Officiella housetråden!
Droppa lite feta houselåtar som funkar på dansgolvet! Jag börjar med lite av det jag lyssnar på just nu =DJust nu: Pryda - Murani David Guetta - Baby when the light Nelly Furtado - Give it to me (Daft punk bootleg mix) Weekend masters - Ive found the love (fonzerelli mix) Eric Prydz - Shadows Axwell - Feel the vibe (Eric Prydz remix) Lee Cabrera feat. MIM - I Watch You (Ian Carey Remix) Alibi vs. Rockefeller - Sexual healing Horny united - Good times
jazztronik - tiger eyes kerri chandler - on my way eric kupper - learn to give roy davis jr - michael michael migs - the jam
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Niggha plzz Eric Prydz - Shadows Axwell - Feel the vibe (Eric Prydz remix) Lee Cabrera feat. MIM - I Watch You (Ian Carey Remix Lite gammalt kanske:) Här droppar jag ny fräsh hoúse:) Dubfire - Roadkill(Original Mix) Savant Garde - Trigger Happy(Olivier Giacomotto Mix) Yanou - Sun Is Shining(Mondo Remix)
Hitta fan inga av dem, :P eller hittade dubfire, men den va inge vidare =/
Lilla gubben vad andvänder du när du hitta musik?,Limewhire
Soulful och deep house på Rio Rio på Onsdag(22:00) www.soulstep.se
Tycker den där nya crystal waters låten med alex gaudino är rätt fet. Destination calabria? Påminner om gamla goda tiden med gypsy woman och nightcrawlers push the feeling on :-D Annars är Axwells version av nelly furtados promiscous girl fet.
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Bäst just nu!Spektrum - Kinda New Checka också Tiefschwartz dub mix.Hoxton Whores - Friday Saturday Love Spektrum - Dont Be ShyJoachim Garraud - Street's Sound TV Rock feat. Seany B - Flaunt It
Homothugs <br>
Mr Oizo - Transexual M.A.N.D.Y. vs Booka Shade - Body Language
Bobby Blanco - Black sugar
fan ni kallar allt för house ni.
New job. New Life. Good life
peejii P24 Orka vara viktig om en massa subgenrer, it's all house, även om det är electro, tech, tribal, new-wave, funk, soul, deep eller konsum-stajlie. Är inte det bara jobbigt?
Homothugs <br>
Blir det deep ikväll?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förstår inte riktigt vad det är som är så jobbigt med att bilda sig lite och lägga till ett ord eller två när man diskuterar saker som detta. Visserligen kan det bli en defintionsfråga, typ om någon sparkar upp en electrohouse låt (notering, för alla som inte vet: inte samma som electro) och många tycker att det låter mer som en tech-house låt så kan det väl bli lite problematiskt, men vem fan bryr sig.
Jo det kanske skulle vara bra om om man skrev genren
Subgenres är inte alltid av ondo, det blir så konstig stämning när folk frågar efter schysst trance och i själva verket är ute efter psytrance eller dylikt. Hardhouse och soulful är inte helt kompatibelt heller.
Nej det är fan inte så. Its not all house. Vissa av sakerna ni har nämnt här förtjänar inte att kallas house. Skillnaderna på deep house, tech house och electro house är fan milsvidda tex.
New job. New Life. Good life
stick ! massa trans skit. lägg av
fråga på.
Okey jag ser poänger på båda sidorna. Jag är iaf av den typen att jag gör det enkelt för mig. Men samtidigt skulle jag inte blanda tex Hoxton Whores och Justice i samma set. Är Justice ens House? Eller S.M.D? Eller är jag ute och surfar på new wave-vågen? Om någon frågar om house så antar jag att personen söker efter milsvidder. Vare sig det rör sig om Electrohouse, electro, eller house. So, It's all house, per definition... Kul att det finns intresse för det iaf, cheerio!
Homothugs <br>
Hey vi skulle tipsa om låtar inte tjaffsa om definitionen av house! =D
vart kirrar ni eran musik, tänkte på dling osv, vore fett najs att veta.
Yesss
Ja köper aldrig musiken:S Från o med nu tycker ja alla ska försöka skriva genren!:D
Är inte så jävla bra på subgenrerna asså men här är lite mer "house"låtar med bra tryck i =DLenny Kravitz - Are you gonna go my way (Laidback Luke remix) Fireflies & Alexandra Prince - I can't get enough Horny united - Good times Justice - D.A.N.C.E. & en klassiker Faithless - Insomnia droppa låtar! :D
Här kommer för övrigt en sinnessjukt kvalitativ (Mixningen är kanske inte den bästa) mixkompilering av Starbugz. Diggin' Deep Into Italy är en resa in i den italienska housescenen, och den har ett jättegammalt sound. Åtnjuts av dom flesta skulle jag vilja säga! Kanske smiskar upp ett maratonset med allas vår favorit inom deep housescenen - Timewriter!
http://www.sendspace.com/file/pwh52i
har svårt o hitta sån här musik.. vad använder ni?:S
En låt som är jävligt poppis i Nederländerna (och som jag aldrig fattat varför den inte slagit i övriga Europa) ärKom Leoni - Again , så sjukt jävla fet låt.
DEN HÄR ÄR SJUUUKT FET!Fonzerelli - Moonlight Party (Original Mix)