|
|
|
|
|
dubsteptips
jag vill ha lite tips på dubstep, gärna lite grejer som går att ta ner ggratis från nån sida.
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
det ligger nog några tusen mixar här: www.dubstepforum.com
Dubsteppen är död nu iofs, det var bra för två år sen, nu är det bara massa funky och techno.
Ledsen musik: http://soundcloud/valutan Fin grafik: www.joellindberg.webb.se
|
|
|
jag skulle vilja ha lite tips på bra dubstep
|
|
|
FaltyDl's senaste gillade jag, 16bit har släppt en del kul på sistonde, akira kiteshi fortfarande skitbra. Dj/ruptures och matt shadeteks mix var rätt skön.
Det beror väl lite på vilken sorts dubstep man vill ha iofs. Vet du inte lyssna på Skream.
|
|
|
tack! har ingen koll på dubstep alls. chase &status är typ allt jag känner till inom genren. alla verkar ju toktigga dubstep så därför vill jag kolla in skiten lite mer:D
|
|
|
Jag lyssnar mest på Flux Pavillion, Funtcase, Borgore, Trolley Snatcha och Datsik just nu. Den "lite hårdare" sidan av dubstep.
Men dom producenter som var underbara för nått år sen har tappat det mesta nu.
|
|
|
Kolla in Benga, Skream, Silkie, Quest, Kromestar, Coki, Digital Mystikz, Joker, Kryptic Minds, Caspa, Rusko, Headhunter, Trg, Zero G, Benny Page, Distance, Pinch, Breakage, Emalkay. Listan kan göras mycket längre...
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
|
|
|
FabricLive 37 med Rusko och Caspa är riktigt bra
|
|
|
Gillar du hårdare grejer är louders tips en riktigt bra utgångspunkt.
Kolla upp typ allting som har släppts på skivbolagen Hench Recordings & Dub Police. Och om det inte gillas, så kolla upp Hyperdub istället :)
Övriga tips som jag tror ingen nämnt här än:
Giant, särskilt Drumstick/swoosh 12":an Guido Zomby Reso Babylon System Von D LD Nit Grit Synkro Starkey
Jag bara ljuger och ljuger!
|
|
|
tack! :)
|
|
|
Gick precis in i detta forumet för att skapa en likadan tråd hehe.. Har blivit helt inne på dubstep senaste 2 veckorna.. Eller vad jag tror är dubstep iaf.. Kan detta vara nåt för dig?
|
Skivsamlare
2010-01-21 23:38
|
den där låten var galet fet, optimistisk! tack för att du länkade den! :D
|
|
|
Dubsteppen är död nu iofs, det var bra för två år sen, nu är det bara massa funky och techno. Okej. Några fler, Bar 9 Cookie Monsta Stenchman Excision Sukh knight Jakes Kutz N-type Rob Sparx Skism The Widdler Loefah Matty G Scuba Tes La Rok The Others Vex'd som sagt listan kan göras lång. Sen finns det ju några gryma svenskar också,L-wiz, Dala Dubz, Dayn, Level 67 m.m
|
|
|
Sukh Knight och Tom Encore.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stagga passar sig i ett par riktigt feta hörlurar :)
In the old days it was not a crime
|
|
|
Dubsteppen är död nu iofs, det var bra för två år sen, nu är det bara massa funky och techno.
Okej. Det är sant. Vad som var spännande spännande med dubstep 2007 och 2008 är mer eller mindre försvunnet. Det kanske fortfarande görs bra grejer, men det är för det mesta bara kopior av det gamla. Det som gjorde dubsteppen spännande var hur innovativ och rörlig den var, men nu innebär det tyvär att man rört sig mot techno och funky och att det är ganska lite kvar av det ursprungliga och orginella soundet. Det är bara att lyssna på tex. hyperdubs retrospektiva samling, eller kolla på vilka artister som är populära just nu för att märka det; Roska, Cooly G, Joy Orbison. Visst man kan fortfarande lyssna på Borgore om man vill ha lite feta wobbles, men hur roligt är det i längden.
|
|
|
Wobbles var kul i en eller två månader. Det är när dubstepen hämtar inspiration från detroit och ukg som den är intressant. Eller bara när den är helt olik allt annat på scenen:
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
|
|
|
Länk till http://www.deepstep.us/Autopilot gör riktigt schysta lite mer. ehm, "lugna" grejer. Just nu har han/hon sänkt minimumpriset på sina låtar på sidan. så gå in, klicka på download och sätt 0 som vad du vill betala så kan du dra ner musiken gratis. Jag gillar särskilt "Winter in E Minor" Random Youtubetips:
Jag bara ljuger och ljuger!
|
|
|
Kolla in den amerikanska scenen i stället för den engelska: An-Ten-Nae, Siren, Ben Sample. Bassobese, Heyoka, Mimosa, The Glitch Mob, edIT, Pantyraid. Bassnectar. Bil Bless, Nosaj Thing, Robot Koch, Vibesquad.
Kanske inte renodlad Dubstep men kalla det Glitch Hop, Wobble, Midtempo Breakbeat...
|
|
|
This is some Cody Vernon shit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Louder: Kollat på många Family Guy avsnitt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Ohja. Iom med att vi samplade det i en låt så måste vi kolla på oerhört mycket Family Guy ;)
|
|
|
distance är soft om man gillar lite åt avskalade ambient hållet.
mathematics!
|
|
|
Wildchild: Fan va tungt. Hävy shit!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
som tur e så görs det faktiskt fortfarande saker med lite mer vibb och mindre brockout..
http://soundcloud.com/mega-drive
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tack för alla tips, mycket bra här! jag gillar dubstep i stil med chase & status - saxon, den är så jävla tvätfet!
|
|
|
Började tänka på denna direkt efter jag lyssna på den "Saxon"...
|
|
|
vill ni höra en riktigt flip dubstep så checka in den här :P
|
|
|
|
|
|
Här är ett litet snipp av en flippad låt:D
Raymond Loewy @ Facebook
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Här kommer mina tips: Fyra låtar som får mig att vilja sparka bebisar. Sista länken (fjärde) har några sekunders tystnad ett par sekunder in i början (som ni säkert märker), men ignorera det och lyssna vidare. Fucking awesome
|
|
|
|
|
|
Ännu ett tips, mycket tungt sådant.
|
|
|
Och här är en brutalt tung remix på Contact (som länkades en bit upp).
|
|
|
Jag dog två gånger när jag hörde den.
|
|
|
|
|
|
Jo hela Unbalance är briljant. En positiv överraskning, hade inga jätteförväntningar på plattan då jag tyckte första var okey, inte mer. Men han toppa den rejält med denna!
|
|
|
|