I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Engelska artister???

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-10-21 15:39

Engelska artister???

jag undrar om ni har några bra förslag på 7" som man kan köpa i england med engelska artister som inte släpps/tas in till i sverige

tacksam för eventuell hjälp

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-21 16:07

dra till dub venda och tjacka fet steppers , ligger vid clapham junction. jah shaka e juh alltid fett, king general gör grym steppers

2006-10-21 19:50
dub vendor skulle det stå

2006-10-22 13:34
nej dub vendah! :)
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2006-10-22 14:54
Ja ovannämda Shaka, men finns väl mycket av honom att få tag på i Gbg. Annars t ex Dub Judah, Twinklarna osv, men ofta är det ju JA artister som voicar engelska rytmer men checka saker som släppts av Jah Warrior, Vibronics, Dougie Concious aka Bush Chemists, Universal Egg... ja finns massor. Ett annat tips är att browsa www.reggaemusicstore.com eller varför inte Gbgs egen www.rootscorner.se Finns en hel del bra ebayshoppar också, t ex OSS som har bra UK roots och mycket steppers till bra priser.

Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2006-10-22 15:15
tack för hjälpen.

Vilka engelska rythmer skall man kolla upp?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-22 17:25
kolla upp uk artisten Y.T....

2006-10-22 18:36
iration, tack men har redan hans album, har han släpt nån singel som är värd att kolla upp?

2006-10-23 10:09
fyah, den nya engelska rytmen electro agony!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2006-10-24 13:50
tycker du ska ska hålla gbg högt och köpa sånt vi växte upp med som uk steppers som nämns ovanför, som t.ex alpha & omega och sånt, mycket finns fortfarande på vinyl

bangin since the 80s
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-10-24 14:26
Black Roots!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2006-10-25 18:21
tack för all hjälp, jag skall kolla upp grejer.

Mayornas: jag bor inte i GBG längre så nu kan jag svika.

2006-10-25 19:45
alpha & omega är bland de första uk steppers som fanns
sk jah shaka sound system musik
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-10-26 00:25
uk steppers kan oxå vara dub, steppers innebär inte bara vokaler, tro mig, jag vet