I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

26/8 Petter @ Tyrol

Klubb & Konserter - Stockholm

Admin

2013-08-12 00:12

26/8 Petter @ Tyrol

För 15 år sedan släpptes Mitt sjätte sinne. Det firar Petter genom att spela plattan live, från början till slut.

Vad har ni för relation till denna milstolpe i svensk hiphop?

Läs även gärna mer på bloggen: http://blog.whoa.nu/2013/08/12/mitt-sjatte-sinne-firar-15-ar-med-spelning/

Namn: Petter

Plats: Tyrol

Datum/Tid: 2013-08-26 21.00

Ålder: 13

Kostnad: 380

Mer info:
http://www.petter.nu/mittsjattesinne/

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-08-14 13:10
Jag kände absolut att jag måste se detta! Jag är dock lite skeptisk till den låga åldergränsen... :)

Sen ska jag diskutera plattan i sig.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Admin

2013-08-14 13:57
Ja, åldersgränsen är lite märklig. Kanske beror det på att det är vid Gröna Lund? Aldrig varit på Tyrol så jag vet inte. Men jag tror inte det blir så många kids där, särskilt inte när biljetterna är ganska dyra (men jag tror priset kan vara värt det).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-08-14 14:01
Om Ayo och Ken kommer så kommer jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-26 18:24
Har funderat över vilka gäster Petter har. Räknar med Profilen, Kaah, Big Fred och Ken. Hoppas på Sthlm och kanske pensionerade Ayo...
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Producent

2013-08-26 18:32
Undrar om de kommer att ha tre olika discjockey som på skivan?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-08-26 21:10
Står längst fram nu. Fullt!

2013-08-26 22:37
DonKrille P35

Vilka gäster? Hur avundsjuka ska vi vara?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-26 23:14
Och det var magiskt. Nuff said.

2013-08-26 23:18
Gäster:
Ayo med sin son
Profilen
Rusiak
Kaah
Nisse
Ison
Fille
Stor
Ågren
Daniel Adams Ray
Mange Schmidt
Big Fred
Houman
Pee Wee
I' n Eye
Looptroop (minus Embee)
Timbuktu

Det duger. :)

När Petter frågade om det fanns någon från Södermalm och Sofiaskolan grät jag nästan. Beats från den här tiden är de tyngsta!

2013-08-26 23:20
Fan alltså... Vet du om det kommer upp några klipp av kvalité?

2013-08-26 23:20
Sleepy bakom skivspelarna, så klart.

2013-08-26 23:21
Det filmades av några som var där med Petters välsignelse. Håll utkik. Jag filmade inte för jag ville vara i nuet.

2013-08-26 23:24
Ah nice, vore kul att få ett smakprov av vad man missade iaf

2013-08-27 17:01
Fråga: körde Adams-Ray, Organismen och Mange Schmidt nyskrivna verser till Petter vs Sthlm, eller var det modifierade versioner av originalverserna?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2013-08-28 11:20
De körde nyskrivna verser och ändrade refrängen till "backad i Sthlm". Danne körde nog riktig freestyle hela versen för övrigt. :)

2013-08-28 11:39
Sen har ni väl inte missat internetbeefen:

http://instagram.com/p/dg361CrT9J/#
Producent

2013-08-28 12:04
Danne började på Stora A's vers och sedan spårade dem. De ändrade refrengen till "Packad i Stockholm". Embee var även med, han stod brevid Disc Jockey Sleepy och låtsades som att han skuvade på mixern. Jävligt fet concert. Profilen visade varför han är Sveriges bästa mc. Jag trodde aldrig att jag skulle få höra "håller fortet" live. Kören var också sinnesjukt bra.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.