Svenska Large Money Ent Proddar Young Buck i ny låt!
Ny låt ute med Young Buck just som finns lite här och var på internet. Den går vid namnet There Will Be Blood och är producerad av svenska producenter Maestro Minded ifrån Large Money Entertainment.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
den där samplingen är så jävla skön
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Varför inte bara sno beatet rakt av?
De va ganska nice men premiers e bra mycket fetare
Nä fan
Fan va fet låt.. Jag va ready för beatet o hur Buck kicka den.. Fan va han e bättre off utan G-Unit.. LME doin it BI
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
det där var typ internetforum kvalitet, håll er till pekfingervalssynthbeats så kanske ingen märker att ni saknar skills.
www.discotheque.se
Det är sjukt hur vissa, som Chubby nyss sagt, alltid ska hitta det negativa angående något. Det skadar inte att då och då visa uppskattning till någon det går bra för, vare sig man gillar det eller ej. Ni förlorar inte ert ”forum-cred” eller vad ni än tror att ni har när ni skriver något schysst Men det är ju så det är, vissa kan inte njuta av andras ”success”. Jantelagsprincipen rakt igenom. Jag pekar inte finger på alla, de som känner sig träffade är förmodligen de jag pekar på.
Galet ibbe, tung track!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Maestro.. Fuck alla dom som snackar skit.. Snackar om en sampling som om Preemo har ensamrätt på alla samplingar bara för han inte hade nått liv på 80-talet o satt hemma hos sin mamma o lyssnade på musik.. Ingen kan ens nudda LMEs kvalitè o dina beats e bland dom fetaste i sverige.. Dom kommer att få se
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Asså folk verkar inte riktigt fatta att det är young buck du har producerat... Spelar lixom ingen roll vad man tycker om beatet, Bara grejen i sig är så pass stor att det borde bli en stor nyhet av det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2008-08-30 16:20
trevlig överraskning! fick tag i låten när den började spridas på nätet och som alltid levererar buck sjuk kvalite. hans nästa platta skulle kunna bli nåt i hästväg. dessutom kul å höra att det är svenskar som rattat beatet. förhoppningsvis uppskattar buck beatet och LME och vill göra fler samarbeten!
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Skit najs att du får prodda young buck men till beatet, de e helt omöjligt för mig att inte jmföra med preemo eftersom man e så van o höra den låten. Och nej de e inte samma kvalite, ja gillar inte riktigt trummorna tycker inte dom passar, tycker beatet låter halvtight. Ja har däremot hört grjeer från dig förut som ja vet att jag tyckte va fetare. Så ärligt e ja besviken på beatet men kul att du fått en fet collab.
fett mannen! grattis! coolhomosexuell du e ju bög
fet låt, skoj att det går framåt för svenska beatmakare! fortsätt såhär
LME är fetast i sverige för fan.
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
yeh, den va fet. beatet som låten. någon som kan länka promoes verision på detta beat lr va det va nån gagga om? har nämlige inte hört den. tju!
-pack you'r bags man, you are a tourist!
fett, buck va ju lätt den enda värd att lyssna på i g-unit
www.twitter.com/mzamora036
dope shit!! LME let's get some international shit crackin!!
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
Maestro_Minded: Din besserwisser attityd kunde ju kompletterats med ett bra beat, men det är väldigt medelmåttigt och inget att gå och bli "preachig" för. Jante hade varit om alla hade diggat den här låten. Jag tänkte ge tummen upp för ert collabo med ett stort namn med tanke på att jag 10 min sen gladdes åt ert samarbete med Tech, men men..
Eylem P24 - Att bli smått irriterad över att vissa typer, som dig själv, föredrar att se glaset som 1/10-del tomt snarare än 9/10 full är att vara besserwisser? aja... Den här låten ger just nu 87'000 sidor på Google. EFTER KNAPPT 10 DAGAR PÅ NÄTET! Tolka det hur du vill, hata det om du vill. Faktum återstår: Folk överallt forsätter att länka till den. Surfar du runt lite på de sidorna kommer du dessutom märka att en överväldigande majoritet faktiskt tycker att den är bra. Hör jag talas om en svensk producent som lyckas göra nåt stort utanför Sverige kan jag visa uppskattning till vad han lyckas göra, vare sig jag gillar hans beats eller ej. "Det är inte riktigt min still, men bra gjort" "Sorry man, men jag tycker inte att den är så bra" etc etc tar man ett titt på Beat-sektionen är tydligen många beats "äckligt feta timbaland klass beats" ... dvs så länge producenten inte går nånstans.... aja... nog. FÖRRESTEN Props för alla som tagit tid och checka låten... Lovers & Haters....
Jag reagerade på att ditt första inlägg var skrivet till dom som ogillade låten (vem är det som föredrar att se den tiondelen som är tom egentligen?), och att du sa yidi-yada om hur bull det är med folk som säger vissa saker, därav min besserwisser anklagelse (som iofs inte var så värst relevant). Sen är det väl ganska väntat att låten skulle få dessa kommentarer här på Whoa, men jag menar om låten nu har 87000 träffar på Google, vad gör du här? varför lägger du upp den överhuvudtaget? Menar inte att jag inte tror att den sprids väl.. Jag buggar bara på att du vill att en överväldigande majoritet ska ge dig the red-carpet treatment, vilket dom enligt dig verkar göra, så jag fattar inte vad du irriterar dig på?.. ok jag tar det lite för seriöst, men jag va tvungen.
fan! jag tänkte ta bort min kommentar, hann inte.. För jag tycker uppriktigt att det är fett att ni och andra svenska akter hookar upp med stora namn.
jag förväntar mig inte nån red carpet treatment, men konstruktiv kritik gillar jag. it's all good though. förresten var det igen i LME som lade upp mp3'n.
ja diggar beatet trist då att ni har ett namn som "large money ent" och inget som relaterar till sverige.. klart att de inte e ett måste, men de där namnet ni har låter ju som tio tusen amerikanska å ingen absolut ingen av de tusentals lyssnare som hört låten kommer tänka att "jaha vilka fan vare där.. FRÅN SWEEEEEEDEN".. å ärligt , tvivlar på att ni e så large money .. premier borde ha de namnet lr nåt
HAHAHAHA så jävla svensk hiphop så det inte ens är sant. anledning till Large Money var enbart för att inte förknippas med alla skit underground producenter/hiphopare här i sverige då jag inte ville förknippas med boombap ifrån första början men sen insåg jag att det fanns pengar jag kunde hämta där med och det var därför jag fick Slopfunk Dust med mig. Premier är Premier och Large Money är Large Money. Large Money är USA och Sverige styrt. Vi är två ägare och vi har producenter ifrån Sverige Danmark Tyskland Frankrike och USA. Och något så här stort ska heta Large Money En istället för något bögigt/underground som Swedish Boombap Academy så som du verkar vilja ha dig så du kan bli böjd och tillfredställd... Sverige ligger efter på exakt allt som har med hiphop att göra. De som har varit i danmark vet exakt vad jag menar.. En tågresa över bron och du är i ett land som fortfarande blastar bra hiphop musik. /Chubby
Word på den Chubby:) Beats för 200 lax, vem fan fuckar med det här??
Maestro... u arreeady know! Big ups LME big ups CHUBBY big ups to myself!
JAVZ ||| DEZON / LARGE MONEY |||
Måste bara länka West Coast Aftershock, som precis intervjuat mig. West Coast Aftershock är den äldsta fortfarande aktiva sidan för west coast musik.
http://westcoastaftershock.com Checka om kom gärna med inlägg
Det här är svensk hiphophistoria.. Large Money är svensk hiphophistoria och jag vet att folk inte kan acceptera det!
"hiphop heads" i det här landet borde ta ett djupt andetag och bara ta det lugnt. Det här var skitbra, jag gillar vad jag hör!
cZ
Varför tjatar ni så in i helvete varje gång det ska läggas upp en låt eller ett beat? Fett ochill, antingen diggar man eller inte, palla göra tråden till en lång diskussion eller klaga på LME med argument som är helt irrelevanta i sammanhanget. Snacka om låten eller inte liksom, hur svårt kan det vara?
feeeet beat!! men svensk hiphophistoria är väll lite å ta i kanske
Vad är det annars? Large Money Ent är det bästa som har hänt hiphopsverige utåt mot USA.
Att skryta är aldrig populärt i ett land som detta.
Skiter jag är fullständigt.. Resultat talar för sig själv lite synd att folk inte kan acceptera det bara.
jag tycker ni är grymma men ja vet inte om de e så många som bryr sig om va ni gör överhuvetaget eller änns vet vilka ni är
DalastDon P27, Hahaha vem tror du att du är? Du är ju inte ens C-kändis i Sverige och knappast i U.S.A heller. Svensk hiphophistoria? En liten ynklig jävla parantes i svensk hiphops historia isåfall. MC_Ren sa det ganska bra. Fett beat för övrigt.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Man behöver inte va känd för att va framgångsrik era jävla doku-såpa-kids.. Om nån av er hade den minsta aning om hur mycket jobb som måste göras i det tysta för att komma hit så hade ni inte snackat.. Tror ni att Young Buck tar ett fett beat av vem som helst eller?? Man måste bli checkad, dubbelcheckad o trippelcheckad för att komma dit. Det räcker inte med ett bra beat o Bucks nummer
jag har inte yttrat nått om att dom inte har behövt jobba för att komma dit dom är och det intresserar mig heller inte. Jag gillar Large Money som fan men inte en bråkdel så mycket som dom verkar gilla sig själva. Dessutom så sa ingen heller att man måste vara känd för att vara framgångsrik men ja hör inte många prata om dom. Jag tycker att man måste ha kommit med matrial som folk kommer att komma ihåg för att vara legend. Det tycker jag inte att dom har idag. T2dafucking du borde käka betablock innan du spricker. De finns inget hat här, bara åsikter
Ren.. Inget av det jag sa va till dig... Inte till nån speciell faktiskt..
Jag älskar LME och deras sett och hazzla musiken och hur dom sprider svensk musik. Och deras beat är övertunga. Men jag (och troligen många andra) blir så jävla sne på han DalastDon varje gång jag ser han skriver något. Har ingen anning om vem du e eller vad du har med LME o göra. Men om de e nån som inte diggar, låt dom inte digga, låt dom hata. Det är dom som förlorar på det inte du eller LME. Jag har skitit i vad du har sagt många gånger för de e bara strunt enligt mig. Men när du påstår att dom är det bästa som hänt svensk hiphop så undrar jag om du har betallt för o säga såna korkade saker. Det finns så mycket som inte syns som e mycket mer värt inom svensk hiphop. Jag håller med om att i svensk hiphophistoria så ska LME finnas med, för dom finns o gör ett namn av sig (inte i sverige kanske men utanför). Dom representerar sverige och jag e glad för dom gör det. För dom det grymmt bra och sjukt tunga beats. Och snacket om legender fatta jag inte riktigt, men legender är dom inte riktigt än. (Möjligen bland andra musik artister men inte i hiphopsverige, där e dom bara en del av historian) Historia och legender är skillnad mellan. Jag hade varit glad om jag varit något av det. Jag avslutar detta omoget med DalastDon fuck you /MVH Kalle
T2dafucking,du missförstår, det folk stör sig på är ju inte vad de har åstadkommit utan snarare DalastDons attityd och att han verkar lida av storhetsvansinne.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Mitt storhetsvansinne attityd är för att jag vet vad mitt team gör och de förtjänar cred för det! Jag kan egentligen starta en lång jävla diskussion här men jag orkar verkligen inte. MÅNGA svenska rappare/producenter sitter och klappar sig själv över axeln för mycket bullshit de egentligen har gjort för flera år sedan och ni sitter och propsar de över saker som inte ens kommer en bråkdel i närheten av vad jag egentligen gör och presterar för mina 18 producenter på mindre än 2 år. Så om folk ska vara sådana så är jag likadan fast vi råkar prodda lite mer westcoast/dirty south/ mainstream artister och folk än en gång vägrar att acceptera detta vare sig min attityd finns eller inte. Alla som ger LME props kommer får kärlek tillbaka.. Till hatare alla ni har rätt till er åsikt den har jag aldrig ifrågasatt. LME är det bästa som har hänt hiphopsverige på beatnivå och sammarbeten mellan oss och artister i USA detta är inte bara en åsikt detta är mer en sak jag vet då om vi kollar på statestik och vad vi levererar så vet jag att vi är före.
DalastDon: Jag tror att folk reagerar mycket på att du stämplar dom som inte gillar musiken som straight up hatare. Dessutom är ditt uttryckssätt provokativt, och du vet det och du får gärna vara det, men också leva med vad det för med sig. Vill ännu en gång påpeka att ni har feta collabos, det jag har sagt tidigare i tråden kändes oschysst att dra upp och jag önskar er all lycka!
Eylem thanx for the support
Primus.. OM beatsen e bra o musiken som kommer är bra, VARFÖR ska man då hata på det för att DaLastDon har en bull attityd?? Jag vet att Chubby(Dalast) har en jobbig attityd, han e nog den mest annoying snubbe jag känner faktiskt men till skillnad från ALLA andra så får han shit gjort.. O just den attityden som inte funkar här hemma är just samma attityd som får beats sålda o shit gjort i USA.. Den typen av pushande människor tittas ned på här medan dom är en väsentlig del av hiphop-businessen där borta.. Fuckit, jag e partisk i frågan.. Large Money Entertainment & SKÅNE (Öris, Marke, Sebbe & Profet) presenterar ALLTID ÖPPET
Oavsett vad man tycker om LME i allmänhet å Chubbys attityd i synnerhet så är det här faktiskt jävligt stort. Inte bara för att de proddar Young Buck utan för att LME har UPPREPADE framgångar på den amerikanska scenen. One hit wonders är ju en grej, men att ta sig in och hålla sig kvar på den framgångsrika amerikanska scenen är fan värt respekt. Sen är ju Chubby störig som fan på whoa, men inte värre än alla självutnämda MCs är i sina skrytlåtar på audioforumet. Skryt har alltid varit en del av hiphopen. Vad den svenska scenen behöver är mer skickligt folk som vågar ta plats och skiter i vad stagnerade förståsigpåare på internet tycker. Fatta vilken fördel det är att ha snubbar med den attityden på sin sida.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Unclesam: Hey I'm one of them! T2dafuckin: Folk kommer aldrig förstå här man! De är för mycket hiphop för sitt eget bästa och blundar lätt för bra musik bara för att de inte var Brother Ali vi proddade eller Atmosphere.. Vi har gjort musik till ILL Bill men jag tror inte det räknas för att han gick över till Tech N9nes skivbolag Strange Music då fungerar han inte för whoa folk mer han är juh då sellout or something.
Om du inte proddat Ed O.G så e du ingen mannen..