I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa Zapp samlingen

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-05-19 21:53

Bästa Zapp samlingen

Tänker köpa någon av dem iallafall.. så jag undrar vilken av Zapp & Roger samlingarna folk tycker är bäst?

We Can Make You Dance: The Anthology, All The Greatest Hits osv..

?
tack på förhand

2005-05-20 22:50
Jag har bara en, där Roger håller en jordglob i handen (glömt vad den heter) men den är bra, presenterar Zapps karriär i kronologisk ordning med 2-4 låtar per skiva representerade. "Alla" hitsen är med men också några kassa nya låtar. Jag har sedanefter köpt de fem första Zapp och Roger-skivorna på vinyl och deras mer okända albumspår håller inte riktigt måttet undantaget Zapp 1 och första Roger-skivan som är bra rätt igenom...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-21 12:16
Fan, det är ingen jordglob utan ett klot med alla Zapp-omslag, "All the greatest hits" heter den...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-21 12:37
^^jafan den är bra.. en sak bara med den.. i princip alla låtar är nedkortade till mer än hälften av deras original-längd....

frågan är också om man orkar lyssna på anthology-plattan där låtarna är sådär 8-9 minuter långa

2005-05-21 20:44
KingFolsom:Det stämmer, grejen är att låtar som "More Bounce to the Ounce" är så grymma så att de korta versionerna är lite för lite. Det är därför som jag köpt originalfullängdarna också. Tycker nog att "Anthology" då är ett bättre köp om det stämmer att det är de långa versionerna och den fokuserar på de tidiga skivorna. Bara att trycka skip när man tröttnat. Och efter 84 ungefär var Zapp/Roger ganska kassa...

2005-05-22 19:23
^^ja det är sant man kan ju skippa när det blir för mycket!
tar nog och beställer hem anthology snart!