rappare i dnb?!

Övrig musik - Elektroniskt

rappare i dnb?!

Vadfan är det för jävla stil? 

I 80% av fallen är det bara fult, och då tänker jag framför allt på de som rappar över längre mixtapes. För det första är emceerna alltid värdelösa, för det andra verkar det nästan alltid som att dem freestylar ihop något skit som till 90% består av namnet på sig själva, de riktiga artisterna och skivbolaget.

Lyssnade just på Renegade's Live At End, som skulle vara så jävla bra om det inte är halvfulla brittiska rövrappare som spottar dagisrim värda 0 kronor som är mixade högre än musiken.

Är det inte för jävligt?

-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
japp, ren jävla plåga i 90% av fallen..men med tanke på hur tråkig hela genren blivit så passar det väl bra...

conrad, drs och armani reign är några av de få som behärskar skiten ..

Roni Size - Ghetto Celebrity feat. Method Man är faktiskt rätt skön för o vara dnb/rap.
Tell them it's okay even though it's fucked.
En anledning till att många kanske lägger mc´s över mixar är att skydda exclusiva låtar från att bli snodda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag håller med men inte helt och hållet, en dnb mc är inte där för att rappa.. Han är där för att komplementera djn. Det är inte många som klarar av det dock. Om det är nån som tror sig kunna göra bra ifrån sig på ett dnb dansgolv får ni gärna skriva ett mess till mig, är alltid på jakt efter nya förmågor. =) ez
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!
Ljudas

Men hur går det ihop när sedan alla låtar finns omixade utan mc, dessutom i oftast bättre kvalité?

Narki

Ska kolla in!

Jag tycker det finns mycket sköna låtar med rap i, men väldigt få mixtape-emcees gör sitt jobb bra tycker jag. Jungle Sound Gold plattan som Pendulum mixat är ett ytterligare exempel på hur man kan förstöra mkt bra med en värdelös emcee, cd2 med omixade låtar är hundra gånger bättre i mitt tycke.

Jag kan förstå om man vill ha någon som höjer stämningen på typ konserter, men varför på studiomixar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skillnad på live cds med mcs på och rena mixtape cds med själva mc:n, skibadde och durrty doggs mixtape är ju off the hook fortfarande
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
dnb mc's är det äckligaste som finns.
de förstör absolut allting
soundcloud.com/ekolali soundcloud.com/miaz-laserquest
myspace.com/terrorificrekords myspace.com/miazlaserquest
myspace.com/cosmicletters iiiindependent assfuck

något av det bästa jag hört, helt seriöst, är en dnb-version av skee-los "I Wish" som är med som 4:e spår på singeln.den heter concrete jungle mix. sjukt bra. 

det är väl en grej? dnb remixar av låtar med rap på? eller typ dnb mixar av grime / garage låtar? finns inte det ett gäng grymma, nån som vet nån? 

Cypress Hill & Roni Size - Child Of The West ;)
"Live long and prosper..." -(|HeadPhonicArt|)-
xcasex

är det verkligen dnb? men jag håller med om att det är bra whatsoevah =)

fem-noll 

Jo mc conrad är pure pain, men mc verse är nästan ännu värre. nästan ofattbar inkompetens

Om ni vill ha bra dnb med mc så är adam f's drum n bass warfare en bra dubbelplatta med bra mc's t.ex. pharaohe monch
fem-noll

en mc på pendulum?
det värsta från alla världar.
soundcloud.com/ekolali soundcloud.com/miaz-laserquest
myspace.com/terrorificrekords myspace.com/miazlaserquest
myspace.com/cosmicletters iiiindependent assfuck
don't forget Mc Facts!
Calibre ft, Mc Facts - drop it down, rekommenderas!
Dynamite e sjukt duktig.. bra flow som fan..
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!
dynamite har släppt ett par bar mixtapes, samma gäller för skibadee
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
ires

jaja ett c hit och dit.. han e tung!
Pendulum - Tarantula feat. Fresh, $pyda and Tenor Fly

Man kan ju inte säga att den är helt fel ju.
måste ju nämna original jungle mc Million Dan aka Mike J, Congo Natty don...
http://youtube.com/watch?v=rLWRstIefDk
håll käften på er, MCs <3 DnB
UK
word up på Efx ;P
dom flesta mc´s inom jungle/d&b gör ju mycket rap och grime också, där tycker jag dom låter bäst, men cashen finns i live setsen