I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mylo - När kommer ny skiva?

Övrig musik - Elektroniskt

2008-04-26 17:59

Mylo - När kommer ny skiva?

Tjenixen. Som vi alla vet så är Mylos album "Destroy Rock & Roll" fruktansvärt jävla bra. Om jag inte missminner mig så släppte sdet albumet typ 2003. Och jag menar, jag vill se lite nytt shit från honom. Någon som har hört någonting, kanske?

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-28 19:57
Tjenare, kan bara instämma, det albumet va the shit då! på hans myspace ligger bara nån sjukt skum låt.
Jag längtar efter nytt från mylo
Jag är en tviiiiivelaktig figur

2008-04-30 11:58
blev han inte döv?
PAO!

2008-05-01 01:13
jo han tappade typ x % av sin horsel.
men han har producerat ett par mixar det senaste aret. inga som ar lika bra som destroy rock n roll dock

2008-05-02 00:48
Han har väl producerat massa låtar på Kylie Minouges nya skiva.
http://www.iamthereasonwhy.com/

2008-05-03 17:16
han förlorade väl 100% av hörseln på ena örat och ungefär hälften på det andra? sjukt som fan.
trist när han har en sån talang.

remixarna han har släppt på senare har som sagt inte varit lika bra men jag fastnade för hans remix på moby - lift me up förra året.

2008-05-03 19:36
Men.. ja det var ju typiskt. Får la leta reda på lite remixar då. Hans Essential Mix på Radio1 är skön också.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-05-04 10:43
Släppte inte han en singel för ett tag sedan? Har för mig att han skulle släppa något till hösten. Men det här kan jag ha fått helt om bakfoten. Men som sagt han har proddat åt kylie och den skivan är sjukt bra. Kolla in den.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-05-04 17:35
Det ska jag absolut göra. Tack R0feman.

Men, är den där Pete Tong-filmen om Mylo då eller? Grabben i den filmen tappar ju också hörseln.

2008-05-04 21:24
nej det är det inte. mylo fick ju ett virus i öronen när han var i sydafrika. frankie wilde (påhittad karaktär) föddes med små hål i trumhinnan som förvärrades med åren.
frankie blev ju heldöv sen medan mylo har tagit avstånd från hög musik för att kunna höra överhuvudtaget om 30 år.
så han DJar ju inte längre, tycker ändå att han borde kunna producera, han har ju earplugs i stort sätt hela tiden... men han vågar väl inte riskera något skulle jag tro.

2008-05-04 22:37
frankieLamps: Åhfan. Gött att någon här inne har kunskap :D

Synd som fan dock att Mylo och inte langar ny skiva. Tror den hade kunnat bli minst lika bra som hans första. Det är fan en mästerlig skiva.

2008-05-04 22:40
Tankade förresten Mylos remix på Moby - Lift Me Up.. Hade hört den förr men visste inte vad det var för något. Snuskigt bra låt fan. Mylo levererar fan bra grejer.

2008-05-04 23:04
Mylo är en stört bra producent. Men jag tror dock att Linus Loves kan komma upp i samma klass snart!
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-05-04 23:09
Linus Loves ska kollas in.

Däremot läste jag om en kille i MixMag förra hösten som heter Kissy Sell Out. Fixade lite grejer på hans blogg typ, och jävlar. Den grabben kan mixa alltså. Något så stört najs.

http://kissysellout.podomatic.com/

Där är en länk.. är full så jag orkar ej fixa den. Men om ni går längst ner på sidan finner ni en Mix som heter Show Off Set. För mig är den helt magiskt bra.

2008-05-06 13:15
Jag är så fruktansvärt kåt på Mylo just nu, och bara albumet räcker inte till. Har även kört hans remix på Moby - Lift Me Up på repeat ett tag, men har fortfarande cravings efter mer.

Någon som kan tipsa om något liknande?

2008-05-06 21:31
mephisto X5

hehe :)

jag kan inte hjälpa att lyssna på tennis hero - alone ibland. rätt så gammal låt dock men den påminner lite om mylos lugnare låtar. sjukt harmonisk låt haha.

mylos bästa låt måste vara drop the pressure från 2004.

2008-05-07 00:28
Min personliga favorit på skivan är Otto's Journey faktiskt. Drop The Pressure är ju klassisk fan :D

2008-05-09 23:58
helt klart :)

lyssna på den drivande melodin i mylo - zenophile och jämför den med melodin i tennishero - alone som jag postade sist. sjukt lika...