Sounds i skåne
Någon som har koll på vilka sounds det finns i skåne? Hur är clash scenen där osv...
WALK AND LEAVE!
var på en clash i malmö mellan 2 skånska sounds för mer än 2 år sedan.. sound supreme och deluxe clashade.. ett sound var från malmö och det andra var från lund. lund soundet vann.. (bias - de hade mest polare i publiken.. ovärdiga vinnare, malmö soundet spelade mycket mycket bättre..)
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Jepp, jag var också där. Håller med totalt. Sen finns ju Millionvibes, Safari sound mm. Vet inte om nån clashar eller hur det verkar. Hoppas på att det blir en deltävling i Soundclash-Sm i malmö iallafall.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
akosone P20 a wah u say KBC sound? :P
Finn bra sounds men ingen verkar vilja clasha...
www.GiantSounds.com
Mc-Svalen, det ryktas om endast 2 delfinaler pga daligt med anmalningar, 1 i Gtb, for sodra Svergie, & i Sthlm for norra. ???men vem vet.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
nänä inte kbc utan KC sound! killers club soundsystem!
unity? finns ju ett gammalt legendariskt sound från england som heter unity... skivtips; watch how the people dem dancing! GRYM engelsk diggi dancehall från 86 - 89
Det finns antagligen evigt många sounds som heter något med One Love. Fanns det inte två boomsound från GBG förresten? Sharpshooter Shit, det låter riktigt kass. Kommer ni att representera?
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Million Vibes har även attityden!! BIG uP!!!!
Vi har fetaste dub boxen ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha million vibes jag tycker ni kör fett kass dancehall när ni spelar ute och i eran skiv affär soul rebbel har ni ett skit dåligt utbud och alldrig nått nytt jag har alldrig hört en dubplate av er jo en gång en wayne wonder dub plate efter hans konsert i mallmö sen körde ni 15 olika versioner på gimmie da light med sean paulha ha ha
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat
Det finns en studiokonstallation som kallar sig Boomsound. Sen finns också soundsystemet Boomsound. Vet att nån sade nåt om att det skall ha funnits nån tredje oxå i Sverige
www.swingkids.se
kingsClub P60 Börja kriget. Jag skulle gärna se en clash.
Öhh, million vibes spelade fan ingen jävla gimme di light efter wayne wonder... Vi smällde av vår dub och drog för att spela in fler... Sen tog Reggae warriors över en stund.. För alla nede i skåne blir det nog lite halvkrig på jamdung 28/5 Då deluxe,safari och million vibes spelar i samma lokal. Och några hiphop djs också då... Tunes a go fly!
I Lund alltså? Men jag menar det borde väl inte omöjligt att åtminstone få se en 45 shootout? Det borde väl vara möjligt? Kanske också en 10 låts dub fe dub?
Kom på att vi clashar Univeral snart också i nåt warehouse i köpenhamn... Kommer väl att bli nåt liknande set up som i sverige cupen, Vet dock inte om datumet är helt spikat än... Dom drar ju på en tur med Gentleman. Men nån gång nästa månad i alla fall!
Det vill jag gärna ha mer info om. Det kan bli ball.
UNIVERSAL sound heter dom givetvis...Heh Postar här och på soundclash forumet när datumet är spikat. Vet dock inte om det blir regelrätt krig på Jamdung då publiken där nog inte skulle fatta ett jävla skit, och bara bli irreterade? Men som sagt lite låtar/dubs och kax åt alla håll blir det juh självklart...
nice me lite war vibes! big up hela MILLION VIBES CRU!
Million Vibes verkar ha jävligt mycket attytid med tanke på att de spelar super comerciell dancehall samt att de knappt kan mixa musik. Djs utan takt känsla ska INTE ha attytid, kvittar om man har en skivaffär eller en stor dubbox... Och man ska ABSOLUT inte kalla sig det största soundet när man inte ens har en MC. Dessutom tror jag knappast att ni har den största dubboxen i skåne. Safaris tunes är nog både större och fler änn eran. Ge oss clash i skåne. Vi vill se krig!!!! Det är på tiden att scenen exploderar här nere. Bigup all southern soundboys
WALK AND LEAVE!
SOUNDCLASH TIME! så får vi se om million vibes och de andra är så grymma som de påstår...
million_vibes Soul Rebel har fan inget med Million Vibes att göra! OK? jo eftersom den jävla nolla som äger affären e med i million vibz och han e en jävla idiot som e hellt dum i huvet som alldrig beställer nya skivor och kan inget om music tondöva lilla tönt sug din mamma
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat
Bring di war on! Big up skeune massive! Hahaha
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Mi kill any monkey in the safari. Brrrupp! =)
Shala la la la la la . Sound nah have sense...
ja men detta bådar ju rätt jävla gott. start di clashin BOYS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Heh he he...! Det här börjar ju bli riktigt roligt!!! Får känslan av att det blir lite mer än "halvkrig" på jamdung... KingsClub P60 och mr Dungle: Orkar inte med nån löjlig internet beef, men Soulrebel och million vibes, två olika saker...Inget snack. Och hela "Super kommersiell" dancehall prylen... Lätt att sitta och gnälla när man är internet sound och skitäkta, men för att få många spelningar=mååånga dubs, du får kompromissa en hel del. Kanske inte det roligaste alltid, men alla större sounds i sverige gör det mer eller mindre, punkt slut! Annars hänvisar er dig till "hata sean paul" tråden!!! En clash i skåne??? Visst, tanken var väl att det skulle vara en del final i sound sm här men eftersom alla utom vi plötsligt drog sig ur, får vi nog åka till götet... Chris Boss P22 Mi kill any monkey in the safari. Brrrupp! =) Hehehe...!
för dom som har tröttnat på att skryta på internet och känner får att clasha så är det bara att kontakta oss, bun a hacker bwoy
Vi kommer upp till sound-sm, NÄR det nu blir av... Om du sitter på nån info, så vill vi gärna veta lite datum ock sånt!!
Jag vill också veta. Då får man väl åka.
haha. mr baker big man inna di buisness? haahaha anordnar skitklubbar med kassa sounds tvingar dom spela sunkig musik när man vet dom kan bättre..... word up mr kingsclub!
U mean di likkle kittens dem? Dem who afraid of mice... Hehehe
U bettcha! =)
Okej... KC sound,kingsclub(om du nu har ett sound)Och alla andra här nere i skåne. Tror att det finns nåt clash is king gäng också??? Om ni nu tycker vi är sååå jävla dåliga och ni har sounds och är sååå jävla mycket mer äkta och allt vad det är, vafan utmanar ni oss inte för då??? Vi fixar en clash direkt på typ panora eller nåt ställe i lund... Put up, or shut up!!!
argh det kommer ända sluta med att folk bråkar lite till på internet sen blir det inget mer... nuff a di internet clash, put up fi real!
hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där
Soundclash handlar inte om att braka, jag tror some youth got it wrong, it a musical thing. By the way, Badmanism passar inte Skaningar , trust me, I had to live there for a while. bombaclot social services.. Japp MC Svalen, vi kommer for ett musikaliskt krig, reppar 018!
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
word sharphooter.. badmanism passar varken skåningar, göteborgare eller norrmänn
Tur att man kommer från Stockholm då...
badmanism är ganska ocoolt överhuvudtaget skall tilläggas. ganska ointresant iomed att de flesta om påstår att de är "badmans" framtår som töntar.
Sharpshooter Visste väl att jag kunde lita på er grabbar.
e d reglerna? att man måste clasha bara för man tycker ett sound kass kass musik?
kass kass. hmm ska va kör kass !!
Axxion Pack VS Million Vibes snart har jag hört nånstans....
Nej, det verkar inte vara någon som är sugen.