Skivsamlings-måsten
Hej, är i Sydostasien och tänkte ta tillfället i akt och skaffa mig en Skivsamling! Laddar vanligtvis ner det mesta, men det skulle va nice o ha en samling med lite klassiker, dom storsta, Skivsamlings-måsten! Så har ni några tips? Nya som gamla. Droppa lite Skivhylls-måsten den som orkar! Tack på förhand!!!
Slayer - Reign in Blood At the Gates - Slaughter of the Soul allt med Metallica upp till Black Album
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Redaktionschef
2007-10-04 09:37
hehe... jadu. Utöver Metallica kan du ju se till att köpa alla Guns and Roses skivorna, Offsprings smash och ignition, Iron Maidens skivor före Bruce Dickinson hoppade av, Ret Hot Chili Peppers skivorna, Rage Against The Machines debut.
I övrigt så kan ju alla fall jag tycka att det är ett fint komplement med t.ex. Michael Jackssons greatest hits, Beach Boys greatest hits, Madonnas greatest hits, Bruce Springsteens greatest hits och Stevie Wonders greatest hits. Då har du lite av varje liksom.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle P24 : "Då har du lite av varje liksom." precis vad jag var ute efter, tack ska du ha :D
Radiohead - OK Computer.
•pave paradise•
Jeff Buckley - Grace
Still in the bridge
Clydisch: Oh! Good call!
•pave paradise•
Stone Roses - Stone Roses Blur - Parklife Oasis - Whats the story morning glory Primal Scream - Xterminator Libertines - Up the bracket New Order - power, corruption & lies Suede - Trash
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill ännu tillägga: Mos Def - Black on both sides The Clash - London Calling Johnny Cash - Live at San Quentin Joy Division - Unknown Pleasures
Still in the bridge
Haha va fan mdubbelc, Slayer? Nej tack! :D
jagvillocksåhaenblog.com
ModernDrunkard P22 : menar du Coming Up med suede eller har jag missat att dom har en skiva som heter trash?
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
mike oldfield...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Agnostic Front - Live at CBGB (speciellt om man har nr 145 av den limiterade 500st utgåvan:)
Shooo bree
Tool - aenema eller egentligen allt med Tool. men denna skiva får absolut inte saknas.
Led Zeppelin - I Led Zeppelin - II Led Zeppelin - III Led Zeppelin - IV Känns som att jag upprepar mig nästan...
•pave paradise•
Enligt mig oumbärliga och hittils onämda the Damned-"Damned, Damned, Damned" T.rex-"Electric Warrior" David Bowie-"the Rise and Fall of Ziggy Stardust"Depeche Mode-"Music for the Masses" the Human League-"Dare!" Bauhaus-"Mask" the Cure-"Boys Dont Cry" the Smiths-"the Queen is Dead" Richard Hell & the Voidoids-"Blank Generation" Fad Gadget-"Fireside Favourites"the Adverts-"Cast of a Thousand" Men det är ju inte allas kopp te
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Guns n Roses- Black on both sides Damien Rice - 0 The Libertines- Up the Bracket The Streets - Original Pirate material NERD - In search of... Dizzee Rascal . Boy in da Corner
dem e bra skit.
New Zealand Why not?
Satsa på Beatles och Bob Dylan.
njut
Jeff Buckley - Grace.
•pave paradise•
Pearl Jam - Ten
Rock is not dead!
Kul att Guns n Roses släppt en skiva som oxå heter Black on both sides, mongo....Mos def ska det stå, och Guns plattan ska va Appetite for destruction..
New Zealand Why not?
Otis Redding - Dock of the bayTool -LateralusBillie Holiday&Lester Young - Lady day PrezBeatles -Help!Michael Jackson -ThrillerDeftones -White ponyJack Johnson - Brushfire FairytalesBeastie Boys -The sounds of scienceM.I.A -KalaSaian supa crew -KLRWu-tang Clan - Enter the Wu-tangManu Chao -Proxima Estacion EsperanzaNorah Jones - Come away with meJacques Brell- Quand on n'a que l'amour med MYCKET mera... (Det finns ju så mycket bra, åh!)
Ah! Underbart att Deftones - White Pony togs upp. Vågade inte riktigt skriva den, tror jag..kommer inte ihåg vad jag skrivit tidigare.
•pave paradise•
Jethro Tull - Aqualung The Doors - The Doors Pink Floyd - The Wall
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
alla musiklyssnare med självrespekt måste, för kulturell allmänbildnings skull och inte bara för nöjes skull, ha minst en skiva med (förutom sådana som redan nämnts i tråden):
Tom Waits. Rain Dogs rekommenderas som en start.
The Pogues. "Ultimate Collection" etc. finns.
tradjazz. min favoritartist är Jelly-Roll Morton.
Janis Joplin.
Louis Armstrong.
Tito Puente.
Frank Zappa.
Jefferson Airplane.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
En självklarhet är ju att man har Miles Davis - Kind of blue också.
Still in the bridge
The Clash-London Calling Bruce Springsteen-Born to run Bob Dylan-Blonde on blonde J Cash-At St Quentin
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
the doors - the doors. miles davis - kind of blue. madonna - like a virgin. david bowie - the rise and fall of ziggy stardust and the spiders from mars.
nick cave - the best of nick cave and the bad seeds.
massive attack - mezzanine.
jimi hendrix - are you experienced?
aretha franklin - greatest hits. kraftwerk - kraftwerk. stevie wonder - signed, sealed and delivered. queen - queen II. finns många värda att nämnas, men dom här få du inte missa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nirvana - Nevermind Bod Dylan - S/T (underskattad) The Tough Alliance - The New School Sex Pistols - Nevermind the bollocks The Strokes - Is This it? Nåt med NWA
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
Antonq: kunde svurit på att du skulle dra till med nåt libertines relaterad...
New Zealand Why not?
Pagan/Folk/Black Metal: Falkenbach - Heralding, The Fireblade Drudkh - Autumn Aurora Drudkh - Blood In Our Wells Watain - Sworn to The Dark Satyricon - Dark Medieval Times Agathodaimon - Chapter III Hiphop/Horrorcore: Cypress Hill - III Temples of Boom Gravediggaz - Six Feet Under Halfbreed - Rage of The Plague Simken Heigts - Eternal Flame (Anthology) Metal: The Kristet Utseende - Över Dimmornas Bro Till Ankara System of a Down - Toxicity Corporate Avenger - Freedom is a State of Mind De jag kommer på som är värda att fixa.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Beastie Boys - Licensed To Ill Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Beatles - White Album Beatles - Abbey Road Big Daddy Kane - Long Live The Kane Bob Dylan - Blonde On Blonde Bob Dylan - Bringing It All Back Home Bob Dylan - Highway 61 Revisited Bob Marley - Burnin' Bob Marley - Exodus Eric B. & Rakim - Paid In Full Frank Sinatra - In The Wee Small Hours Frank Sinatra - Songs For Swingin' Lovers! James Brown - Live At The Apollo (1963) James Brown - The Payback John Lennon - Imagine Johnny Cash - Johnny Cash With His Hot And Blue Guitar Johnny Cash - At San Quentin Johnny Cash - At Folsom Prison Marvin Gaye - Let's Get It On Marvin Gaye - What's Going On Nas - Illmatic Nirvana - Never Mind Ray Charles - The Genius Of Ray Charles Stevie Wonder - Hotter Than July Stevie Wonder - Talking Book Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers) Schysst spretande (blandad) lista :) Glömt så fruktansvärt många med....
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Robban: Hehe, för att jag brukar vara inblandad i libertinesrelaterade diskussioner eller? Jag tycker faktiskt att Libertines är överskattade musikmässigt, men absolut inte inflytelserikt-mässigt, därför bör man ha hört dem ändå. Men det var ju ändå redan nämnt.
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
Bruce Springsteen: Darkness On The Edge Of Town Frank Sinatra: In The Wee Small Hours Of The Morning John Coltrane: A Love Supreme
Alla gamla goda rockklassiker är ju ett måste! Allt från The Beatles, Frank Zappa, T-Rex, Johnny Cash, Led Zeppelin, David Bowie, Bruce Springsteen, Queen, Ozzy Osbourne, Black Sabbath och mycket mer!
Live Hard, Die Young
mew - frengers sigur ros - takk lampshade - because trees can fly min top 3, och har varit ett par år nu.
Personlig skulle jag hellre rekommendera Sigur Rós - ( ). Men "Takk..." är väldigt, väldigt vacker den med. :)
•pave paradise•
Pink Floyd - Dark side of the moon Genesis - Invisible touch Frank Zappa - Joe's Garage Frank Zappa - Tinsel Town Rebellion Janis Joplin - Pearl The Beatles - Sgt peppers lonely hearts club The Beatles - White album David Bowie - The rise and fall of ziggy stardust and the spiders from mars Jethro tull - Aqualung
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
lhabia X0 jo den plattan är givetvis med bra, likaså ágætis byrjun. men takk har blivit den plattan jag lyssnar mest på tror jag.
följ ditt hjärta o köp va du själv gillar istället
håller med föregående talare.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
smashing pumpkins - siamese dream
skriv kort, helst inte alls
det finns inga måsten i en skivhylla. en skivhylla ska innehålla exakt den musiken du vill dne ska innehålla. inga krav och måsten såvida du inte själv vill ha dem.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Producent
2007-10-31 12:43
Eller hur. Hur trist vore det om alla hade samma skivor hemma? Det är ju det som är kul när man är hemma hos folk att se vad de har för skivor. Man kan se mycket hur en person är på deras skivsamling.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
haha håller med.. finns inget löjligare än skivsamlingar där man ser att alla skivor är köpta för att det är skivor som man SKA äga.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
du kommer antagligen inte ens gilla en femtedel av alla tips du har fått i denna tråd hursomhelst
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Trådens mening är ju bara att få reda på vad som tycks om av folk och rekommenderas...är ju inte så att alla som klagar här i tråden helt själva utan någon som helst utomstående influens köpt ihop sina skivsamlingar liksom.
•pave paradise•
då är det bättre att bara fråga folk "kan ni rekomendera någon bra musik? jag gillar det mesta."
INGA TJEJER PÅ INTERNET!