I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gentleman - Caan Hold Us Down

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-11-08 14:44

Gentleman - Caan Hold Us Down

Hur het är inte den här låten?

Och Barrington Levy stjäl all uppmärksamhet med sin sedvanliga sköna röst.

CHEA!

2006-11-08 15:04
Den va nyyyyy!
-:Slowmotion better than no motion:-

2006-11-08 16:18
haha ja detta va faktiskt lite pinsamt
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2006-11-08 16:27
Ja otroligt pinsamt...jag dör här.

2006-11-08 21:18
varför skulle du dö? du kände bara för att lägga upp en tråd för att hävda att en asgammal låt e bra? måttligt meningslöst

2006-11-08 21:18
dock inte lika meningslöst som att jag klagar på att du hävdar att en gammal låt e bra.

2006-11-08 21:50
Fast den är gammal så håller den fortfarande, Barrington är tung på den.
www.unt.se/musikbloggen

2006-11-08 21:52
vill höra!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-11-09 04:51
reto, köp hans senaste skiva då.
 i get more pussy then panty!

2006-11-09 10:21
denna låt spelas väl 24/7 nu på voice....fett gammal
borde komma ny skiva snart
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-11-09 11:48
okej. från och med nu får inga gamla låtar diskuteras.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2006-11-09 11:49
vart kan jag höra den då? nån som vet nån sajt?
Rhetoric

2006-11-09 11:54
självklart är låten och albumet gammalt, men vad jag vet har den inte släppts som singel förrän i år. så no shit att 90% av befolkningen inte hört den förrän nyligen.

Rhetoric, kolla hans hemsida www.journeytojah.com

2006-11-09 11:57
jaha är den såpass gammal. från confidence... då har jag hört den 1000 ggr :)
Rhetoric

2006-11-09 13:49
nej, jag har inte släppt den ;)
 i get more pussy then panty!

2006-11-09 13:54
jag tycker bara att det är så jävla trist att sån här musik ska bli så extremt kommersiell. det förstår någonting för mig

2006-11-09 13:56
merc
jag förstör precis vad du menar...
Rhetoric

2006-11-09 13:56
alla kan väl stava fel

2006-11-09 13:57
Finns en as het remix, tror den heter uprising. kommer ej ihåg.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2006-11-09 14:06
har för mig att den droppades nu i år tillsammans med den nya singeln?

2006-11-09 14:15
Jupp  - Uprising Mix på flippen på sjuan
den släpptes i somras, på 12- och 7 tum

2006-11-09 15:29
det är fan HELT sinnessjukt att du skapar en TRÅD om denna låt den ÅTTONDE NOVEMBER TVÅTUSENSEX...

gör nåt vettigt av livet... hjälp en tant över gatan

2006-11-09 15:30
bewman P20:

vad är det med dig din internetgangster?
your career is a typo, mine is written like a haiku

2006-11-09 18:12
hahaha internetgangster!!

2006-11-09 21:04
rockaway

grr...

2006-11-09 21:44
merc

Hur fan kan du tycka att det är tråkigt att musiken blir kommersiell, det är helt sjukt.
För det första får man höra musiken man gillar skit ofta och det skapar en massa andra som börjar uppskatta musiken.
För det andra är den redan kommersiell med miljontals lyssnare. Reggae är inte nån underground musik.
Dessutom gör det att musikerna i det här fallet gentleman kan leva på sin musik och fortsätta skapa.

Jag tror att det är du som vill känna dig speciell och inte vill att en massa andra ska känna igen vad du lyssnar på.

Jag skulle bli skitglad om MTV poppade reggae och dancehall dygnet runt!
-:Slowmotion better than no motion:-

2006-11-09 22:16
Jag valde fel ord när jag skrev kommersiell (och jag beklagar din okunskap), för det är den verkligen inte. Stars are blind av Paris Hilton är en kommersiell låt, det vill säga en låt som i första hand tjänar vinstintressen.

Om MTV började spela reggae hade jag övergivit genren just för att jag vill "känna mig speciell" och inte lyssna på en allmänt uppskattad musik. Nu gäller detta givetvis inte all musik, men jag lyssnar inte på Nick Lachey just på grund av detta simpla skäl.
Jag tycker det är kul att på egen hand leta upp musik istället för att bara sätta på en musikkanal, det bidrar antagligen till mitt resonemang.

Det är så jag känner helt enkelt och jag hoppas du njuter i din NRJ t-shirt när du självbelåtet konstaterar att du älskar Jenny F16 i Gävle via MTVs sms-tjänst.

Så sluta vara så kinkig, jag vet att det måste känts tufft när Shire vägrade svara på dina brev..

2006-11-09 23:22
Om MTV började spela reggae hade jag övergivit genren just för att jag vill "känna mig speciell" och inte lyssna på en allmänt uppskattad musik.

Det där låter verkligen sjukt i mina öron.
Vad vore bättre än om den musik som du älskar är allmänt uppskattad så att du kan lyssna på den ofta och lättillgängligt.

Att känna sig speciell?

vafan

2006-11-09 23:33
fredrickson jag brukade lyssna på hiphop men se vad som har hänt. jag vet inte riktigt om du har följt hiphopscenen men den har ändrats brutalt de senaste fem åren. jag slutade lyssna på hiphop för att hela stilen blev så jävla bull.

hajaru?

2006-11-09 23:40

merc P18

Va löjlig du är. Självklart kan man dissa att en massa fjantar börjar göra pop-reggae, typ Paris Hilton och Blue Lagoon.
Men om sådan musik som du alltid har gillat, riktigt bra reggae, plötsligt blir inne och fler lyssnar på det? Varför överge det då?

Som någon sa, reggae är inte underground. Bara i Sverige isåfall. "Confidence" sålde ju bäst av alla plattor i Tyskland i flera veckor efter den kom ut. Matisyahu, Seeed och Beenie Man säljer miljontals skivor och gästar Conan O´Brian.

Hur gör du när du är utomlands? Ljuger du om att du bara lyssnar på Nordman?!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-10 09:41
komer ihag back in the day nar Axxion Pack brukade spela Sean Paul.. va inte manga som viste vme han va da... sen sa blev reggae/dancehall komercielt o dom gammla Sean Paul latar man kickade till typ ett ar tillbax borjade stallen pa Avenyn spela o sa.. radio.. ....d e soft.. lat skiten vaxa.. klaga inte sa mycket!
for under 90talet viste dom flasta har ine inte ans va reggae va for nagot.. for inte tala om den dar Neger musiken "hiphop" d va ju ingen hojdare.. d va Nirvana o Guness n Roses som galde ju.. heheh...
www.Myspace.com/ElephantWise
www.ElephantWise.net

2006-11-10 12:07
Haha vilken tråd...

Skön att merc bara lyssnar på reggae för att han tycker det är fett underground och kommer sluta lyssna såfort det blir lite större. Finns ingen undergroundreggae kompis. All reggae görs i vinstintresse förfan.

2006-11-10 14:48
Tänkte också på det där Gurraa, inom hiphop finns det ändå en grupp människor som gör musik och vill gärna hålla sig nere i underjorden. Det fenomenet existerar inte inom reggae-scenen, där vill alla bli kända och rika på det man gör.
Samtidigt kan just det vara skönt eftersom då slipper man rätt mkt, inte allt dock, av "äkta"-snacket.
www.unt.se/musikbloggen

2006-11-10 16:48
GhettoQueen
hade dock vart bra med en underground scene så alla dåliga kunde hänga där istället så man slipper dom.

2006-11-10 17:19
Haha

2006-11-10 17:27
haha eller så hade alla bra varit i undergroundscenen.
www.unt.se/musikbloggen

2006-11-10 18:48
:P haha   om en låt e från 2004 (som den här låten e)  så e den nt riktit gammal än ens :P    Asgammal e fan Beatles el nått sånt skiiit.
Dessutom den här låten har nt börjat spelas på radio förrän nu i höst,, och innan Gentleman spelades på radio i Sverige hur många va de då egentligen som kände till honom förrutom vi reggae-freaks ?
Langa tunga beatz!

2006-11-10 19:16
gammal o keff

2006-11-11 19:22
AGREE TO DISAGREE

2006-11-11 19:26
Vad är det du inte håller med om? Att reggae inte är underground?

2006-11-11 19:44
merc P18

vadå så du diggar egentligen nick lachey?

närå, seriöst, jag håller med, all musik blir dålig när den spelas 50 gånger om dagen, speciellt när man ofriviligt förknippar en låt med sheire eller nån av dom där jävla blonderade-pop-tuppkammarna på the voice

2006-11-11 19:48
och vadå inte underground, ok kanske inte underground som typ turntabelism eller dark psytrance, men kom igen, dom flesta av voicefolket tror nog att sean paul är nån subgenre till r&b

2006-11-11 19:53
men kom igen, dom flesta av voicefolket tror nog att sean paul är nån subgenre till r&b

Och?

2006-11-11 20:04
Gurraa P22

för att nånting ska räknas som mainstream (motsatts till underground) så bör väl den större delen av publiken veta vilken genre det rör sig om

2006-11-11 20:07
asså det är ju inte mainstream för att nån gör det för att tjäna pengar (feta mtv pengar asså), mainstrem blir det ju när nån gör det för att tjäna pengar och faktiskt drar in nåra millar

2006-11-11 20:24
jag håller med, klart man inte kan lyssna på en reggaelåt som spelats på radio!!!!!
då blir den automatiskt dålig och sellout och mainstream

2006-11-11 23:00
Men bara för att det är "mainstream" måste det inte vara underground, right?
Folks okunskap gör ju inte en sak till något annat.
Sedan tror jag de flesta "voicefolket" vet att Sean Paul är dancehall faktiskt...

2006-11-11 23:04
Gurraa P22
Men bara för att det inte är "mainstream" måste det inte vara underground, right?

menar duså ?

d håller jag med om

men om inte voiceledningen har koll på genrerna är det lite väl att förvänta sig det av deras lyssnare, som helt taget ur luften, till största delen måste bestå av folk i 14-18års åldern