"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck
Känns lite jobbigt att eventet på fejan heter Raekwon/Wu-Tang Clan. Jag tolkade inte det som "from" Wu-Tang Clan utan som att det skulle vara fler medlemmar som support eller nåt. Då vart man ju lite besviken ;-P
Raekwon. Ska han lira låtarna från OB4CL och tvåan utan Ghost? :(
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Kommer bli Fett!!! Ses där!
Producent
2011-01-29 12:29
Eller hur. Lär bli fett. Läste att Wu Tang Clan var inget vidare på "Way Out West" bara. Hoppas att Rae är lite piggare. Och som alltid trist att det är på Göta Juck men det här får inte missas.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dope, de har ändrat lokal. Det är Kägelbanan som gäller!
Producent
2011-01-30 00:24
Nice, ännu större orsak att dra dit.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent
2011-01-30 12:07
värd att se naken?
Yes! in concert presenterar stolt Raekwon / Wu-Tang Clan Opening act: Stockholmssyndromet Onsdag 30 mars Kägelbanan, Slussen(Mosebacke torg 3) Insläpp klockan 20.00 Live klockan 21.00 Ålder 18 Biljetter finns på http://www.sodrateatern.com Biljettpris: 275 kronor Mer information på http://www.iloveyes.se Facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=185051358192754
admin får gärna uppdatera titeln på tråden, Kägelbanan istället för GK, tack. =)
Producent
2011-01-30 12:37
MMMMmmmm....käääägelbaaanan.
K9: Helt klart värd att se! Såg honom i somras på Öyafestivalen och då var han på väldigt gott humör och levererade verkligen. Dök också upp på efterfest och körde några extranummer.
Biljetter nu införskaffade! Ser fram emot lite WU bangers, har inte sett någon från klanen live sen Roskilde 2004!!
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...
Det här borde man ju gå på..
kan man köpa biljett i dörren?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i mån av plats går det alltid att haffa ticks i dörren.. finns 100% någon som säljer sin biljett annars
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
Undrar hur det går att köra utan ghostface då han gästar på typ varenda låt. Ska bli riktigt fett i alla fall.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Thanx 4 d edit, mfs! :)
Såg Raekwon igår kväll, kanske runt två tusen kepsar och mössor i en teaterliknande sal i nordöstra London. Länge sen weed-lukten låg så tät. :) DJ:en innan skapade ett riktigt tryck med all-stars och fick oss att hoppa. Kom försent till för-gruppen. Jag är inte en sånt fan som kan _alla_ texter, men Wu-Tang har alltid funnits där sen fritidsgården i mitten av 90-talet och kom dit mkt taggad. Rae kom intågandes till Kiss the Ring från senaste Wu-plattan... mkt lovande start! Är ingen Strage, så kan inte beskriva så bra men konserten höll på runt 1.5h och körde gamla Wu-tang-klassiker, Only Built for Cuban Linx I, II och även Wutang vs Shaolin. (en platta som dom halv-entusiastiskt pushade för att man skulle köpa "it's a bomb", "it's a killer".) Har varit på kanske femti hiphop-konserter genom åren och nästan alltid går man därifrån upplyft, svettig, peppad, lycklig men det här var en rätt ljum upplevelse. Oklart vems fel det var - hans eller vårt, men med 18 års erfarenhet och så jädra många bangers att ta av borde det inte vara några problem att få igång en publik. Jämför med exempelvis Method Man på Göta Lejon för nåt år sen där publiken typ kokade, det blev stage-diving och man hade "Wutang Clan aint nuthin to fuck with" flera dar i huvudet saknade det här riktig interaktion eller tryck. En del runtomkring mig verkade gilla spelningen mkt och ett gäng röjde rejält. Roligast verkade dansande tjejerna med stora bröst bredvid mig ha, men dom var nog knappt födda när 36 Chamber kom. Halvvägs i konserten sa the Chef att han efteråt skulle dra till en jamaicansk restaurang där nån hade bjudit in honom med orden "perfect food for your big belly". Verkade som att maten lockade mer än att rocka publiken och när han med backup försvann ut efter sista låten Incarcerated Scarfaces och vi skingrades i Londonnatten blev det bestående minnet Raes sista ord om att vi skulle köpa t-shirts. GZA om en månad. Får se hur det blir. Det kommer säkert bli grymt i Stockholm på en mindre scen och ifall hans dagsform är bättre. Se till att rocka bara så blir det nog bra. This is like a bank, if you don't put nothing in, you won't get nothing out....
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
fsdfsdf P31 Funderar på att ta med mig hans senaste lp och försöka få den signerad men han gick aldrig ut till fansen och signerade skivor va? Är ju rätt jobbigt att släpa på en skiva under spelningen och inte få den signad.
Sen detta, kommer jag ALDRIG lyssna på Raekwon igen.
FUCK RAEKWON, fucking sell out...
Lol Bieber! Nu blir jag sugen på att gå på spelningen bara för detta. Gästa Bieber som tungt creddig rappare = big dick/balls/clit.
Justin Bieber som gästartist, då åker ölen upp på scen dirr! Spelningen lär ju inte börja förens tidigast 10 tiden kan jag tänka mig, brukar vara så. Ska bli intressant att se hur denna spelning kommer vara hursom. Blir det någon öl innan spelningen någonstanns?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det blir lite öl innan.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
fortfarande stockholmssyndromet som är förband?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Har någon biljetter till salu???
hallonpaj har det här på whoa :)
Konsertbesökare
2011-03-31 01:25
Tung konsert, dock för kort, 1h 15 min räknade jag det till. Men det var intensivt, Rae verkade på gott humör.
Ser att Rae lackar järnet på svensk polis på sin facebook page just nu...
Han fick ju tillbringa uppåt fyra timmar och betala böter på 1000 euro haha jag hade inte heller varit så glad om de var jag..
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
såg det också på face, dom blev bara genomsökta för misstankar för röka eller annat också? fan löjligt detta. sådant kommer att avskräcka artister/grupper att komma till sverige i framtiden, speciellt inom hiphop/reggae. fan folk super ihjäl sig, misshandlar o.s.v och så jagar man folk som tänder en joint, säger inte att det skedde i detta fall. nån som kan komma med en mer utförlig recension av spelning, hade tänkt att närvara men var tvungen att åka iväg från sthlm.
Skivsamlare
2011-04-01 02:37
Inte jättebra spelning men absolut inte heller dålig.
Han körde ju många Wu Tang klassiker (såklart), men jag vete fan..
Blir intressant i juni när hela klanen kommer.
Höjdpunkten enligt mig var denna..
..och när han spelade Nate Doggs vers i "it aint no fun", ouufh va fett!