dansvlig house

Hej svejs,

Söker lite skön housemusik här men har så väldigt dåligt koll på housevärlden. Lite dålig på att förklara vad det är jag söker är jag tyvärr också, men gillar verkligen den typen som de spelar ute på klubbarna mycket idag, om det ger någon vägledning. Fedde Le Grand - Let me think about it är väl lite också ett exempel på vad jag gillar och även denna

Så trots min flummiga formulering och fattiga info så hoppas jag att nån där ute kan ge lite tips på några bra DJs och framförallt kanske vad den genren jag söker efter heter. Vet att det finns ett par hundra bara inom housegenren så...

Tack på förhand!!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
...och rubriken ska va dansvänlig house dåra...
Electro house är termen du söker. Tyvärr är det inte min sida av house så jag kan inte komma med några konkreta tips bara sådär.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!
Eller ju det kan jag ju visst. Den här är skitfet och spelas (spelades?) en hel del ute.

- Jag vill ha bas!
Exemplet du gav är väl typ, bandning mellan cheesy vocal house / electrohouse / progressive house. Eller nåt sånt.

dom där två kanske inte är exakt vad du vill ha men det rör sig mot progressive house och det är inte riktigt min genre. Kom tillbaka när du börjar gilla techno
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
"bandning mellan cheesy vocal house / electrohouse / progressive house"
Bara en inflikning, fan vad jag älskar housesubgenres. Det påminner mig alltid om Disco Sucks-strippen när han går in i en skivaffär och frågar om de har något "deep hooligan med filter-vocals".
- Jag vill ha bas!
Haha jag älskar den också. Disco Sucks överhuvudtaget är sjukt skoj
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Nja, ingen av exemplena var riktigt vad jag var ute efter...men progresive house låter rätt bekant, ska söka på det =)
tror att du söker mer efter electro house
http://www.aktivdemokrati.se/
Annars kan du ju alltid gå in på Last.fm's radiogrejj och knappa in Fedde Le Grande så kommer den spela sånt som andra som gillar honom gillar. Det brukar funka ovanligt bra faktiskt!
- Jag vill ha bas!
Det brukar funka ovanligt bra faktiskt!

Hehe...
Beat the odds like an abusive freak show owner
Har youtubeat både electro house och progressive house och båda verkar vara lite det jag är ute efter :) Har dock inte hittat något klockrent än men borde nog göra det snart :)

Kollade in den där last.fm grejen, har missat det helt men verkar absolut va nåt att gå med i.