I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny liten lekstuga:)

Övrig musik - Elektroniskt

2013-04-24 23:22

Ny liten lekstuga:)

går väl på både som reggae och elektroniskt....
men förkärleken för det elektroniska fick vinna denna gång

var så goda!

"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2013-04-24 23:24
den är soft! känner inte till arbetssättet så mycket så kan inte avgöra om det är presets eller tweekat eller såna saker men låter helt klart soft!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2013-04-24 23:27
tackar :)

arbetssättet?

förklarar du närmare vad du menar så kan jag nog redogöra rätt bra hur jag går tillväga ;)

-Mark Twain
Producent

2013-04-24 23:28
hur du gör musik alltså =)
Boom bap lives!

2013-04-24 23:56
ok :)

jag är rätt dålig på termologin inom producerande...
använder reason. och använder det nog på alla olika möjliga sätt som det går att använda.
det blir en jävla massa kopplande och skruvande.
presets är väl typ en loop man gjort i typ en trummaskin va?
om så är fallet så meckar jag oftast ihop en preset som jag kopierar och ändrar lite smått och så om igen.
inget får återuprepa sig trots att det är mycket kopierat. det är en liten grundtanke. iaf när det kommer till helheten i ljudbilden.

-Mark Twain
Producent

2013-04-25 09:54
presets är färdiga grundljud som finns i burken. Typ acid jazz, finger bass osv osv.
Har aldrig suttit med reason sen version 3 och minns inte så mycket av det :P
Låter fett, fortsätt så
Boom bap lives!

2013-04-25 10:03
ok, då tveekas det. jag nollställer alltid synthen jag ska pilla med och sen skruvar jag fram vad jag vill ha.

i denna använde jag en liten diggeridoo-sampling men inte utan att skruva till den ;)

-Mark Twain

2013-10-23 21:11
Har kommenterat på SC sen ett tag tillbaks vill jag minnas, fortfarande tokfet dänga alltså!

2013-10-27 14:42
vill jag minnas också :)

...d va min lilla hippie-hjärna som ville promota meningen jag samplat. låten blev en bi-produkt. tycker själv den blev riktigt nice. och det är fett kul när den blir omtyckt av en annan musikmekkare ;)

-Mark Twain