I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Lide Najs - Kryddan i mitt liv (liveversion)

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2013-01-16 22:47

[Video] Lide Najs - Kryddan i mitt liv (liveversion)



Saxat från Whoa-bloggen:

O-Hund & Ante gjorde sig ett namn i reggae-Sverige när de sommaren 2011 släppte EPn Vi slår en sjua, som släpptes genom Whoa. Under 2012 gick de tillsammans med en drös andra musiker och bildade tillsammans med dem reggaebandet Lide Najs, som bland annat spelade på Öland Roots. Idag släpper de en live-video på den nya låten Kryddan i mitt liv:

O-Hund säger själv till Whoa om släppet:

”Videon är en liveversion på låten Kryddan i mitt liv, som kommer ligga i en studioversion på mitt och Antes kommande släpp som heter just Kryddan i mitt liv. Det kommer att vara ett fullängdsalbum med 11-12 låtar, som vi räknar med att ha klart någon gång innan sommaren.”

Videon är inspelad i somras under två spelningar i Lund under samma dag, första utomhus och den andra inomhus som förband till Chords på spelstället Mejeriet.


Klicka här för att komma till inlägget!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.