I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DJ låtar Dancehall!

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-02-13 02:36

DJ låtar Dancehall!

TELL ME

Jag e Dj och vill ha bra tipps på Dancehall som man kan SHAKA till.

gärna gamla klassiker.. o halvgammalt .

Typ klassiker som
Beenie man- Dude
Lady saw- I´ve got your man
Elephant man- Jook gal

GIVE me:)

2007-02-13 12:23
ska du vara dancehall selector ska du bara spela skivor från senaste månaden blandat med klassiker som du själv har koll på genom erfarenhet, men allt halvgammalt går fetbort

alltså bara dessa låtar som håller till nästa månad

http://www.soundquake.com/browse/7/-/-/-/-/-/-/

http://www.soundquake.com/browse/8/-/-/-/-/-/-/

vilka av dom som blir klassiker får du hålla koll på själv

puss

2007-02-13 12:46
lyssna på radio typ som vibes46 till exempel å se vilka låtar du gillar...så fixar du dom låtarna
:::The Iranian Stallion:::

2007-02-14 02:23
"men allt halvgammalt går fetbort"

Håller jag långt ifrån med om... spelar alltid mkt grejjer ifrån 93-99 och det funkar alltid..
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2007-02-14 11:43
Tantorious 

låtar från 03-04-05 e halvgammalt

men d spelar ingen roll om det funkar för dig, spelar du ledin på en afterski funkar det oxå

2007-02-14 12:08
hahah kul liknelse
ledin å 93 till 99 dancehall.,

sen är det ju åxå vart du tänkt spelat någonstans
som det känns är du ny i gamet.å vet inte om du ska lira på någon klubb eller ett party eller 65+
men klubb tycker jag  som natty bara nytt.
 ska du spela på ett party där dom flesta är indypopare å hiphopare å liknades så kan du spela vad som helst .
specielt eek a mouse å kalle ba det går alltid hem ,

men kolla på soundquake nästan varenda dag för att hitta nya låtar å nya rytmer
(tänker mer på soundquake på grund att man kan lyssna på snipps där)

csavargo från ruff runkers
DJ

2007-02-14 12:32
Tantorious, jag vet...
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2007-02-14 16:33
jag spelar mycket 03-04-05  och funkar absolut...jag går inte ut för att höra de senaste tunesen utan för att lyssna på bra musik och dricka öl, ha kul helt enkelt....
DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2007-02-14 19:50

2007-02-15 13:01
ähhh
DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2007-02-15 13:05
kartel - beyonce wine
Don't Give Props To The Devil
DJ

2007-02-15 22:06
Tantorious, på ett positivt sätt alltså.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2007-02-16 00:13
tack för alla tipps gärna fler tipps på låtarnas namn.. lixom. namedropping av klassiker inom dancehall som man borde ha..

typ låtar folk alltid frågar efter eller vill höra..

ska kolla soundquake. oxo ..

2007-02-16 01:36
Akirai 

håll ögonen öppna efter nyproduktioner av gammla rytmer, då kan du spela låtar som både är fräsha och som känns igen av publiken

typ
taxi
promised land
tempo (senaste prodden heter crank angle)
revolution
kolo kolo

är några ganska nya nyproddar

2007-02-16 15:10
NuttyDread P24:

vadå låtar från 03-04 ÄR halvgammalt, har du bestämt vad som ÄR halvgammalt eller... det beror la på vad man jämför med!
För mig är 04-05 ganska nya grejjer, och shit från 97 halvgammalt. Slå upp nånting som kallas relativ deprivation så fattar du vad jag menar med att se saker ur sitt egna perspektiv!

Vaffan har Ledin, afterski & svennefylla med det här att göra? det jag spelar brukar inte funka bara för mig utan för crowden på klubben oxå...

det finns inget facit för vad som kan eller kan spelas, som du verkar tro, det handlar bara om att läsa av crowden och spela efter det... inte bara stå o titta ner på mixern, spela nya grejjer... (men fan inga "halvgamla" grejjer) och tro att det går hem..
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2007-02-16 15:12
allting går hem om det spelas på rätt sätt....

"its all about versace, copy my style... five shots couldnt drop me"

2007-02-16 15:27
Tantorious 

ohh, trampade jag på en tå nu?

shit mannen lugna ner dig

jag har väl fel såklart och du har rätt

men varför ska jag slå upp saker, använd ord som folk förstår istället, vetja

klart att det är relativt, men inom dancehall när 50 ny låtar kommer varje vecka känns det konstigt att tycka att en tre år gammal låt e ganska ny, (javisst är den det om man jämför med bob, men men)

sen jag har faktiskt svårt att tro att du fortfarande spelar pon di river... och är det nån som inte totalruttnat på dude eller vitamin s?

och ledin har med detta att göra eftersom han fungerar på afterski, precis som dina låtar fungerar på din crowd

och det är ju bara min uppfattning, som jag inte tvingar på någon, men om en selector bara spelar låtar jag pumpade för år sen, så känns det ju inte som att han inte var värd mitt inträde, eftersom han tydligen inte förbättrar sin box med det

2007-02-16 15:38
Akirai 

du kan ju oxå kolla samlingarna simply the best och the biggest ragga anthem samlingarna, då har du dom största låtarna för varje år

2007-02-16 15:43
sen är ju förövrigt publiken i sverige alldeles för förlåtande och utan koll

2007-02-17 02:23
Seen!!