I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa liveframträdandet?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-05-02 05:08

Bästa liveframträdandet?

1. Vilket är det bästa liveframträdandet du sett?

2. Vilket liveframträdande svider det att du missat?

3. Vilket är det sämsta liveframträdande du sett?

1. Vet fan inte =/

2. Hade velat sett Queen eller Bobban

3. Da Buzz - Ludvikafesten 2003

2007-05-02 09:25
1. Just nu känns det som att Deftones på Roskilde förra året var verkligen förkrossande bra. Finns en hel del som håller lika hög klass dock, bla Sigur Rós och Tool, men också Thrice på Debaser förra året. Vansinnigt tighta spelningar.

2. Ah..såså många..Oasis, Foo Fighters, Coldplay, Red Hot Chili Peppers förra året..fast jag skulle lätt kunna leva utan RHCP, men de andra tre hade varit jävligt kul. Missade en hel del av The Streets på Roskilde, det svider enormt fortfarande.

3. Trivium, Bullet for My Valentine och Guns'N'Roses på Roskilde. Vidrigt.
•pave paradise•

2007-05-02 18:59
1. Skulle säga Foo fighters eller rhcp i sthlm den 12 dec förra året, båda var mkt bra.

2. System of a down på hultsfred 05 va en stor miss.

3. Babyshambles på hultsfred förra året, patetiskt och sorgligt att se helt enkelt.
Rock is not dead!

2007-05-02 21:47
Rage against the machine hultsfred 2000, timbuktu och damn både hultsfred och på mondo, eftersom jag gillar live så var det också jävligt kul på annexet förra året. dom 3 jag kommer på på rak arm iaf. hmm. surferosa och moneybrother är också minnesvärda.

oh. många. men man ska inte gräva ner sig för det

QOTSA- alltså... grym musik men rätt tråkiga på scen. och så finns det såklart fler. får uppa det sen när minnet kommer tillbaka. =P

2007-05-02 22:45
John Legend '06, Smashing Pumpkins '01, Kent '01, The Roots '04, Nine Inch Nails '07, Tomas Andersson Wij '07.
Har sett väldigt mycket som jag är väldigt nöjd med, men detta håller jag på nåt sätt som de absolut vassaste framträdandena.

Oj. Det är många det. Men det känns sorgligt att aldrig få se Aaliyah.

I relation till förväntningar och potential - Kent '06, utan tvekan.
Annars brukar jag vara rätt duktig på att gå när det är nåt jag inte gillar som framförs...varför plåga sig själv, liksom...
skriv kort, helst inte alls
Moderator

2007-05-03 01:28

finns en del som kommer till minnet direkt, Bob Hund på the tivoli sommaren 03 kanske 02, T.O.K en söndag i ett kallt mars på samma ställe 03, Kent på hultsfred 06, Kris Kristofferson på hultsfred 04, The Streets totala fest på roskilde förra året...

vågar inte tänka på vad jag inte gått på på festivaler, att jag inte gick till soulwax tidigare på roskilde eller att jag inte åkt dit tidigare år överhuvudtaget. att jag sprang och hämta en keps och blev fast i en kö mer än halva NIN på hultsfred 05 känns inte superskoj heller.

typ alicia keys eller nån annan sopa på hultsfred 04... denna var svår att säga...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-05-03 01:44
Nybbz
Heheh... Jaa... Jag har bott i Ludvika^^

2007-05-03 13:46
1: NOFX på Mejeriet i Lund

2: Lagwagon på Malmöfestivalen

3: I relation till förväntningar: Green Day på Roskilde för nått år sen. Alla andra var helt lyriska efter den konserten, fick toppbetyg i tidningarna..men har fan aldrig varit så lack efter en konsert som det. Usch och fy vad kasst det var!

2007-05-03 20:45

----------------------------------------------------------

1. Mötley Crüe i Oslo 2005

2. Killswicth Engage i Stockholm 2007

3. Lou Reed på hultsfred 2007, usch!

2007-05-03 22:20
Green Day i Paris Januari '05 var inte så skoj heller nu när jag tänker på det...
•pave paradise•

2007-05-03 23:32
1. Sage Francis i Helsingfors 2004 eller George Clinton/Parliament Funcadelic på Roskilde 2006.

2. Har inte (ännu) sett Dj Shadow live. Ska försöka styra upp någonting så att jag får det avklarat.

3. Svårt att säga, största besvikelsen har typ varit Looptroop. Sett dem allt för många gånger.
Still in the bridge

2007-05-04 16:32

-----------------------------------------------------------

1. Joakim Thåström, feb 2006 i Örebro. (Conventum)
- Hade 39 graders feber hela veckan innan konserten, mådde skit på morgonen också, men när Pimme beträdde scenen så var all skit som bortblåst. Får än idag rysningar när tänker tillbaka på den kvällen, har nog aldrig mått bättre än under den timmen han lirade.

2. Iron Maiden, nov 2006 i Sthlm (Globen)
- Ett fucking missförstånd gjorde att jag missade kanske den största kvällen i mitt liv.

3. Bosson, juni 2002 i Ludvika (Ludvikafestivalen)
- Vet fortfarande inte varför jag kollade på hans spelning, den var rent ut sagt vidrig.

"There's an apple in the pussy mouth..."

2007-05-04 16:37
En uppsnortad Björk i peruk som DJ:ade på en pub för transor i London (fråga mig inte hur jag hamnade där i fyllan). Hon hade ögon som mindre radhus och tappade sin laptop i golvet flera gånger men hennes passion för att spela glänste över allt. Vaknade som tur var upp med min flickvän dagen därpå :)

En chans att se Medborgargardet innan de gick skilda vägar.

Majoriteten av alla hiphop konserter som jag plågat mig igenom. Vissa saker låter bättre på mastrad skiva helt enkelt.
Shooo bree

2007-05-04 17:36
det bästa?
något så tråkigt och förutsägbart som Depeche Mode på Stadion i somras, men det var härligt och jag var så svettig och glad att jag badade i fontänen vid KTH efteråt.

det som svider att jag missat?
kommer inte på något direkt, men det skulle var Pink Grease på hultsfred 2004 framförallt efter det att jag läst recesionerna efteråt. och nu senast Pascal på långfredagen, endast för att jga inte hade någon att gå med.

det sämsta?
skulle väl vara när Babyshambles var på debaser i somras. Jag var så sur och jag hatar hur folk kan hylla den mediokra pundaren.
(ville bara gå tillbaka till dfb och tjoa på indie the organ slayer men vad gör man inte för sin pojkvän...)

Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-05-05 02:40

Shai Hulud på Skylten i LKPG 2004 och dagen efter på Kaktus Festivalen. Så jävla bra! Dillinger Escape Plan på Hultan också.

Further Seems Forever på Kafe 44. Dåvarande flickvännen tvingade med mig på nån jävla student piss helvetes skit. Nu är bandet splittrat för all framtid så jag kommer aldrig få se dom live.

Efter all hype runt SOAD och deras liveshow så måste jag ändå säga att dom sög riktigt jävla hårt på Hultan.
A Profound Hatred of Man

2007-05-05 14:09
1. The Slackers på Loppen i höstas.

2. Hatar mig själv för att ha missat Rancid på Heart attack 03(?)

3. Kommer inte på nåt, återkommer när jag har nån som platsar.
Anima Sola

2007-05-05 22:26
challma:

Rancid på Heartattack var inte så mycket att sörja, don't worry.
•pave paradise•

2007-05-06 02:26

Babyshambles @ Hultsfred - Efter den inställda Nalenspelningen går det inte att beskriva känslan när de äntligen gick ut på scen!

TTA @ Storsjöyran 2005 - 45 min försenade, en kvarts random filmklipp, och när de slutligen går ut på scen mimar de sig igenom tre låtar. TTA är Sveriges bästa band.

The Strokes @ Debaser Slussen - Också den där härliga känslan av att äntligen få se ett favoritband live. Att man står så nära dem att man får deras cigarettrök i ansiktet skadar ju inte.

Bob Dylan @ Debaser Medis - Se ovan - främst en märklig känsla av att vara nära min största hjälte genom tiderna, men därtill även en bra konsert med bra låtval.

Jag började gilla Millencolin några månader efter jag dissade deras gig på Hultsfred 2002. Det sved då, men lyckligtvis höll min kärlek för Millencolin inte i sig länge.

Missade även The Distillers på Hultan 02, känns inte som att man någonsin kommer få se dem igen.

Bob Dylan @ Globen 2005 - Om man väger förväntningar mot resultat: trött legend som sjunger trötta låtar med ett trött band.

Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com