|
|
|
|
|
skönast electro!?!
hej och hå, jag undrar om ni är sugna på att lista era personliga electro favvoriter!
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
När det gäller "nutida" electro blir det nog BassJunkie/IBM/CybernetSystems/KronosDev ice i första hand, Phil drar slipstenen helt rätt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Vad räknas egentligen som electro? DMX Krew? The Knife? Daft Punkt? Audio Bullys?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
|
|
|
DMX Krew svajar mellan elektro/electropop, The Knife hamnar under electropop, Daft Punk får alltjämt vara house och Audio Bullys hooliganhouse .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
booka shade
Finns de nå guzzar på den här sidan? :O vart fan är alla guzzar ? jag är ny på whoa så jag kan inte så mycket men vart faaan är brudarna ? :D
|
|
|
Crazy Frog
|
|
|
Trentemöller!
!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Professor X, Cli-N-Tel, Egyptian Lover, Lancelot .. 80 tal från västkusten :) www.radiocrew.com - finns några mp3s där!
|
|
|
LEGOWELT!
Grande Latte Enema
|
|
|
word jolle! world class wreckin' cru
|
|
|
dom får man ju inte glömma ;) låtar som "lovers" kan man ju i och för sig klara sig utan ..
|
|
|
|
|
|
unknown dj, x-men, kid frost, arabian prince
|
|
|
knight of the turntables, uncle jamms army .. finns mycket grymt
|
|
|
egyptian lover .
New job. New Life. Good life
|
|
|
Rude Awakening, Ganska råa grejer men endå det bästa.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
|
|
|
peeji du är typ skitdum, egyptian lover är redan inräknad (jolle), men visst det kanske tål att upprepas..
Finns de nå guzzar på den här sidan? :O vart fan är alla guzzar ? jag är ny på whoa så jag kan inte så mycket men vart faaan är brudarna ? :D
|
|
|
|
|
|
Legowelt Felix da housecat Vitalic Miss Kittin Fischerspooner
fet remix: Gnarls Barkley - Crazy (Karl G Remix)
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
|
|
|
Ottar P2jag förlåt jag är helt dumm i huvet, kan inte ett dyft om elektronisk musik. Hej hej
New job. New Life. Good life
|
|
|
Just nu är det Håkan Lidbo - Tuffa Pojkar som flyter genom lägenheten, snart utbytt mot robert miles - children.
He's an international colossus. He's Lund's tassel!
|
|
|
NEJ NU FÅR DET FAAN VARA NOG!
Det har gått för långt när folk börjar rabbla upp Robert Miles och Basshunter i en electrotråd.
Visst, jag kan ta att man listar Booka Shade och Trentemöller och Vitalic och så, men nånstans måste man dra en gräns.
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...
|
|
|
Just nu så ligger "Noise" rätt bra till, och där ingår:
Asche Hypnoskull
Som dom bästa atm !
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
|
|
|
Lyssnar rätt mycket på colder och juniorboys nu.
|
|
|
Sander Kleinenberg - This Is Miami
My Louis slippers, polo top linen shorts so my balls dont get hot
|
|
|
Angry robot, anthony rother, doppler effekt, dr robotnik, hundrana från söder, johannes heil (en de l), mr velcro fastener, I-F, radioactive man där har ni en del å tanka, som alla kan många vara genreöverskridande men här har ni min def av electro, 808 love. Å mkt mer finns det men ett hett tips, ge er in på Italo, för det e om inte bättre minst lika bra som electro.
|
|
|
Star wars - konungens återrkomst tycker jga ia f
"I like rhymes that be quick as we be takin' the bars, but I hate everybody that don't like electric guitars!"
|
|
|
kavin sky
Ruggigt fet
baguettnissarna äger asså
|
|
|
asså menar mer att den franska scenen äger.
|
|
|
electropop äger!! <3
|
|
|
hmm electro? det är fruktansvärt flummig definition. det är så mkt som är eletro och electronica. allt från aphex twin till khonnor liksom. men förövrigt så älskar jag khonnor mest av allt.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
|
|
|
det här är electro: Electro, förkortning av electrofunk, är en elektronisk form av hiphop som är direkt influerad av Kraftwerk och funk. Genren fick sitt stora genombrott i början av 80-talet. I tungomål sträcker sig ofta "electro" över fler närliggande genrer och modern elektronisk musik i stort.
Vanlig utrustning inom electro-musik är trummaskiner, sequencrar och syntheseizrar. En legendarisk trummaskin som fortfarande används idag är Roland TR-808. inget annat.
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...
|
|
|
|
|
|
Tiga är väll ändå House?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
|
|
|
Tiga kör blandat, från Synthron/House/Electrohouse.
|
|
|
trentemöller is the shieeeeeeeeeet!
:c
|
|
|
Vad innebär elektrohouse? Kan någon droppa några exempel
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
|
|
|
Elektrohouse kommer spelas på L1 vid Stureplan nu på onsdag.
;)
För han heter Glenn och hon heter Glenn...
|
|
|
elektrohouse är house med lite "blippiga" ljud som surfar på den pågående elektrovågen. har egentligen inget med electro att göra. trendig skit för trendiga skitar.
|
|
|
Tiga är som en stor slemmig kuk i örat..
"We're not building missiles to fight a war. We're building missiles to preserve the peace."
|
|
|
L1 haha. Jobbar Emil och Kenny där fortf?
|
|
|
fabian_is:
Exempel: Sander Kleinenberg - This Is Miami, Bob Sinclair - World Hold On (David Guetta rmx)
|
|
|
Personlig electro? Är inte det en självmotsägelse? Hur som, en skiva som jag lyssnade mycket på en gång i tiden är Felix Da Housecats "Excursions". Mixplatta med blandad elektro, kanske lite daterad idag, men jag tipsar ändå. Svårt att veta med en så bred fråga. (Dessutom: Vem fan lyssnar på sådan musik nuförtiden? Är det modernt?)
|
|
|
Imatran Voima!!!!!
<br>http://www.soundhabitspro.com/<br>
http://www.flacoproductions.se/
|
|
|
tocadisco danny freakazoid chris lake
you can't scare me, i'm sticking to the union.
|
|
|
elektro tech house minimal: stephan bodzin oliver huntemann - rubin
|
|
|
you can't scare me, i'm sticking to the union.
|
|
|
Det är iaf spännande att folks åsikter om vad som är electro går så vitt isär. Det är lite som i trådar här på Whoa när folk frågar efter trance och folk omedelbart börjar slänga fram psytrancetips .)
|
|
|
Dadalife/Dibaba Laidback Luke
|