Redaktionschef
2008-12-18 02:53
Veckans MP3: Format - Fåren följer flocken
Nu har vi lagt upp en ny veckans mp3 på Whoa. Hoppas ni diggar! Tycka gärna till i tråden efter att ni lyssnat :)
Format är rappare, producent, dj, sångare och toastare från Uppsala som skapade sig ett namn tillsammans med Dödfödd och DJ Mat i gruppen Mat åt far redan under andra halvan av 1990-talet. Utöver Mat åt far har denna veteran hunnit vara med i en rad olika projekt under årens lopp, såsom Moder Jords Massiva, Kollektiv Kanalisering, Lugn Oro, De elaka bröderna, Fraseri, Öppenhjärna, Äppelhjärna och Subversiv Skit, men just nu är det solokarriären som ligger i fokus. Under den senaste tiden har Format koncentrerat sig på sitt kommande mixtape Knuten näve krossar rak handflata, som kommer att bli en salig blandning av hiphop, reggae, dancehall och lite mer elektroniska dansmusikprylar. Bland producenterna kommer namn som Scorpio, Formats bror Manuel, Emil Söderberg & Jonas Månsson (Majotunes) att dyka upp, och spikade gästartister är bl.a. Storsien, Mächy, Keri Howe och I Mosa. Veckans mp3, Fåren följer flocken, framförs över 2007 års svenska riddim Majestic, som är producerad av Scorpio & Sting från Pleasure Beat. En rytm som för övrigt har voicats av storheter som artister som Luciano, Junior Kelly, Norris Man & Jah Mason tidigare. Allt är inspelat och mixat av Emil Söderberg med hjälp av Format i See & Hear-studion. På låten hörs även Storsien och Keri Howe, som hjälper till och körar. Direktlänk för nedladdning Blogginlägget
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent
2008-12-18 08:14
fan vad jag är trött på progg-rap. Varför skulle just hiphopparna vara dom som tar upp facklan och låter skiten leva vidare. Metaforerna i den här gör mig förbannad, fast alla jävla klyschor är fan värre. Jag hatar det och sätter på lite riktigt progg istället; "Jag ska skära strupen av dig din djävel, Jag ska släppa luften ur dig din fan"
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Tyckte det lät fresh! Bästa mp3:an på länge!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Var det inte denna snubben Org dissade? är han en fittig riddare?
Blunted in stockholm
Dundermannen... Helt rätt, det roliga är att du har skrivit det som jag tänkte men som jag aldrig hade orkat skriva. Your tha man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vilken trashmusik alltså, euh.
I got more kicks than Jackie Chan.
gillar produktionen som fan men... nä, texten å känslan den framfördes med kändes rätt lame. Tyvärr.
Mollgan, Middlesex. "Jag är hög och het så kalla mig ers höghet" www.middlesex.nu
lame
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/
FETT!!!!!!!! Detta höjer min vardag! gött att nån kan göra lite äkta skit som låter tight!!! Detta var nåt nytt! Bra val whoa! såklart klagar folk.... nu skall d ju låta techno om hiphop. sex o fylla o gylenetider. sveige. suck RESPEKT!//JoS
Ordet och ny musik ger mig kraft!
JoS Jaha, så för att man tycker format är wack på något som är mer reggae än hiphop så vill man ha techno? Tur att du vet allt.
yes jag vet allt.... bara att fråga!
Ordet och ny musik ger mig kraft!
Skön låt! BIG UP Format!!
jävligt smuttig låt! pumpas stadigt i skarp. progghiphop 4 life! :)
Redaktionschef
2008-12-19 14:05
Anenkefali > Något som däremot är ett faktum är att du håller en låg nivå i den här tråden som tar dig tid att skriva "Lame ish." men inte har respekt nog att motivera det hela. Det är fan inte kul för någon att läsa.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Tack till er som diggar!
Dom som vill kan lyssna på Uppright Sound's Session of fashion kl 18-19 ikväll på
www.studentradion.com där kommer det bjudas på fler exklusiva tunes med mig, yeah!
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
Oracle Ber om ursäkt, var oeftertänksamt av mig. Tycker som möbel, och håller även med dundermannen. Finner inte varken känsla eller text särskilt "rätt"... Fast jag får väl göra på det mogna sättet och förstå att smaken är som baken Spoiler , i det här fallet skit :) Alla (nej, inte ALLA) har olika smak...
Promotor
2008-12-19 22:54
håller med RaBBLa P20! Tyngsta veckans mp3 på länge!!
Format är fet, alla borde ha sväng&själ-grejjerna hemma i skivhyllan...
http://fredpajorden.com
Nu ha jag lagt upp två nya låtar på min myspace:
-”Tokig i dig” är en fristående version av Syster Sol’s nya singel ”Gillar din vibe” på Scorpio’s SoundBoy Riddim (Don de Lero 45 Musik 2008). Storsien lägger falsettsång.
-”Fåren följer flocken (Uppright Sound Special)” är en special på gamla Callie riddim och är en dubplate som jag lirade in till ett av Uppsalas mäktiga sound: Uppright Sound.
Allt inspelat och mixat av Emil Söderberg med hjälp av Format i See & Hear studion.
www.myspace.com/formataktabra
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
Detta var bra ju! :)
Live Hard, Die Young
Underbart! Keep it up, gillar körgrejerna!
www.stordapoeterssallskap.se
Skönii... inte bästa men sköni ändå. Big Up Format och big up Uppsala, Hamberg kärlek.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Skndalöst, inget klös, inget ös...Hur fan kan denna mannen ha en publik.... Frondas låt var helt klart den bästa av veckans mp3...Lägg ner din utklädda ulv!