Style ah style..
..and pattern ah pattern! startade en blogg igår, mest för att skriva ner lite funderingar jag har samt tipsa om skivor och annat jag gillar. Hoppas det gillas! http://styleahstyle.blogg.se/
45 clash är fett underskattat
nu vare uppdaterat med ett inlägg. ska försöka uppdatera med ett inlägg varje dag och 4-5 inlägg per helg
Anyway tyckte jag det var skitkul att se Sverige spöa Ryssland med 6-1 igår. För att fira detta har jag idag spelat alla dancehalltributes till den ädla sporten bandy. Jag har således knappt rört skivspelarna idag sånär som på en gång. Då spelade jag B-sidan till Gospel fish's tolva "Golden rule" Haha. Bokmärke lätt, big up!
strålande
SKYSCRAPER - MILLION VIBES http://www.myspace.com/martinnordbeck http://www.myspace.com/millionvibessound
tackar för feedback!
uppar sista gången nu, publicerade nyss ett nytt inlägg. Ska som sagt försöka klämma in ett inlägg varje dag!
Big up!!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
Låten på B-sidan heter hur som helst "Bandy leg" och handlar om tjejer med "Bandy legs". Jag har ingen aning om vad bandy kan tänkas betyda på patois, men jag antar att han inte syftar på de i Hälsingland berömda bandylåren. LOL!!!!
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
känns lite halvtrist att folk redan börjat posta kommentar med emailen
[email protected] samt gör reklam för rebelmusic..
Kul blogg ... men betala 10000kr till en designer och fräscha up den lite. Dancehall är färger och överflöd av stil!
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
10000kr Damn!! Varför inte bara låta fantasin flöda och spara in dom där 10.000?
Positive vibrations
Stridigheter bloggare emellan. Det blodiga dancehall-kriget tycks nu ha nått även Sverige.
Intressepenisen hårdnar!
big up big up.
www.bangarang-online.com
har inga pengar att lägga på sånt, vill någon hjälpa mig är ni välkomna att höra av er.
Hahaha, blogwars crazy. Skittrevlig läsning Choppa. Jag tycker stilen är skön för ögonen...
labullster; Trodde det var självklart att jag inte på allvar rekommenderar någon att spendera 10 laxar på design (sinnesjuk summa att lägga ner på en blogg). Ville mest bara påpeka att han borde gör något åt den nuvarande grafiska utformningen - så den ser lite mer inbjudande ut.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
Fast det är ju bara text på sidan, jag tycker det funkar bra. Så länge det är är butt ugly.
Alltså visst skulle jag kunna satsa på att ha flashig layout, en snygg logga, spellistor , omröstningar, tävlingar, utlottningar, kategorier,videor, mediaspelare, en personlig presentation, bilder, länkarkiv och vad vet jag. Min ambition är dock inte att sitta och pilla på sånna saker, vill någon hoppa på tåget och sköta sånt får ni gärna höra av er. Jag tänker dock enbart fokusera på inläggen som jag anser är det viktigaste på en blogg. Jag har aldrig varit intresserad av design och layout och sånt, med tanke på mitt IG i bild på högstadiet är det kanske inte så konstigt. Jag har dessutom varit ännu mindre intresserad av datorer och kodning och sånt. Däremot tycker jag det är väldigt kul att skriva så då koncentrerar jag mig på det.
Hehe hur fan lyckades du få IG i bild? Jag skulla skriva "så länge det inte är butt ugly" där uppe förresten.
Gurraa P24 alltså, grejen var ju den att jag gjorde alltid allting men det blev så jävla dåligt. sSn gjorde vi jävligt dryga grejer med, höll typ på med färgskalor och shit och det kunde jag inte/hade jag inte tålamod för. Sen har jag världshistoriens sämsta temprament också, vilket antagligen också hämmade mig en del.
Det här är väl typ vad jag orkar med i blogg-väg trots att det rör ett ämne jag är väldigt intresserad av. Tycker lätt att det blir överväldigande och mäktigt för ögonen och intresset med mycket färger och menyer, lättare då att jag bara struntar i det än att ge det ett försök.
Intressepenisen hårdnar!
Att designa något betyder inte att det ska bli överdrivet och jobbigt för ögonen ... snarare tvärtom. Att designa den bra skulle ju innebära att få in grafiska element som får den att se bra ut. Tycker personligen att simpelt är bra men det oerhört sparsmakade kan lätt bli tråkigt. Det krävs inte mycket. En liten logotyp, någon liten grafisk detalj, ett foto till ett inlägg eller kanske en scan av en etikett. Just nu är det bara stora block av textmassa och hur fint man än tycket det är med att texten står i fokus så kan det behövas något som gör det lite mumsigare för ögonvita, iris och pupill att inmundiga.
Bandylegs är när en tjej blivit hjulbent av att ha gjort det väldigt mkt som på Discovery Channel.
big up choppa!VILL ÄVEN LÄGGA UT EN VARNING FÖR RAWMUSIC.SE DOM BETALAR INTE SINA ARTISTER FÖR SPELNINGAR DOM GÖR ÅT DOM. NYBÖRJARE SOM KÄNDIS, LÅT ER INTE LURAS!
Äh vafan, alla andra lägger ju upp en tråd så fort de skrivit ett nytt inlägg. Då kan ju jag lika gärna uppa här. har kommit ett par nya inlägg sen sist, jag berättar bland annat om när jag mötte David Rodigan, snackar coola soundnamn och berättar om min dröm om ett juniormästerskap i soundclash. mycket nöje
Löjligt med anonyma nissar som hatar i gästboken.
Intressepenisen hårdnar!
kul läsning... fett med en blogg som skriver om annat än bara det nyaste!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
wasteapa01 P21 är ju bara löjligt, jag vet ju vem det är så
Håller med Tantorious,fortsätt exakt så.Big up!
tack tack, varför har du kopierat in soundboyinlägget på din profil förresten? chansar på att det är nåt positivt men man vet ju aldrig.
tyckte bara att det va så bra skrivet att jag va tvungen att ha det på min sida.Hoppas att det är ok.
haha ja, nemas problemas
skrev ett inlägg idag som jag uppmanar alla att kika på såvida man vill hjälpa en veteran.
Hahahaha...Jo jag såg din Marley "diss" och bara gjort par låtar o du fattar inte kulten o varför han är/var så stor bla. bla. bla. Ingen från Jamaica har väl gjort sån "impact" som han och tog reggaen worldwide. Tjaa, kanske inte så tufft och obskyrt o digga Bob Marley, King Of Reggae!
tack för din eminenta förklaring, nu fick jag verkligen en helt annan syn på saken..
Äh, kommer bara ihåg när man själv var en liten youth o startade sound slutet av -80 talet o var inne i liknande tankar o tyckte att lite töntigt att spela o digga Bobban när man fick alla sprillans nya sjuor som var så mycket koolare liksom o på TV som körde ibland Wailers konserter just från -80 talet som kanske inte var så rolig och utjatad. So mi youth, lissen to di champion sound: Bobban är King Of Reggae p g a av en del faktorer, så är det bara!
storheten i bobban ligger väl inte i hans musik, utan att han gjorde jamaica stort. att han finns överallt på väggmålningar bredvid malcolm x, marcus garvey och nu obama visar hans storhet därborta.
storheten i bobban ligger väl inte i hans musik.... Ehh...Come again?
forward vad heter/hette ditt sound?
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
forward, snälla missförstå inte med flit, klart det ligger i hans musik, men själva legenden och varför han är den störste har mer att göra än enbart musik, och enbart musikmässigt förstår jag att endel inte är så imponerade
då borde man ju snarare credda radiostationerna som spelade honom, de som distribuerade hans musik, producerade hans skivor osv.
förresten har jag inte sagt att det 'är töntigt att lyssna på marley. tycker bara att hypen kring honom är otroligt överdriven
choppa, fast där har dom honom som nationalhelgon, vi är i en annan värld. dessutom rekordet på gröna lund visar också en del
forward, snälla missförstå inte med flit, klart det ligger i hans musik, men själva legenden och varför han är den störste har mer att göra än enbart musik, och enbart musikmässigt förstår jag att endel inte är så imponerade Yes youth, men...Nah, stricktly music we deal wit, hur gick den där raden nu igen?... Who feel it knows it...äh, kommer inte ihåg.
Jag tror att vi alla varit med om besvikelsen när man frågar en söt tjej vad för musik hon gillar och hon säger "reggae", och när man sen frågar vilka artister så säger hon "Bob Marley" och inget mer.
Rat-ta-tat loving since 1985
Lingua: alltid en början tänker man, men besvikelsen blir snabbt ett faktum. Next!
Intressepenisen hårdnar!
när man är ute och spelar reggae och folk som inte har så bra koll på reggae kommer fram och önskar så är det ju inte så ofta bob marley de önskar. det är snarare ekk-a-mouse, alpha blondy, kalle bah osv... det verkar svårt att hitta balans i "är bobban överskattad?"-diskussionen: antingen är han överskattad och ointressant, eller så är han gud. kan man inte bara acceptera att han var en grym artist med typ 20-årig karriär, som sträcker sig långt utanför några få greatest hits-plattor som spelats sönder och samman? däremot får man gärna kritisera det faktum att promoters utnyttjar väldigt långsökta marley-anknytningar för att fläska på sina arrangemang. och det va väl ungefär det choppa gjorde?
SKYSCRAPER - MILLION VIBES http://www.myspace.com/martinnordbeck http://www.myspace.com/millionvibessound
det verkar svårt att hitta balans i "är bobban överskattad?"-diskussionen: antingen är han överskattad och ointressant, eller så är han gud. kan man inte bara acceptera att han var en grym artist med typ 20-årig karriär, som sträcker sig långt utanför några få greatest hits-plattor som spelats sönder och samman? däremot får man gärna kritisera det faktum att promoters utnyttjar väldigt långsökta marley-anknytningar för att fläska på sina arrangemang. och det va väl ungefär det choppa gjorde? you said it!
det var väl ungefär jag försökte få fram, kanske inte gick fram så bra som det borde dock.