Det är aldrig för tidigt med julmusik!
Jag har kommit igång med julmusiken nu, fast jag kan bara spela den när min pojkvän inte är hemma för enligt honom kan man inte lyssna på julsånger förens efter Lucia. Helt fel, tycker jag. Nu är jag lite insöad på typ country christmas, Alan Jackson har en fet låt som heter "Santa's gonna come in a pickup truck", ett hett tips till alla er som diggar den typen av musik. Men, jag har inte vidgat mina vyer så mycket som jag vill! Jag håller liksom fastnat i gamla vanor och letar efter ny musik! Så hook me up with some funky christmas music! (ja det blir ju mycket coolare på engelska...)
Skåne!
young & sexy - santa claus likes rich kids better
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag är fruktansvärt dåilg på julmusik så det enda jag kan föra till bordet är Otis redding - merry christmas baby (hmm...minns inte ens om den heter så) men egenltigen vill jag ställa en följdfråga till ditt påsående, är det för tidigt att julpynta? jag fick min mammas tillåtelse, men hon är ju min mor och hennes enda uppgift är ju att stötta mig i vått och torrt. så vad säger ni, kritiska och alltid bittra medmänniskor, får jag börja julpynta?
when I play doctor, I play to win
12 Days of Christmas med Belle & Sebastian är den bästa jullåten gjorts!
http://www.toptensomething.blogg.se
som gjorts... Lägger till Merry Christmas (I Don't Want To Fight Tonight) med Ramones, Little Drummer Boy med Bright Eyes, Vit Jul med Imperiet, What Can You Get a Wookie for Christmas (When He Already Owns a Comb?) och hela Phil Spector-plattan! Hedersomnämnande till She Came Home for Christmas med Mew.
http://www.toptensomething.blogg.se
Can't break necks in boxes
Lars Vegas Trios Julskiva är ett måste!
du har säkerligen redan hört den men den bästa jul låten genom tiderna måste nämnas; The Pogues - Fairytale of New York
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
jag gillar att lyssna på julmusik i december, annars ska det inte va nåt. när jag var liten kunde jag börja lyssna redan i augusti, men nu vill jag bara lyssna när stämningen är rätt.
Kolla upp Ital Skurks "fira jul i fred". Reggaeversioner av kända julsånger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag älskar ju Manic Street Preachers-"Last Christmas" cover. sedan har Raveonettes gjort en bra låt som jag inte har namnet på jag hara bränt ut låten på en skiva men inte skrivit namnet. Jag är även svag för U2-"Come Home for Christmas" som jag tycker är bättre än orginalet
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
50 Hertz - Klart du får en hund!
Anima Sola
vince guaraldi trio med skivan " a charlie brown christmas". sjukt stämning när julen är nära!
U.K. Subs - Hey Santa Claus you cunt
Just D - Juligen Hur mkt jul är inte det?
Tom Waits - Christmas card from a hooker in Minneapolis
Irish Rovers - Grandma's got run over by a reindeer & Christmas in Kilarney
Lars Demian - Jul hos frälsningsarmén
eller för lite mer skön jazzig kalle anka-julkänsla:
Louis Armstrong - Christmas in New York
Dinah Washington - Ole Santa
Vera Lynn - The little boy santa claus forgot
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Kolla upp plattan Yellow man - yellow christmas mer jul än så blir det inte
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Graffare
2007-11-11 02:45
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Finns inget som slår 047:s platta "wheel du fira hjul med mej?" Julmusik i chiptune-anda. Blir knappast bättre.
Swecore Noize Conspiracy - Santa Goes Berzerk är ju en grymt bra jullåt. speedad julkänsla.
fairytale of NY är inte bara den bästa jullåten, det e den bästa jävla låten någonsin
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Kanske kan ni hjälpa en gammal julnörd med en låt. Söker nämligen namnet på den nästan apokalyptiska körsång som bl.a. är med i Ensam hemma 1 &/eller 2. Den är en riktig klassiker men jag vet inte alls vad den heter och kan tyvärr inte nynna på den eftersom detta är internet. Någon som har någon idé?
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Fisherman Vet vilken du menar. Typ stegrande kör-sång eller vad man ska säga?
Anima Sola
offtopic. måste skaffa ensam hemma 1+2 på DVD.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
challma: Just så. Man kanske kan hitta den i eftertexterna på Ensam hemma iofs.
Tack som faan kompis! Du räddade just min jul.
Always helping a brother in need;)
Anima Sola
vince guaraldi trio - a charlie brown christmas finns inget bättre! nästan smärtsam julstämmning på den.
Ron Sexsmith - Maybe This Christmas Riktigt mysig jullåt!
"Today is the tomorrow that you should have feared yesterday." - Pitch Black
JustD - Jul Igen och den där "Last Christmas i gave you my heart" eller något
Queen - Thank god its christmas uuunderbart :)