Sveriges bästa reggae band?
Vilka tycker ni är Sveriges bästa reggae band och varför?
(\_/) (O.o) (> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
kultiration
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com
motivera...?
(\_/) (O.o) (> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
sånna hör trådar finns massor...SÖK!
DillSound like whoa.... för mer info: maila eller gör nåt annat
ytterst subjektivt och olönt att diskutera men dom jag gillar bäst är kultiration. helt unik sound och riktigt mycket själ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
First Light från Enköping För att dom har ett riktigt skönt sound med tighta musiker o för att de e mina dawgs.. http://www.1stlight.cabanova.com/
känner inte till några bra faktiskt. Eller rättare sagt som faller mig i smaken.
first light..på grund av att dme har en så jävla skön reggae still... deras texter är bra och kultiration för att deras texter och riddims är underbara plus att marcus berg(sångaren)har en otrolig bra röst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns många svårt att välja. Men det är få som håller samma höga jämna kvalité som Helt Off och Kalle Baah gör på sina skivor.
DIF!
Svenska Akademin & Helt Off Behöver ingen motivering, de är bäst
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Kalle Baah Sveriges bäste helt klart.!
SunShine Reggae!.
kultiration, varför? gudomlig produktion, tighta musiker och sit men inte mins........ ett eget frächt sound, lite ne hybrid mellan det gammla och det nya.
Helt off och Svenska Akademien är ju inte ens band
ROOT DEFENDERS..KOM IGEN
svenska akademien är ett band i allra högsta grad!!
i remember when originality was the key!!
lance-a-lot Aight. Men helt off skulle jag åtminstone hellre kalla för grupp än band. Vet inte om det är den allmänna definitionen men jag anser att medlemmarna själva spelar instrumenten i ett band, medan alla kan vara vokalister i en grupp.
Kultiration Ingen förklaring behövs!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
svenska akademien, helt off och kung kodum
se upp för bandet "Svensk reggae" från göteborg.
www.swingkids.se
lyssnar inte specielt mycke på svensk reggae men.... Kultiration har eget sound! dom har en "försvenskad" reggae stil.. de är bättre att man exprementerar istället för hålla på försöka sjunga på patoa! Jag lägger min röst på Governor Andy!
// be the change you wanna see in the world
fredrickson Jo grupp kanske passar bättre men är inte Tingsek och grabbarna alltid med som band?
DIF!
The Outernational Space Gypsy Consortium! Riktigt bra, finurliga texter och skön vibe. Dessvärre inte så produktiva.. När får vi höra nytt material? "One day we realize that it's a 1-way life and we're running in the wrong direction.." Sanning! Nej. Egentligen finns det ju sjukt många bra svenska reggaeband och det är omöjligt att kröna något som bäst, men OSGC är bäst just idag. Imorn är det nog Internal Dread & the Reggaeterians..
Collision är favoriter!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Internal Dread & The Reggaeterians, riktigt bra musiker och grymt sound..
Sjuka samhällen skapar sjuka människor<br>
jag drömmer om en kingsfarm guerilla reunion.
Ja går all in för Kultiration! Marcus Berg har en helt otroligt bra röst, och dom gör sig väldigt bra live också. Dock kanske dom inte är något man lyssnar på på fest osv. Governor Andy är bra också :)
Tänkte bli gangster..
helt off och kultivation e tyngst , men Ras Cricket e grymt fet oxå
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Kalle Baah ägde och äger fortfarande. Det nya låter mest som massa whiggerlallande från politiskt förvirrade skånskar.
Shooo bree
personligen tycker jag helt tvärtemot föregående talare. Kalle baah låter som whiggers, likaså uscb allstars och äkta kärlek. svenska akademien har bara fått fel publik och det är därför jag förlorat smaken. helt off, samma sak.. kultiration och kung kodum är personliga favoriter för deras unika sound. sen är ju en del nytt på gång från alla olika håll och det är väl bara att hålla ögon och öron öppna..
antar att du menar att dom inte är på samma nivå. men ja visst är dom det men den slutsatsen dras ju endast genom en jämföring, eller hur?
jag skulle nog säga.. Million Styles eller Peps!
Västkust Rockerz
merc På vilket sätt är Kalle Baah whigga?
DIF!
Urban Tribe, kultiration, helt off, bröder glöder, kalle bah, governor andy, äkta kärlek mfl d e så jävla svårt å jämföra så jag rablade bara några sköna..... Jag är ett starkt fan av svenskreggae. skawars <3 peaces
Kalle Baah kändes mer ärliga än dagens band. Levde som dom lärde och tog en aktiv roll i senare antidrog rörelser.
Shooo bree
Jag har en stark kärlek till Helt Off's grejer.
Hasta La Victoria Siempre!
farbrorbla P24 Word , Kalle Baah har vart oh är fortfarande bäst.. de håller högst klass !
Kalle Baah är ju ett gäng dansbandsmusiker
http://www.myspace.com/Sifon
Sture Alléns Dansorkester
kalle baah / kbc
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
är jag den enda som tycker det är ett problem med hundra demo reggae band som springer runt och kallar sig för artister och till råga på allt så måste man försöja deras luftslott genom att köpa deras saliga och såsiga skiva när man egentligen bara vill väcka dom ur dimman? finns för få bra svenska band inom denna genren. Lägger min röst på Club Killers iaf.. Lungt det mest musikaliska
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
har blivit inflation inom svenska reggae precis som svenska hip hop hade tidigt 2000- tal
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
måste säga detta, Fred Asp är nog den sämsta av dem alla!
Västkust Rockerz
Simon_Reuben_I P18 Så talar en okunnig, få har gjort så mycket för Svensk reggae som Kalle Baah.
DIF!
aight.. får la ge det en chans ! har faktiskt bara sett hans video
Västkust Rockerz
ja lägger mina röster på kung kodum och svenska akademien. oh vad jag älskar dom..
now you know.
Helt Off är dem enda banden jag lyssnar på.. svenska akademien också till viss del. Resten av banden jag hört tycker jag suger.. laddade hem kultirations "om gaia" och höll på att somna av boredom..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
ngt som inte låter som det mesta som sverige reggae redan gör, lite så smäll käckt, ngt som är hårt med sound som jamaica roots och uk dub, det är min smak
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se