22/8 Wu-tang clan @ Gröna lund
Ah, wu-tang clan är bokade till gröna lund den 22 augusti för er som missat :p citerat från grönans hemsida " Wu-Tang Clan skrev in sig i hiphop-historien redan 1993 då de släppte det legendariska debutalbumet ”Enter the Wu-Tang (36 Chambers)”. Albumet firar nu 20 år och giganterna Wu-Tang Clan kommer med vad som närmast är en originaluppsättning till Stockholm och Gröna Lund den 22 augusti. Få grupper har haft så stor inverkan och betytt så mycket för en musikgenre som Wu-Tang Clan gjort för hiphopen. Klanen dök upp på allvar i början på 90-talet och satte sitt Staten Island i New York på musikkartan. Med blytung och skicklig rap tillsammans med skitiga beats lyckades de bygga upp en helt egen värld fylld av kampsports- och maffiafilmer, tecknade superhjälteserier i en cocktail tillsammans med de ursprungliga nio gruppmedlemmarnas egna brokiga erfarenheter. I oktober i fjol bestämde sig producenten och ryggraden – RZA – att han ville återförena klanen för att fira 20-årsjubiléet av det hyllade debutalbumet ”Enter the Wu-Tang (36 Chambers)”. Han indikerade att detta i så fall kunde vara gruppens sista viktiga uppdrag ihop och Wu-Tang skulle representeras med full styrka och professionalitet. Detta har nu blivit verklighet och den uppsättning av originalmedlemmar som nu kommer till Gröna Lund får oss att rysa av välbehag. RZA har samlat ihop inga mindre än Method Man, Ghostface Killah, GZA, Raekwon, U-god, Inspectah Deck och Masta Killa. Bara individuellt är de större än de flesta artister i genren. Den 22 augusti kl. 20.00 blir en legendarisk kväll på Gröna Lund, när Wu-Tang Clan intar Stora Scen. "Namn: Wu-tang clanPlats: Gröna lundDatum/Tid: 2013-08-22 Ålder: Kostnad: 100Mer info:
Trist att de spelar på Gröna Lund, kommer nog bli smockfullt, någon som vet hur mycket artister får betalat för att spela på grönan?
upp det börjar närma sig, nån som hört ngt om vilka som är med/ej är med? eller är snacket fortf att hela wu ska med?
"life's a garden, dig it."
säljs biljetter bara på plats den 22a eller?
"life's a garden, dig it."
Det finns inga biljetter, man betalar bara inträdet till Gröna Lund.
Redline!
Producent
2013-08-08 17:46
Okej, hur mycket kommer det att underlätta om man köper gröna kortet i förväg?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag läste i våras att de skulle lira i Köpenhamn också, vilket jag definitivt föredrar framför Stockholm. Men jag hittar ingen info om det på turné-sidor när jag googlar. Har det redan varit eller var det bara blaj? Länka gärna info om någon har koll.
Redaktionschef
2013-08-08 19:52
Dopeness skrev: Okej, hur mycket kommer det att underlätta om man köper gröna kortet i förväg?Om jag inte är helt ute och cyklar (jag brukar inte vara på Gröna Lund) så är gröna kortet bara värt en sån här gång om det är så att du ska fler uppträdanden än Wu-Tang. Engångsentré är 100 kr och gröna kortet 220 kr. Har du gröna kortet kommer du alltså in gratis hela säsongen.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent
2013-08-08 20:11
Jag tänkte att det kanske är värt att lägga 220 kronor på Wu-Tang Clan, om jag slipper att stå i biljettkön.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Redaktionschef
2013-08-08 20:27
Aha :) ... det får nån annan svara på. Personligen tänker jag att det nog är lika bra att komma dit 19 eller nåt när det är mindre kö, ta en sockervadd och spela nåt spel.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent
2013-08-09 06:58
Jag tror inte att det kommer att vara mycket mindre kö klockan 19.
Jag läste i våras att de skulle lira i Köpenhamn också, vilket jag definitivt föredrar framför Stockholm. Men jag hittar ingen info om det på turné-sidor när jag googlar. Har det redan varit eller var det bara blaj? Länka gärna info om någon har koll. Dom spelade för en vecka sedan i K-Hamn, riktigt fet festival och bra Wu spelning..och alla var där, Gröna Lund ? lol
Skivsamlare
2013-08-10 17:12
såg dom i oslo i onsdags. perfekt låtlista med massa gamla bangers + helt okej drag
Funtar på om man ska gå och se dom när dom dyker upp, har inget bättre för mig ändå
I.C.T.W Ill be heading out soon
Nej det är klart, men hade ju varit bättre ifall de hade lagt Sverige spelningen på något fetare ställe.
Nu har jag kollat liveklipp halva natten och alla utom RZA är jag nästan säker på. (Alltså en spelning var RZA definitivt inte med, men inte säker om typ Deck har inhoppare med lika paj röst, enklare se från klipp från några veckor sen än de helt nyss.) Rockz; Svinhugg - stämmer det?
Nu har jag kollat liveklipp halva natten och alla utom RZA är jag nästan säker på. (Alltså en spelning var RZA definitivt inte med, men inte säker om typ Deck har inhoppare med lika paj röst, enklare se från klipp från några veckor sen än de helt nyss - där man ser antingen RZA eller en bedragare som senast!) Rockz; Svinhugg - stämmer det?
Grönan är asfett om vädret tillåter. Både Bobban och Jimi har ju stått på den scenen inför tusentals besökare. Men om inte RZA kommer så känns det jävligt tveksamt till om jag pallar gå dit. Vad fan.
Redline!
Skivsamlare
2013-08-19 17:21
rza var med i oslo iallafall. vafan bor ni i sthlm paya 100 kr och glid in och kika. serverat på silverfat vafan! vem vet när dom dyker upp igen, och framförallt kör igenom nästan hela 36 chambers plattan + många andra klassiker..
Producent
2013-08-19 17:25
Visst är RZA en bra mc, men jag uppskattar honom mest för sina produktioner.
Producent
2013-08-19 19:25
Någon som vet var man kan köpa gröna kortet förutom på gröna lund?
Hoppas bara inte det blir lika mycket folk som det var när Tenacious D bar där.
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?
Producent
2013-08-20 21:59
^Inte en chans, Wu-Tang Clan är ju inte ens hälften så stora som Tenacious D :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Undra hur många dom släpper in!? På Tenacious D var det ju sjukt mkt folk som inte kom in.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jobbigt att jag förmodligen inte kommer kunna gå på konsterten då jag inte har någon sjuts :(
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?
Tror ni man kommer in om man är där kl 18..? Jobbigt om det är fullt redan då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2013-08-21 17:06
Ingen aning, jag var där idag och köpte gröna kortet. Jag tyckte att det redan idag en onsdag runt kl 15 var mycket folk och lång kö
Vet inte om ni har missat det med det är en officiell förfest på Tyrol innan spelningen klockan 17.00 där det bland annat bjuds på gratis wu-tatueringar och en specialdesignad wu-middagsmeny. Tyvärr är platserna fullbokade men jag han knipa 2 stycken! Dessutom är det efterfest på samma plats efteråt, tror det är bokningen som gäller där också.
Producent
2013-08-22 10:42
Ja jag kirrade vip pass till för & efterfesten igår
Vad får man för vip-banden som man inte får med den vanliga bokningen? Förtur i kön till efterfesten har jag läst..Är de det ända?
Producent
2013-08-22 11:13
Förtur? Jag trodde man var garanterad till efterfesten-That's it. Men jag har ingen aning
Ghost va iaf riktigt bra denna gång...
Ghost var den bästa! Första gången jag såg wutang live och blev inte besviken på dem. Däremot gillar jag inte grönan när det gäller konserter..Dålig ljud, barn, och hipsters.
Jag undrar var Method Man var? Dessutom kändes det som de var så otroligt osamspelta. Helt okay spelning men den kändes helt orepad och oplanerad. Ljudet kunde varit bättre. Jag är nöjd men jag saknade Meth.
"I got a timemachine, use it to insult you mom and fuck with her childhood" -Edan I was born as a beautiful man, but the uglyness is powerful, i do what i can! - Vinnie Paz
Ja, men det jag inte fick se sist en taggad ghost fick jag se nu. Dom kanske turas om att vara den drivande kraften på spelningar, sen kanske han kom loss nu när meth inte va där och tog överdrivet mkt plats. Undra va som hänt med GZA hade aldrig gått på spelning med bara han i dagsläget, sen undrar jag vad masta killah får för en sån här spelning... Champange-slatttarna?
Producent
2013-08-23 13:24
Ghostface kan när han vill, annars tar jag tillbaka det jag sa om RZA-han var riktigt bra live också. GZA & Masta Killas mickar var lite låga. Jag hörde att Method Man var i Amsterdam och har det bra. Den här gången ska Wu-Tang Clan ha repat och soundcheckat innan, på münchenbryggeriet spelningen hade de vägrat att soundchecka. Masta Killa när han kör accapella på Da Mystery Of Shadowboxin är grym! Jag såg inga av medlemmarna på efterfesten på Tyrol, Ghosface surrade någonting om Café Opera på scenen.
Battlerappare
2013-08-23 15:08
Raekwon var på efterfesten
Producent
2013-08-23 16:34
på Tyrol? Var då någonstans-jag såg han inte
tyckte man hade störst behållning av takgänget.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Method Man är en sväng i staterna o gör annat jobb. Han ansluter turnén senare igen. Några av dem drog till The Wall senare http://cdn.stureplan.se/2012/imagereportage/64726/standard/Wu-Tang%20Clan.jpg
Spelade deras DJ på tyrol-efterfesten? minns inte var jag såg om det...
Producent
2013-08-29 19:09
De jag såg spela skivor på efterfesten var Dj Large & Blackmoose. Mathmatics såg jag inte där
Mathematics var med på The Wall. De som var där är med på bilden i länken. GZA var där en sväng med http://cdn.stureplan.se/2012/imagereportage/64726/standard/Wu-Tang%20Clan.jpg