I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kontroversiell och inovativ video

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2010-08-14 13:58

kontroversiell och inovativ video

Martin OFER Persson har kokat ihop en väldigt unik musikvideo till "Bida Din Tid". Jag har iaf aldrig sett något liknande innan och just därför tog det lite tid att förstå tanken, men nu är jag mycket stolt att få presentera den redan smått kontroversiella och inovativa videon...luv it or hate it, starka reaktionär är ärliga och bra reaktioner! ;)

håll till godo...

oneness

2010-08-16 15:40
jag vet inte varför denna skulle vara så kontroversiell. men a, det var väll bra. gillar dock Hofmästarn med Roffe Ruffs version av denna låt bättre.

Jag är bra - du är dålig.

2010-08-16 16:59
ett annat ord för kontroversiell är omtvistad eller omstridd och det är precis vad videon blivit därför är den det...bara som svar på din fundering. Sen älskar jag hofmästarns cut också och bara så att du vet så är inte Rufflarn med på den alls...
oneness

2010-08-16 17:54
Om den är kontroversiell så undrar jag vad folk tvistar om.
Den är inte heller så innovativ eller unik då den använder sig av stilgrepp som hängt med sedan åtminstone 80-talet i form av collage och loopning.

Den var dock helt okej och låten funkade finfint också :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-08-16 19:20
jag är givetvis medveten om klipp och collage trenden från 80-talet och det var heller inte det jag syftade på i innovationen, snarare hans tanke med tv-apparaten och stilen han har tecknat och gjort enkla animeringar på. Det är troligtvis heller inte innovativt men najs tycker jag hur han på ett enkelt sätt smutsat ner allt till youtube-kvalitet också för att förstärka hur vi ser och upplever det mesta idag.

Sen det enda jag ville få sagt med kontroversen är att den väckt starka känslor, vissa säger genial, andra fattar inte alls och tycker bara det är konstigt att man ska i inledningen få skratta till en bizzar naken tjockis till en uppenbart seriös låt.

Det var inte meningen att väcka motsättning på forumet, jag skulle bara lagt upp den utan att skriva något, i slutändan är det ju bara min personliga åsikt...
oneness
Producent

2010-08-17 07:38
Riktigt fet video var den iallafall...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2010-08-17 13:14
jag skulle bara lagt upp den utan att skriva något

the head on the spik =)

...men trevlig låt, trevlig video, RUSKIGt fet produktion. big up
Mabuhay!
Rappare

2010-09-01 14:14
Hofmästarns variant är snäppet vassare! Mer i beatet på nå sätt.
STHLM GROOVE COLLECTIVE