I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Syl Johnson - Is it because I´m black

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-05-17 17:02

Syl Johnson - Is it because I´m black

världens näst bästa soul skiva?

titel spåret är det känslosammaste jag hört sedan marvin gaye..

har han släppt några mer bra skivor och vad finns det annars för soulrävar som håller samma klass.

"I see jesus in my kids.. it´s funny to me how I see him in them but don´t see him in me"

2004-05-17 18:58
En av mina soulfavoriter.. kolla dom äldre grejjerna på HI.. mitt favorit soul bolag förresten..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-17 22:44

galet skön skiva det där,fick tag i en ny press av den förra
året,kolla in:

Bobby blue bland - ain't no love in the heart of the city
gladys knight and the pimps - midnight train

Syl Jonson har släppt lite andra grejer
I hate to walk away är riktigt fin,vet inte vilken skiva
den kommer ifrån bara...

2004-05-17 23:20
..."and the pips" ska det vara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-18 21:17
haha "glady´s night and the pimps" får jag nog checka låter hett. ;)

näe, men dom är bra, ...& the pips alltså...

postal: det skall jag göra

tack för tipsen..

"like a little child stealing his first candy and got cought..."
"I see jesus in my kids.. it´s funny to me how I see him in them but don´t see him in me"

2004-05-19 10:38

Ursäkta min dyslexi,se vad nerskäningar inom den ofentliga skolan kan göra..

Syl va med på p3 soul typ förra året,och då sa han att han hade ett gäng gammla skivor över,och om man ville ha en kunde man bara skicka ett brev till honom,så leta reda på hans addres så har du dig en skiva,värde typ 2000 kr!

2004-05-20 11:33
dj_immortal... det räcker med att du köper den på nypress, det är samma musik, men ja, den är riktigt grym.

izma.. okey radera nu ditt meddelande så att ingen annan ser det.