4/7 - Stureplans enda hiphop klubb @ Layer Cake Lounge. FRI ENTRÉ!
Codorníu gästar oss och bjuder tidiga gäster på smått och gott medan Chris Long och Iannis spelar rnb, hip hop och soul som kom ut innan år 2000. * Layer Cake Lounge (Norrlandsgatan 33) * 21:00-03:00 * 25 år * Fri entré www.layercake.se
http://www.karlchamp.com
hur hårda e ni på 25 års gränsen o släppa in blattar?
hur hårda e ni på blattar ?
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Vilket fucking land vi lever i alltså, där vi invandrare måste fråga om det finns någon chans att vi kommer in. Och sen förväntas man lära sig att komma in i samhället. Varför kan inte regeringen sätta någon hård regel mot dessa krogägare? någonting måste man göra åt detta. Sorry för att jag lånade tråden btw, men detta är ett så pass känsligt ämne så att jag har lätt för att släppa ut lite.
och vem fan är du?
det ligger trots allt på stureplan
ska det spela någon roll igentligen??
och vem fan är du?
ja det måste spela roll för du har inte min ögonfärg och du har inte mitt blod o mina vener, du vet ingenting om förtrycket jag e ledsen, tänkte faktiskt testa men nu bryr jag mig inte längre hip hop hör inte hemma på stureplan
TheRealness: Läs vad Remy skrev istället för att låta din defensiva sida gå igång på auto-pilot. Ska man bekämpa förtrycket måste man först fatta vilka ens motståndare är och inte hoppa på de som sitter i samma båt. Hursomhelst, jag var där förra helgen på Ametist födelsedagsfest och det var väldigt blandat klientel. Men vakten var jobbig och ville inte släppa in det jag kom med först även om vi stod på listan. Jag tror de är mer petiga på kläder än nationalitet eftersom jag vet fler som fick problem vid dörren som inte klär sig så flashigt som Stureplan verkar kräva.
Redline!
det finns en anledning till att det inte finns några hiphopklubbar på stureplan...
Ja, varje kotte som hänger där är antingen helt bränd eller ett spån.
RATED R!
Word hiphop på stureplan, vill vi ens ha det???? i dont think so
hur hårda e ni på blattar ? Jävligt befogad fråga, är det en backslickställe för blekhyade blattewannabes i bästa nazianda eller kan man faktiskt slippa bli diskriminerad av en blatte till dörrvakt när det pumpas antigrädde ur högtalarna? Gtfo
Jag är nöjesansvarig på Layer Cake Lounge. Det enda vi är hårda på är att våra gäster ska vara 25. Att säga att Hiphop inte hör hemma på stureplan är idiotiskt då vi har haft fullt varje vecka utan "Backslick-killar". Här är några kort från klubben, titta och håll sen käften. Bild 1: http://www.facebook.com/photo.php?pid=3424469&l=0fbae&id=821715116 Bild 2: http://www.facebook.com/photo.php?pid=3424471&l=19304&id=821715116 Bild 3: http://www.facebook.com/photo.php?pid=3424472&l=d1b94&id=821715116 Bild 4: http://www.facebook.com/photo.php?pid=3424474&l=89ad8&id=821715116 Tack så mycket och hjärtligt välkomna varje fredag och lördag.
haha är det så jävla märkligt att folk frågar eller? då det är ett märkligt och ständigt återkommande problem.
RATED R!
Det är inte märkligt att folk frågar, men det är jävligt idiotiskt att ha förutfattade meningar och slänga ur sig uttryck som "hiphop hör inte hemma på stureplan." Stureplan har ett centralt och bra läge. Jag bajsar snett på stekarställen, men borde inte folk som gillar hiphop få ta sig smidigt till och från klubben de vill hänga på? Kanske borde det bara få finnas hiphopklubbar i förorter? Lite jobbigt för en person som bor söder om stan om det en kväll bara finns en klubb i en förort norr om stan. Fundera på det och sluta spela medvetna. Ta reda på fakta innan ni öppnar era munnar.
Nja, det beror väl på inte bara vilken syn man har på stureplan utan vilken syn man har på hiphop. Så om man fortfarande tycker att hiphop är en gatukultur så förstår jag att man känner att kombinationen hiphop+stureplan är lite knasig..
Twang System fi de werl
Toastare
2008-07-14 21:13
Tor det eller ej är det väldigt många av sthlms (och sveriges) hiphopare som rör sig på stureplan. Det är väl bara bra att det finns nått för alla. Första klubben som kör regelbundet, men det har ju varit hiphop happenings där tidigare och det har varit mycket folk. Sen är de bull om det nekas invandrare, det är det alltid även om klubbarna ligger utanför stureplan eller i en annan stad än sthlm. Tyvärr händer det ju överallt från dassig bar till classy hak.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-07-14 21:15
Dj_paco, men om man skulle leva efter din ideologi om hiphop skulle vi alla stå på gatan och b-boya och mc:a i gatuhörnen. Händer det? Nej. Detta är Sverige år 2008, inte Brooklyn 1981
Ingen har sagt att det är min ideologi.
Twang System fi de werl
då jag anser att hip hop är att göra sin grej och UNITY , tycker jag mitt påstående ändå var rätt sak att säga i den här diskutionen.. DET HÖR INTE HEMMA DÄR, pz finns ingen unity på stureplan, alla ska klä sig likadant och kvoten av 5% invandrare högst överträffar fortfarande ingen klubb i området.. "ni" kan såklart inte relatera till förtryck då ni inte vet nånting om saken.. bountyboo skiter i "stockholms hiphoppare", jag är ingen kändis.. dock är jag relativt snygg, och blivit nekad där alldelles för många gånger för att försöka hitta dit igen.. pz
fine, det hänger en del bränt folk på laroy, men typ.. east, spy bar, o-baren, lydmar på den tiden det fanns, grodan? det spelas och det har spelats bra hiphop på stureplan. sen att det finns vissa vakter som är fittiga är en annan femma.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
TheRealness :
"ni" kan såklart inte relatera till förtryck då ni inte vet nånting om saken.. sluta spela martyr. du framstår bara som fånig
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Toastare
2008-07-15 12:09
TheRealness, då behöver du inte gå dit och jag skriver ju att det är fel ÖVERALLT om de inte släpper in invandrare. För som sagt, det är inte stureplan exclusive, det händer överallt på alla klubbar hur fint eller trashigt det än är. Visst finns det ställen där inte ens jag som är svensk kommer in för jag inte har ett "von" eller "af" i mitt efternamn. Men t.ex spyan är ju inte vad det var för ca 5 år sen. East var ju ett av de första ställena att köra hiphop och hade ett vinnade koncept med det. och jag snackade inte om kändisar i den bemärkelsen.. utan att det alltid hängt hiphopare där. Även från förorten.
Filbunke Jag känner inte dig men om du inte kan försöka förstå vad dessa unga killar menar så kan ju du lägga ned. Jag minns själv hur det var att vara arton och vilja gå ut och härja.. Det fanns en i mitt "klubbgäng" som var svart och han blev typ alltid nekad i dörren.. vi visste att vi tog en "chans" varje gång han skulle med ut och så.. och han visste ju själv om "problemet" (vår vän blev ett problem liksom). Sånt suger så jävla hårt. Själv skrattade han ju bort det. Men jag ser liksom inget roligt med det.
TheRealness X2:
då jag anser att hip hop är att göra sin grej och UNITY, tycker jag mitt påstående ändå var rätt sak att säga i den här diskutionen.. DET HÖR INTE HEMMA DÄR, pz finns ingen unity på stureplan, alla ska klä sig likadant och kvoten av 5% invandrare högst överträffar fortfarande ingen klubb i området.. "ni" kan såklart inte relatera till förtryck då ni inte vet nånting om saken.. Tack! Nu slapp jag dumförklara dig, du klarade det ju alldeles galant själv. Ha ett fortsatt äkta liv framför datorn.
so-good: Jag reagerade mest på retoriken i det han skrev.. om inte du tycker att hans inlägg var fånigt så kan ju DU lägga ned. som KarlChamp skrev.. han dumförklarar sig själv bara.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Producent
2008-07-16 14:30
hahaha Maroon där i tredje bilden! crazy dood
Filbunke Hmm, nja. Visserligen tycker jag att det inte ligger någon problematik kring att spela hiphop på stureplan, det märkliga är om det endast är wiggers och Sanna Bråding-crew som får tillträde till de platserna. Det var allt.
Toastare
2008-07-17 19:17
so-good, men så är det ju inte? Men visst förekommer diskriminering.
BountyBoo Jag gissar på att det är unga grabbar i 18-års åldern med invandrarbakgrund som är de som "drabbas" mest/får uppleva den typen av diskriminering.
18-åriga killar öht är väl diskriminerade på i princip alla ställen?
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
lia så kan man ju också se det..åldergränser, gästlistor.. däremot har jag fått se det hända alltför många gånger mot specifika "grupper" människor samt fått veta från personer som är involverade i sthlms klubbvärld hur det faktiskt ligger till. Men för mig handlar det inte om att ha "rätt" liksom.. mer att jag kunde förstå TheRealness på ett sätt trots att han skrev lite flummigt.
Toastare
2008-07-18 01:16
so-good, som lia säger är det ju i alla fall 20 års gräns eller 23 års gräns. och att säga att diskriminering bara sker på stureplan vore ju en dygd. Nu sker det ju som sagt på alla klubbar och fittvakter finns överallt. Bara för att vissa tror de inte kommer in (för hur många bojkottar inte redan från början, som nu) så betyder det inte att hiphop inte hör hemma på stureplan.
fattar inte vad problemet är, det är 25 thats it? kolla bilderna, el ännu bättre kom dit själva och avgör, hur skön musik helst, bra stämning och sjukt sköna människor av alla sorter (utom backslicks) om man ska tänka så där negativt kan lika gärna sluta gå ut, jag har blivit nekad på det flesta ställena efter min 18 års dag, så nekad i 7 år på flertalet ställen, stureplan, söder, city osv osv om jag var lika narrowminded som vissa här hade jag fått stanna hemma hela tiden istället Ni som vart på layer cake och vet hur fett det är, vi syns där ni andra pessimister med era locations och "riktigt", jävligt trist ni missar nåt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vinner helt klart den här diskutionen
bitter?:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-07-18 15:46
TheRealness, ja du får vinna om du mår bättre... som ett barnlopp där alla får guldmedalj. Men du har inte rätt ;)
* Varje fredag och lördag * Layer Cake Lounge (Norrlandsgatan 33) * 21:00-03:00 * 25 år * Fri entré www.layercake.se
sjukt nice drag igår!
your bitches ain't nothing compare to meeeee
Kul att du gillade det :) Vi ses på fredag!
trist att det är 25 års gräns, annars hade jag utan tvekan gjort ett stor artat besök.
Rätta mig om jag har fel ...problemet är väl inte "fittiga vakter"..det är ju arrangörerna lr ägarna som är guilty? Jag har aldrig hållt på med klubbar men vet en del som har gjort/gör det..o så som jag förstått det så får vakterna direktiv av ägarna/arrangörerna. Självklart har dom ett finger med i spelet åxå (vakterna) men u get my point...
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught! Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
Toastare
2008-07-21 21:12
Lioness, ibland är det är det ägarna till stället (nästan aldrig arrangörerna av klubbarna då de hyr in sig på stället) som ger direktiv till vaktchef/vakter. Eller så tolkar vakterna direktivet "städat folk" som de vill och tror att de städar undan bråk redan i dörren.
önska jag vore 25 :) karl u now how to do it mwaaah