan inte klubbsnubben säga om det är exclusive stockholms bokning eller om han tar flyget från köpenhamn??
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
detta krockar ju med roskilde. taskigt läge för roskilde, i say!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Madlib har fyra datum som han spelar i Europa, Yes! och Stockholm fick ett av dem. Så det känns jävligt exclusive!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Grym bokning! Knasig jämförelse med plastkungen Timbaland.
Något jag aldrig trodde skulle hända..
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
spikat som in i h-vete. jag är där!!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
GRASS SA DET: Madlib har fyra datum som han spelar i Europa, Yes! och Stockholm fick ett av dem. Så det känns jävligt exclusive! OCH de är sant!!!!
<br>http://www.soundhabitspro.com/<br> http://www.flacoproductions.se/
Hur länge har man väntat på honom egentligen? Knappt någon jag väntat längre och mer på att få se känns det som.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Bästa bokningen på år och dar. Hoppas verkligen någon i Göteborg plockar upp honom, eller någon klubb i Tyskland runt Splash-tiden. Har tyvärr bara fått möjlighet att se hans lillbrolla tidigare.
Soulsurvivor; jämförelsen med Timbaland, är SJÄLVKLART INTE i musikalisk mening, utan snarare vad han kan ha betytt för en viss generation/inriktning/utveckling. Läs och tänk efter, med betoning på det sistnämnda.
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
Sentense: Jag läser igen och tycker fortfarande att det står att samtliga som nämns är genier. Därför tycker jag jämförelsen är knöpp. Timbaland ör i min mening inget geni. Men det är ju en smaksak. Eller en semantisk fråga så skitsamma.
Soulsurvivor: Helt klart är liknelsen kring att vara ett "geni" en subjektiv tolkning. Jag tycker Timbaland är ett geni, men jag gillar knappast hans musik speciellt mycket. Plastigt var ordet...indeed! Men jag är tillräckligt öppensinnad för att förstå att Tim med sitt arbete öppnat/slagit in dörrar tekniskt/soundmässigt för r&b/hiphop-producenter mer än en gång. ...men det var aldrig, och kommer aldrig bli en direkt JÄMFÖRELSE mellan Madlib och Timbalands musik. Det var DET du först kommenterade. Men är man mer "äkta hiphop" så skulle jag väl skrivit Pete Rock, Hi-Tek och DJ Premier. De gillar jag, och betraktar jag som genier likväl.
OK. Ja ghåller med dig om att slå in dörrar. Jag håller itne med dig om geni. Så min första kommentar kvarstår and we agree to disagree?
Guld värt!
ingen som gjort nått efter 95 kan förklaras geni, eller hur Soul_Survivor_II P30 :p
Killen har fler alias än hela Wu-Tang sammantaget också! Pick your favorite som Nike skulle sagt... Ahmad Miller, Beat Konducta, DJ Lord Such, DJ Rels, Duma Peterson, Eddie Prince Fusion Band, The, Jahari Massamba Unit, The, Jazzistics, The, Joe McDuphrey, Joe McDuphrey Experience, Junior Taylor, Kamala Walker and The Soul Tribe, Kay Henderson, Last Electro-Acoustic Space Jazz & Percussion Ensemble, The, Loopdigga, The, Malik Flavors, Monk Hughes, Monk Hughes & The Outer Realm, Morgan Adams III, Otis Jackson Jr., Otis Jackson Jr. Trio, Quasimoto, Russel Jenkins, Sound Directions, Suntouch, Tyrone Foster, Yesterday's Universe All Stars, Yesterdays New Quintet, Young Jazz Rebels.
pärongpung: Ingen som gjort nåt efter 95? Försöker du säga att Madlib inte gjort nåt efter 95, you´re waaaaay off. Timbaland är inte den enda musikern de snaste 13 åren vet du. Plastpoprap är inte den enda musikstilen de senaste 13 åren.
Varför i helvete 20 årsgräns :/
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
jävla skit alltså... hoppas att publiken kan bete sig lite bättre än sist jag var på mosebacke. synd för oss som kommer just för musikens skull, (tänker på guilty och percee). men men, nog kommer man alltid, knappast något snack om saken. finns det verkligen någon som tvivlar..? haha one
Catapults Ent.
Spell Hur uppförde sig publiken? =( Ingen respons till artisterna?
Soul_Survivor_II P30 haha ok ok ja vet, ja bara jiddrar, chill mr hiphop taliban :D
päron: The Taliban never chills, always in stress mode ;)
kaneida nja publiken uppförde sig som vilken afterski-publik som helst. helt normalt i den frågan. personligen har jag lite svårt för alkoholkulturen som vi har här i sverige, vilken kan bidra till att folk som kommer för att spana in artisterna för musikens eller texternas skull missar ut på en del. däremot för den som är där för en show och party, så förstår jag helt och hållet. nu kommer madlib, och jag är gärna där för att se och höra honom som "artist", inte som showman. han är ju som sagt en jävligt spännande karaktär, vilket leder till att överröses han med ett gäng skrikande hip hop-fyllon längst fram så... får jag väl stå ut med det. om man annars går för att se en "show" i dess benämning, så tycker jag man kan springa på 50 cent eller jay z. där kommer man få en show. i den lilla lokal där madlib kommer uppträda är det nästan så jag skulle vilja ha bänkrader, för visst finns det vissa av oss som helst bara vill sitta och lyssna på hans konstnärliga verk. kan tänka mig att minst hälften av folket i denna tråd gör det till vardags i alla fall. one
Catapults Ent.