I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-25 14:28

Musik konsumtion

Tjabba! söker lite tips och trix för hur jag skulle kunna njuta längre av musiken som jag lyssnar på.
Nuförtiden känns allt som jag köper/laddar ner, tråkigt och beigt efter bara en liten stund. Och jag är inte någon sån som torterar nyfunna bra låtar genom att repeata dem i evigheter. +Att jag lyssna på väldigt mkt olika musik, MYCKET musik och bra musik, och har inga problem med att hitta nya feta band/artister som jag tycker om, men jag tröttnar så snabbt på något vis.

Så jag vill ha hjälp med att lära mej att klara av att lyssna en längre tid på den musiken jag fixar fram.

Tack för svar! :D

peace..

There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-10-25 14:31
Lyssna igenom skivorna i partier. Två gånger rakt igenom för att få ett bra intryck först, sedan mer uppdelat, välj några favoriter och sen funkar det av sig själv.
•pave paradise•
DJ

2006-10-25 15:36
KÖP skivorna så kommer du tvingas lyssna på dom massor med ånger eftersom du betalat för dom.

2006-10-25 17:40
Soul_Survivor_II P28

Jag brukar ju köpa skivor, står ju tidigare i tråden. Men jag brukar oxå ladda ner lite :P
There is no way to peace and love, peace and love is the way.
DJ

2006-10-25 21:09
Jo, men jag menar alltså att du BARA ska köpa skivor. Jag laddar aldrig ner nåt nuförtiden, vilket gör att jag verkligen LYSSNAR på det jag köper, för att mitt totala utbud är mindre.

2006-10-28 13:50
vem har sagt att man måste lyssna så jävla mycket på det man införskaffar sig? jag kan lyssna på en skiva 2-3 gånger, tycka den är bra/dåligt, sen lyssnar jag på något nytt...
vad är felet i det? den enda jag egentligen ständigt återkommer till är Neil Young, man måste ha en neil young vecka i månaden...minst! och jethro tull!! thick as a brick kan aldrig bli tråkig...aldrig!
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me