I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-08-05 20:39

Ny House...

Jag och en polare har startat ett sidoprojekt som vi kallar "Zentre". Vi gör mest House/Mnml/Electro osv.
För den senaste låten som heter "Midnight Drive" har vi inspirerats av modern progressiv house blandat med soundet från 80-talet.

Det går att lyssna på låten på våran myspace profil:

www.myspace.com/zentre

Feedback är alltid trevligt att få!

Tack på förhand.

www.myspace.com/spectrocon
www.myspace.com/zentre

2008-08-12 21:10
låter mer som trance i mina öron... hur som helst var det skit bra !!!

2008-08-13 20:03
Minimal är inte direkt en musikstil, det är ett attribut. Minimalism innebär få förändringar som sker extremt långsamt och knappt märkbart.

Men nog med det. Låten är faktiskt riktigt schysst, den påminner om något Hernan Cattaneo, Desyn Masiello och Eelke Kleijn skulle spela, tror jag. Upplyftande och varma melodier, även basgången är varm och trevlig. Stort plus för att ni lyckats ingjuta den känslan. Tror den skulle gå hem väldigt väl på en fet klubb, fundera på det!

Sen att det låter som trance vet jag inte... kan väl förstå ungefär hur du kopplar ihop trance med denna låt, men egentligen är det inte särskilt likt.

2008-08-15 14:34
FatBastard

Nice att du gillar den! Har faktiskt hört från en del att det låter lite tranceaktigt även fast det inte var tanken med låten. Jag tycker det låter som House men men...

Tiamat

Enligt min kunskap så är Minimal en musikgenre men jag kan ha fel.
Du verkar ha förstått vad vi ville skapa för känsla med låten :)
Jag instämmer helt om att den skulle passa på en klubb och det är det vi vill göra med den, lira den på klubbar så det krävs ingen större fundering om det :)

Uppskattar era svar!
www.myspace.com/zentre

2008-08-15 16:00
Haha, skönt att höra. Är du disckjockey eller? Isåfall, spelar du uteslutande med vinyl, cd, dator/mjukvara eller blandar du?

Angående minimal så är det många som tror att saker som detta är "minimal":

Artificial Lätvämäki - Song To The Machine That Built The Sun

Mark August - Warm

Sen finns det folk som tror att Deadmau5 är minimal. Finns även tydligare exempel, men orkar inte pilla upp det. De två låtarna jag länkade är minimalistiska, men de är inte minimal i sig, utan minimal house eller minimal techno. Två riktigt bra sådana också!

Jaja, ska inte tjöta om det mer...

2008-08-15 17:12
Lite mjukt för min smak, fortfarande bra dock
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-08-15 20:43
Tiamat

Nej vi är inga dj's men skulle vilja bli ;)
Vi hoppas nu på lite spelningar framöver så det blir fram med antingen midimixern eller cd mixern.

Det är iofs sant det du säger om Minimal, det används oftast i samband med en annan musikgenre så...

App

Ja den e ganska kommers vilket var meningen.
Tack!
www.myspace.com/zentre